Hoi dames, Een van de voorwielen van mijn Joolz Day is denk ik kapot. Het draait bijna niet meer en schoonmaken helpt niet. Weet iemand of ik nieuwe voorwielen kan kopen of moet ik dan meteen een heel nieuw onderstel kopen?
Zou eerst eens contact opnemen met winkel waar je je hem gekocht hebt. Zit er nog garantie op? Ik denk wel dat je de wielen apart kunt bestellen hoor, zou toch raar zijn als er dan een heel nieuw onderstel moet komen.
Je kan via de winkel maar volgens mij ook rechtstreeks contact opnemen met Joolz via het contactformulier op hun website (even je gegevens invullen en het framenummer) en dan wordt het denk ik wel in orde gemaakt. Joolz heeft echt een super klantenservice!! Vriendin had ook problemen en de garantie was inmiddels al verstreken dus zij dacht dat ze pech had. Maar niets was minder waar, ze is perfect geholpen.
Hoe heb je ze schoon gemaakt? Heb je ze ook al geregeld in gesprayd met een siliconespray (teflonspray) Want het klinkt namelijk alsof je frame kurkdroog staat omdat je wieltjes niet meer goed draaien.
De wieltjes moet je trouwens met zeepsop en water schoonmaken en niet met olie of siliconen spray (advies van Joolz) Mocht je iets anders hebben gebruikt dan kan het zijn dat dit samen met zand is gaan klonteren en loopt het ook stroever. Dus gewoon even buiten zetten, heet water en afwasmiddel gebruiken en wellicht doet hij het dan weer gewoon!
Ik kreeg van de winkel waar ik onze wagen gekocht heb wel het advies om siliconespray te gebruiken op 't onderstel. Overigens kan je idd nieuwe wielen kopen, ik heb nl een nieuw onderstel + voorwielen gekregen, achterwielen gehouden omdat hij scheef was. Zou er wel voor langs de winkel gaan want bij ons zat er verschil tussen het zomer 2010 model en het winter 2010-2011 toen we hem omwisselde, de wielen pasten niet.
Ha..ha.. nou zo zie je maar weer. Ik zou gewoon even contact opnemen met de leverancier/winkel voor advies. PS Suusjeuh De Joolz Day en de Joolz Bloom zijn andere modellen en niet uitwisselbaar wellicht had het daarmee te maken?
Bedankt voor alle reacties! Ik heb de wagen in mei 2010 gekocht, de garantie is nu net 2 weken afgelopen Maar ik zal morgen toch even bellen met Babypark en kijken of zij nog iets voor ons kunnen betekenen. Joolz heb ik al een mail gestuurd, dus ik hoop snel iets van hun te horen. Verder hebben we de wielen ook schoon gemaakt(met een sopje) en gesprayd met siliconespray, maar dit helpt niet. Ik denk dus echt dat er een nieuw wiel op moet, maar in de webwinkels zie ik alleen maar achterwielen te koop.
Voorwielen zijn een serviceonderdeel en alleen uitgeleverd bij klachten. Die moeten dan speeciaal besteld worden voor iemand. Zou het toch even proberen onder garantie en denk niet dat Joolz daar moeilijk om zal doen. De achterwielen kun je los kopen omdat je kunt combineren met zilveren of zwarte wielassen.
@Jewe, bedankt voor de info! Ik ga morgen met Babypark bellen en dan hoop ik dat ik zo snel mogelijk een nieuw wiel kan krijgen of kopen.
Ik heb een mail terug gehad van Joolz, zij zeggen dat ik contact op moet nemen met Babypark en dat Babypark het dan met mij op moet lossen. Dus ik Babypark gebeld, maar daar werd ik niet echt blij van. Zij zeggen dat ik een mail moet sturen met wat de klachten precies zijn. Dan gaan ze het daar overleggen en dan moet ik waarschijnlijk het wiel opsturen zodat ze het na kunnen kijken en kunnen proberen om het te maken. Mocht het repareren niet lukken, dan gaan ze bekijken of het probleem onder de garantie valt(want het blijkt dat ik toch nog 4 weken garantie heb), zo niet dan moet ik zelf een nieuw voorwiel kopen. Volgens de telefoniste zou het wel een aantal weken duren voor ik mijn wagen weer zou kunnen gebruiken. Aangezien ik niet een paar weken zonder wagen kan heb ik bij een andere babywinkel een nieuw voorwiel besteld en ga ik straks een klacht sturen naar zowel Joolz als Babypark, want ik vind dit echt niet netjes van ze.
Ik vindt Babypark echt drama met dit soort dingen. Ze zouden jou gewoon een andere kinderwagen te leen moeten geven.