Lens implantaten

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanyi, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hoi,

2 jaar geleden heb ik lens implantaten genomen (ik had -9). Na een paar weken kreeg ik problemen met mijn linkeroog. Na heel veel druppelen werd besloten, de lens te vervangen door een ander type lens. 2 maanden erna kreeg problemen met mijn rechter oog. Ook deze lens moest vervangen worden. Uiteindelijk was de conclusie dat ik allergisch was het voor het materiaal.
    Het leek weer even goed te gaan, maar uiteindelijk werd mijn zicht slechter. Er werd nu een cilinder afwijking geconstateerd, terwijl ik die nooit had. Omdat ik zwanger was kon er niets aan gedaan worden.
    Ik heb toen een bril moeten aanschaffen (op kosten van de kliniek).
    Tijdens het dragen van mijn bril had ik af e toe problemen met mijn rechter oog. In een bepaald licht zie ik opeens heel slecht. Het is niet elke dag, het licht net aan de licht inval. Dit werd steeds geweten aan het feit dat ik nu een cilinder heb.
    Nu ben ik twee weken weer gelaserd en kan nu weer zonder bril goed kijken, maar het probleem van mijn rechter oog is er nog steeds.
    Ik geef dit steeds aan en bij mijn vorige controle werd er gezegd, geef het nog een week, je ogen zijn nog aan het herstellen, maar dan moet het goed zijn.
    Ik ben vandaag weer op controle geweest en heb weer aangegeven dat ik nog steeds last heb. Nu had ik een andere arts die mijn situatie niet kent ( behandelend arts trouwens ook niet omdat oude arts met pensioen is). Die zegt dus nu, ja ik weet het ook niet, we moeten over drie maanden maar weer eens kijken.
    Ik ga nu maar een afspraak maken met mijn eigen arts, maar ik ben er zo klaar mee. Ik loop inmiddels als meer dan een jaar met dit probleem en heb niet het gevoel dat dit ooit goed gaat komen.

Bedankt voor het lezen, want het is inmiddels een lang verhaal geworden.

Herkent iemand dit?

xxx

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb ook lensimplantaten, maar is niet herkenbaar. Helemaal geen problemen gehad. Echt balen voor je zeg!

Ik heb wel een cilinder over (van een kwart) en als het licht minder is, zie ik ook wat minder. Mijn arts gaf aan dat je met een cilinder bij veel licht beter ziet dan bij weinig licht en dat is ook precies wat ik merk. Bij mij is het overigens niet zo veel dat ik er last van heb, maar met een grotere cilinder is het effect misschien erger?

Sterkte!

3. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dank je! Geen idee of dat dan erger is. Ik heb er echt hinder van. Vooral bij het autorijden. Links had ik ook een cilinder gekregen, maar met dat oog heb ik geen last.

4. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Helaas geen ervaring ermee, maar als je het niet vertrouwd qua zicht gewoon 'doordrammen' zijn immers je ogen!

Vraapgje aan de dames.... Heb zelf -11 met cylinder... Hoe lang moeten je ogen stabiel zijn voor implantaten? Doet het pijn? Hoe is het erna?

Ik loop er namelijk ook over na te denken

5. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    [QU=Mariannetje;18337142]Helaas geen ervaring ermee, maar als je het niet vertrouwd qua zicht gewoon 'doordrammen' zijn immers je ogen!

Vraapgje aan de dames.... Heb zelf -11 met cylinder... Hoe lang moeten je ogen stabiel zijn voor implantaten? Doet het pijn? Hoe is het erna?

Ik loop er namelijk ook over na te denken[/QUOTE]

Ga ook zeker doordrammen :)

Poe he -11. Volgens mij moet je een jaar stabiel zijn.
    Ik was echt bloednerveus, maar is me 100% meegevallen.
    Het enige wat naar is, maar voorbij voordat je het weet, is de prik onder je oog.
    omdat je een rustgevende middel krijgt was ik soort van ontspannen.
    Bij mijn eerste oog was ik aan het wachten dat ze zouden beginnen totdat de arts zei, nou wij zijn klaar. En ik maar denken dat ze nog moesten beginnen. Haha.
    tweede oog viel wat tegen. Derde keer viel ik gewoon in slaap. Vierde keer was niet leuk, maar dat kwam omdat ik de balen erin had en privé heel veel aan mijn hoofd had.
    Na de operatie heb je 4 uur een patch op en daarna kun je gewoon alles zien. Heel bizar. Alleen de dag van de behandeling wat pijn gehad, maar absoluut goed te doen en met een paracetamol zo weg.
    Succes met je beslissing.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Moest bij mij ook 1/2 jaar stabiel zijn. Mijn verhaal staat in mijn weblog berichten (zie in de banner bij mijn naam ).
    Ik heb helemaal geen pijn gehad. Het plaatsen was onder volledige narcose, dus heb er niets van gemerkt :) Ik heb de Visian ICL laten plaatsen (die had bij mij wat voordelen ten opzichte van artisan). Herstel ging heel snel bij mij, alleen vond ik de periode van 1 oog wel en 1 oog niet heel irritant.

Boven -10 en met lensintolerantie kun je ook vergoeding krijgen van de verzekering.

Ik vind het echt de beste beslissing van mijn leven (had -14) :D

Deel Deze Pagina