wat eten jullie met verjaardagen?? (avondeten)

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Wanneer jullie een verjaardag vieren waar (een gedeelte van) de visite blijft eten, wat eten jullie dan zoal??

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gewoon soep en kadetjes met kaas en ham.

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Frietjes halen!! Lekker makkelijk, ben vaak de hele dag al in de weer en heb geen zin om dan nog te koken!

Zie veel liever mijn mannen de kadootjes uitpakken en genieten van hun feestje!!

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik geef de visite geen eten ( nja geen maaltijd, alleen alle snaaierij wat op tafel staat ) maar anders zou ik gaan voor friet of chinees halen
    zou niet beginnen aan koken

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Maaltijdsalades

Gewoon die kant en klare bij de AH

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Nasi, of gewoon chinees of friet halen..

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt er wel een beetje aan hoeveel mensen er blijven eten, maar ik maak iets van pasta, soep, of we halen frietjes. Wat mij ook wel handig lijkt is tortilla's, hoef je maar 1 pan klaar te maken en is dat minder eenvoudig dan soep. Mijn nicht had gister stokbrood met verschillende salades en wat rauwkost, was prima!

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bbq, soep, friet, bolletjes, salades, shoarma. Van alles dus : D

9. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Bij ons wordt er standaard gekookt naast de (warme) hapjes.
    Nasi (en) of Bami, kip en salade.

10. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ik heb de laatste verjaardag balletjes in tomatensaus gemaakt, gewoon de dag van te voren al.
    Blikje ragout opengemaakt, broodjes, pasteitjes effetjes in de oven en klaar. Simpel en lekker.
    Ik had nog wat worsten- en sausijzenbroodjes erbij.

Maar ik bak ook wel eens gewoon wat fricandellen en kroketten, broodjes erbij en klaar.

Mijn zus had laatst wat kant en klare salades en de bbq aangestoken, was ook erg leuk.

Ik heb in ieder geval op zo'n dag geen zin om nog lang in de keuken te staan.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier blijft niemand eten :)
    Nu word natuurlijk die kleine zn verjaardag geviert overdag en dan hoop ik toch wel te zorgen dat iedereen met eten gewoon lekker weg is

En eigen verjaardgen worden savonds na het eten gevierd

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn man was toevallig 3 september jarig en mijn moeder + stiefvader bleven eten. Ik had een 3-gangenmenu :)
    Voorgerecht: Gevulde champignons (met kappertjes, spekjes, roomkaas, knoflook en geraspte kaas)
    Hoofdgerecht: Kip-pakketjes van Jamie Oliver (kipfilet, wijn, rozemarijn, olie, kastanje- en gewone champignons) uit de oven, bereid in aluminiumfolie-envelopjes.
    Nagerecht: Peer-perzik trifle met mascarpone en bitterkoekjes.

Maar dat was wel erg veel werk, had ook nog 2 taarten gemaakt voor 's avonds en de boel versierd dus ik heb letterlijk geen minuut kunnen zitten. Ik merk het nu nog aan mijn lichaam.

13. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Wij bestellen vis (hapjes of schotel) bij de lekkerste visboer in de omstreek...

14. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Hier blijven meestal wel eters hangen (tussen de 5 en 15 man) en dan zorg k er vaak voor dat k iets heb wat k of van tevoren klaar kan maken of wat snel klaar is...

Over t algemeen zelfgemaakte salade (dag van tevoren), broodjes, soep of pita's met shoarma en/of kaas en heel soms kip-cola-ketjap met rijst... Is vaak op verzoek.... :D

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Meestal friet, en/of saté. En anders soep met brood.

17. pizza78

pizza78 Actief lid

19 jun 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vinden het altijd leuk als er mensen blijven eten meestal is dit 15 tot 25 man waar we voor koken (niet op de dag zelf maar dag ervoor). Het is heel verschillend we hebben nasi of pasta met kipkluifen of spare ribs of Indische gerechtjes.wel hebben van die grote bakken met kaarsjes eronder en vaak ook nog stokbroodjes met koude salades.Altijd feest met eten.in toekomst met kinderfeestje zullen het wel frietjes of pannenkoeken worden.Of zelf pizza maken.

18. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Gister de verjaardag van mijn man gevierd, we vieren het alleen met onze familie.
    Maak eigenlijk met verjaardagen standaard dit:

Kisir (salade van fijne bulgur met lenteui en peterselie en andere kruiden)
    Russische salade (soort huzarensalade)
    Sigara borek (filodeeg met Turkse kaas)
    Bladerdeeg gevuld met gehakt, daarbij een sausje van knoflookyoghurt en een saus van tomatenpuree, hete pepervlokken en olie.
    Bladerdeeg met stukjes kipfrikandel

Taart, eerder maakte ik marsepein taarten, nu had ik kostebek gemaakt. Chocoladetaart met daarin bananen en room.
    Mijn schoonmoeder neemt vaak ook wat mee, nu had ze Turkse koekjes, baklava en pogaca (broodjes gevuld met kaas) meegenomen.

Soms maak ik ook nog borek met aardappel erbij en brownies. Maar had nu niet zoveel tijd.

Bij ons gaat gewoon alles op tafel, iedereen pakt wat hij wil, taart als laatste.

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Friet of chinees halen is het makkelijkste

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

friet, wedges, salades, frituurhapjes, soep, stokbrood, kruidenboter/tzaziki etc.

en bij mooi weer bbq erbij.

Deel Deze Pagina