Show your hobby!

Discussion in 'De lounge' started by Manque, Apr 17, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Wow wat heb jij een prachtige tuin!! Had ik er maar zo 1...

Treez likes this.
  2. Treez

Treez Niet meer actief

Ik ben ook erg blij met onze tuin. We hebben dit huis ooit gekocht omdat we verliefd werden op de ruimte buiten en het uitzicht. De tuin was toen nog een oerwoud. Ik wist in die tijd niks van tuinieren en gelukkig vind ik het meer dan leuk leuk :thumup:.

3. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Echt een mooie tuin :)!

Treez likes this.
  4. A new day

A new day Actief lid

Mar 6, 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Twee decadente hobbies waarvan één helaas niet meer haalbaar is met 2 kids.

Reizen door Amerika. Wat hebben wij veel gezien in de afgelopen jaren! Zodra de mogelijkheid er weer is, zullen we dit weer oppakken :)

Concerten afstruinen. En dan vooral Céline Dion. Eens in de 10 jaar komt ze eens naar Nederland dus we zijn er ook geregeld voor in België of Frankrijk te vinden. Gewoon, lekker fout, als groupies een artiest achterna. Love iit❤. En als Céline er niet is, dan zijn er nog genoeg andere fantastische artiesten. Dus genoeg concerten voor ons :)

Attached Files:

5. Manque

Manque Niet meer actief

Ik maak graag allerlei potjes en bordjes en vaasjes en lepels...

View attachment 567545

Aaf88, famofthree, Sue87 and 12 others like this.
  6. Manque

Manque Niet meer actief

7. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,311
    113
    Gelderland
    Wat gaaf! Heel mooi!

8. Manque

Manque Niet meer actief

Maar ik doe van alles hoor... Boekbinden bijvoorbeeld.

View attachment 567549

Maar ook handletteren, kaarten beschilderen, tekenen, macramé, breien, haken, naaien, blockprint, zeefdrukken, papier marmeren, stof verven, etc etc. Ik ben opgeleid als docent Beeldende Vorming, dus dan wil je echt álles kunnen :p

Jo79, Sybil, famofthree and 14 others like this.
  9. Treez

Treez Niet meer actief

@Manque wat ontzettend gaaf! Ik vind de boekjes ook echt heel mooi :thumup:

Manque likes this.
  10. Manque

Manque Niet meer actief

Flamingooo, Sybil, famofthree and 4 others like this.
  11. Manque

Manque Niet meer actief

Dankjewel! Ik heb best wat lessen en workshops boekbinden gegeven, zowel klassieke binding als de Japanse steekbinding die je op die foto ziet. Superleuk om te doen en helemaal niet moeilijk! Als je eens zo'n les gevolgd hebt, kun je het daarna zelf. Er staan ook een paar stap-voor-stap instructies online, via Pinterest bijvoorbeeld.

Uuz and owly like this.
  12. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Mijn hobby en tevens ook passie is Fotografie en dan met voorkeur Urbexen. Het bezoeken van verlaten gebouwen en plekken is zoooo geweldig

De eerste foto is van een verlaten boeren huisje in Frankrijk.

De tweede foto heb ik gemaakt in Belgie bij een verlaten ford.

Binnenkort ga ik hopelijk het Beelitz hotel in Berlijn bezoeken. Dat is een verlaten hotel waar Hitler vroeger heeft gelegen. Zit dus ook veel geschiedenis in.

FB_IMG_1504433741491.jpg

cpt_1460552765047.jpg

username, Jo79, Hupsje and 9 others like this.
  13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

@Manque ; je doet me zo denken aan mezelf een jaar of 10 geleden (en nu nog wel af en toe): ik wilde alles kennen en kunnen, en leerde mezelf alles vanuit boeken aan, van pottenbakken, tot manden maken, tot zeep maken aan toe, en inmiddels ook overgestapt op grasmaaier repareren, electriciteit aanleggen en dat soort dingen. wat ik echt heel graag nog wil leren is glas blazen...

famofthree, DastyQueen and owly like this.
  14. Meral

Meral Fanatiek lid

Mar 1, 2014
    1,105
    606
    113
    Cool! Mag ik vragen of daar ook iets over te vinden is op het internet?
    Ik ben naarstig op zoek naar een leuke bezigheid en dit lijkt me wel wat, maar waar begin ik?! ;)

15. IkTara

IkTara Actief lid

May 13, 2011
    190
    63
    28
    Wat een prachtige eenhoorn! Waar heb je dat van gemaakt?

16. Manque

Manque Niet meer actief

#56 Manque, Apr 17, 2018
    Last edited by a moderator: Apr 17, 2018
    Aangezien keramiek veel verschillende technieken kent, verschillende afwerkingsmaterialen (engobes, glazuren, lusters) en een tijd consumerend stookproces in een speciale keramiekoven die tot minimaal 1100.C stookt, denk ik dat je het beste naar een cultuurcentrum kunt waar lessen keramische vorming gegeven worden. Daar staat ook vaak een oven. Je kunt uiteraard zelf een oven kopen, maar dat is een behoorlijke investering.

Polymeerklei is iets dat je makkelijker thuis op kunt pikken, dat droogt aan de lucht. Via Pinterest kun je daarvoor ook veel ideeën opdoen. Een pak polymeerklei kun je ook gewoon bij de Action kopen :)

Edit// Je schijnt ook porceleinstiften te kunnen kopen die je in een keukenoven kunt bakken. Dan kun je je eigen servies decoreren, dat is ook wel leuk.

Meral likes this.
  17. Manque

Manque Niet meer actief

Ooooh glasblazen lijkt me ook zo leuk! Manden vlechten en zeep maken kan ik ook al afvinken :)

Grasmaaiers heb ik me nog niet aan gewaagd, maar ons gras blijft op wonderbaarlijke wijze het hele jaar door dezelfde lengte, dus ik heb me niet geroepen gevoeld om een grasmaaier aan te schaffen :roflmao:

Maar wie weet, over 10 jaar dus :) Zoveel schelen wij volgens mij ook... tenminste, zoiets meen ik me ter herinneren. Ik ben uit '84.

18. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Haha grappig, ik ben pas ook nog bezig geweest met linosnedes en heb exact hetzelfde aquarel setje als jij. Heerlijk ding, neem hem overal mee naar toe.

Geweldig, al die verschillende dingen die je doet! Jij verveelt je nooit, denk ik zo ;)

19. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Dit was de goodreads-challenge van vorig jaar, en komt wel overeen met mijn gemiddelde op jaarbasis.

famofthree and Manque like this.
  20. Manque

Manque Niet meer actief

Superfijn setje inderdaad. En het lijkt ook nooit op te gaan!

Ik verveel me inderdaad nooit ;) Ik maak ook muziek en schrijf. Ik heb meer ideeën dan tijd.

Share This Page