Zoals de titel het al zegt, mijn zoon van 14 maanden klimt zn ledikant uit. Heb m al 2keer huilend naast zn bed gevonden en dit keer zag ik ook HOE hij het deed. Hij trekt zich op aan de rand en kukelt zo ondersteboven zn bedje uit. ik schrok me kapot!! Hij is natuurlijk nog veel te jong voor een peuter bedje maar ik kan me ook niet bedenken wat ik hier anders tegen kan doen... Iemand een idee?
Kan je 1 zijkant van het bedje eruit halen? Je moet wel denk ik als hij het blijft doen! Wel heel vervelend zeg!
Spijlen eruit kan niet en heeft ook weinig zin, hij gebruikt de spijlen niet. Hij trekt zich aan zn armen op tot zn buik en kukelt dan voorover over de rand heen. een matras op de grond is geen gek idee, het past nu niet (bedje is in een rare hoek neergezet) maar dan zal ik even de kamer veranderen zodat het wel past.
ja toch een peuterbedje. als je verkeerd valt breekt hij ook al ligt er een matras naast gewoon zijn nek.
Dit dus... hij zal dan niet meer landen op de grond maar op een matras kan hij net zo goed zijn nek breken. Ik zou gewoon een peuterbedje voor hem kopen...
Ja, of inderdaad 1 kant van het bedje eraf, dan heeft hij nog wel de geborgenheid van het ledikant, maar kan hij er zelf uit komen als hij dat wil. Tegenhouden ga je het niet meer ben ik bang.
mijn nichtje deed dit ook en is naar een peuterbedje gegaan. is daarna geregeld buiten haar bed op de grond in slaap gevallen naats wat speelgoed maar je moet wat
Idd een peuterbedje of alvast een groot bed. Je kan er altijd een matras onderleggen om de val te breken of evt een bed hekje. Ben je bang dat hij zijn kamer uit gaat, maak een haakje hoog op de buitenkant van zijn slaapkamer deur. Kan hij niet zomaar zijn kamertje uit.
onze oudste deed dit dus ook met net 1 jaar oud. Hij viel elke keer op zijn hoofd. We hebben toen smallere slaapzak gekocht en dat hielp ook niet, hij trok zich omhoog en gooide de benen er over. Wij zijn toen naar een groot bed overgegaan, ik was doodsbang dat hij zijn nek zou breken met zijn gestunt. we wilde eerst een peuterbed, maar in de winkel zeiden ze, peuterbed of groot bed, maakt voor een kleintje niks uit. Het is beide groot. we hebben toen dus groot bed met uitvalscherm gekocht! En ging prima, moesten in begin wel terugleggen, maar was een paar dagen.
een ander bed inderdaad... wij hebben voor de jongste een peuterbedje en wat ik daaraan wel een verschil vind met het grote bed van m'n oudste is dat het ook gewoon véél lager is (die wij hebben dus) . Dus als ze daaruit valt, is dat niet te vergelijken met het vallen uit een groot bed. Verder gebruiken wij op vakantie ofzo een voedingskussen onder het matras als randje om te zorgen dat ze er niet zomaar uitvalt. Dat werkt hier voldoende. Maar anders natuurlijk een rekje.
Ik zou ook voor een "normaal" bed gaan.. Nu kan hij er ook uit, alleen is de manier waarop een stuk gevaarlijker dan in een gewoon bedje
Ik zou toch gaan voor een peuterbedje en dan een matras op de grond. Moet er niet aan denken als hij dadelijk verkeerd valt uit t ledikantje. Mijn zoontje sliep ook al met 14 maanden in een peuterbedje en klimt er nooit uit
lydia komt ook dr bed uit, maar die klimt echt en duikt niet. Met slaapzak lukt het ook nog niet, maar zodra dat wel lukt gaat het ledikant weg en komt het 1persoonsbed terug
Misschien dan toch een peuterbedje inderdaad. Zou wel ff wennen zijn. Hij is echt nog een baby. Totaal nog niet baby-af haha Denk niet echt dat hij eruit gaat expres want als je hem in bed legt gaat hij direct slapen maar ben wel bang dat hij in zn slaap eruit valt dus dan zullen we er eentje moeten kopen met zo'n anti-val-rand eromheen... Het is nogal een drukke slaper...