Stoofpotje maken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jebb, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Goedemorgen,

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Tot voor kort gruwelde ik van stoofpotje. Van draadjesvlees überhaupt. Nu heb ik het laatst gegeten en dat was zooo lekker. En zeker nu ik zwanger ben wil ik dat weer graag eten.

Ik ga het dus zelf maken. Recept van mn moeder gekregen en ik wil zo rustig aan de slag gaan. Nu heb ik geen goede pan denk ik. Ik zit eraan te denken om het kort te bakken in een hapjespan en daarna te laten atofen in een kookpan (meer pannen heb ik niet, ja een grote wok, maar dat lijkt me ook niet ideaal) Maar... kan dit überhaupt wel? Stoofpotje in een pan waar ik normaal mn aardappelen gewoon in kook?

En tot slot, rozemarijn en tijm-takjes moeten erin voor de smaak. Moet ik dit na die uurtjes stofen eruit halen? Het lijkt me dat je dit niet kan eten?

Alvast bedankt!

2. Aries

Aries Niet meer actief

Dat moet op zich wel kunnen, wel goed opletten dat het niet aanbrandt. De rozemarijn zou ik eruit halen, tijm kun je laten zitten als je alleen de blaadjes doet en anders de takjes op het laatst weer uithalen. Waarschijnlijk zijn de blaadjes er tegen die tijd vanzelf wel afgevallen.

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Voorheen deed ik het ook in een kookpan. Ging prima. Inmiddels heb ik een stoofpan maar ik merk weinig verschil (behalve dat ik meer in mijn pan kwijtkan)
    Ik zou de kruidentakjes er idd uithalen.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Gewoon in de hapjespan laten stoven hoor. De pan maakt niet zo veel uit zolang t geen wok is ( of andere met dunne bodem)

Het heeft tijd nodig, minstens 2,5 uur en de kruiden pas op t laatst eruit halen. Heerlijk!

5. Jebb

Jebb Niet meer actief

Thnxxx nog ern vraagje.. bij de rundvlees zit kruiden. Dit er gewoon lekker doorheen doen?

6. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Kruiden bij je rundvlees? Wat voor vlees heb je dan? Zie dat alleen bij steaks wel eens maar het lijkt me stug dat je die hebt gehaald.

Anyway: simpeler dan een stoofpot kan het niet, maar ik zou het met een kookpan alleen doen als je een sudderplaatje hebt of een heel klein pitje. Het begin zal wel lukken maar de fase waarin je de saus wilt laten inkoken wordt lastig in een gewone kookpan.

Deel Deze Pagina