Show your hobby!

Discussion in 'De lounge' started by Manque, Apr 17, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Super mooi!! Mag ik vragen waar je dat laatste stofje vandaan hebt? (Antraciet met dieren)

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Kun je geen ‘winkeltje’ openen op Etsy? Je maakt echt leuke dingen!!

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Lafayette and Bubblez like this.
  4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@Manque heb jij een hele werkplaats aan huis? Die visjes heb je ook moeten zagen toch?

Overigens snap ik je redenatie van weggooien maar deels. Ik zou t dan verkopen voor veel te weinig omdat je er dan toch iets aan overhoudt en weggooien echt heel zonde is (of kan je het materiaal dan hergebruiken?).
    Mocht je de lepel weg willen gooien of je vaas laat maar weten dan kom ik ze wel redden ;)

Manque, Marchella and Jules! like this.
  5. Jules!

Jules! Bekend lid

Jun 26, 2017
    822
    1,065
    93
    Female
    Heel erg mooi zeg! Dit zou ik dus ook zo kopen.

6. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Mijn hobby is koken. kookprogramma's kijken, kookboeken lezen enz. Gelukkig nu ook deels mijn werk van weten te maken :)

Jules! likes this.
  7. Jules!

Jules! Bekend lid

Jun 26, 2017
    822
    1,065
    93
    Female
    Wat doe je voor werk?

8. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Naast mijn werk in het onderwijs. Geef ik als ZZP'er kookworkshops, kooklessen, verzorg ik kinderfeestjes op locatie dus bij mensen thuis of bij bedrijven en doe ik catering (kleinschalig)

Blijdorp, marloes80 and Jules! like this.
  9. rocketscience

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Dank je!

10. Sybil

Sybil Actief lid

Mar 10, 2017
    200
    156
    43
    Whoa, wat een leuk topic! Een soort Pinterest op zp :D

Ik ben zo iemand die al heul veul hobbies heeft gehad, maar sommige blijven hangen. In elk geval, hoe origineel: lezen. Mijn moeder zei vroeger tegen mij 'kind, je verleest je verstand' :rolleyes:.

Haken vind ik heerlijk, lekker verstand op 0 en gaan. Ik maak geen ingewikkelde dingen, vooral dekentjes of knuffeltjes met simpele patronen. En ik doe het werkelijk overal, in de trein, op de bank, in de auto of, zoals op de foto, als ik moet wachten op de rest van het gezelschap in een cafeetje.

Verder houd ik van biblejournaling (creatief verwerken van Bijbelteksten) en waterverf. Het meeste dat ik maak is geïnspireerd of gewoon gekopieerd van andere afbeeldingen. Het maken vind ik heerlijk, ontwerpen ben ik nog zoekende in. Dat gaat nogal eens gepaard met foutjes... de oplettende kijker ziet dat er iets aan het vogeltje niet helemaal klopt :p.

Foto's haal ik trouwens over een dag of twee weer weg denk ik, i.v.m. herkenbaarheid.

Haken.png Olifantje.png Prediker.png Psalmen.png Spreuken.png

11. Marchella

Marchella Niet meer actief

@rocketscience en @Lafayette kunnen jullie niet een online winkel beginnen? Ik wil jullie kleding hebbuh hebbuh hebbuh *smiley met hartjesogen*.

DastyQueen, Lafayette and Zomerbloem like this.
  12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn hobby; eten :p

Nee gekheid, ik lees graag boeken en dat is het wel.

Hele leuke dingen zie ik voorbij komen zeg!

13. rocketscience

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Ik heb het plan om dit jaar nog een online winkel te openen inderdaad. Maar ik doe het erbij als hobby en heb twee kleine kinderen thuis dus tijd is schaars :)

Marchella likes this.
  14. Manque

Manque Niet meer actief

jt82, RachelleNM, qwerty123 and 14 others like this.
  15. Manque

Manque Niet meer actief

#175 Manque, Apr 25, 2018
    Last edited by a moderator: Apr 25, 2018
    En ook @marloes80

Nee, ik kan het materiaal niet hergebruiken. En ik snap dat mensen het zonde vinden, maar ik vind het meer zonde van mijn energie om het te verkopen. Op internet zetten, reclame maken voor een winkeltje terwijl ik op geen enkel sociaal medium gevonden wil worden (m.u.v. LinkedIn omdat dat moet voor mijn werk), vervolgens mijn spullen voor een habbekrats verkopen, inpakken, naar een PostNL-punt brengen om op te sturen etc. Waarschijnlijk een hoop mailverkeer... mijn hobby moet ontspannend zijn, verkopen lijkt me het tegenovergestelde ;)

Het voelt erg onlogisch voor mij om veel tijd te steken in het verkopen van spullen met verlies. En ik wil eigenlijk sowieso niet verkopen als ik er verlies op maak. Een beetje zoals die boeren die hun melk over de akkers laten lopen.

DastyQueen and marloes80 like this.
  16. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    IMG_20180425_083857480.jpg IMG_20180425_083839417.jpg IMG_20180425_083626100.jpg IMG_20180425_083712806.jpg
    En genaaid, gehaakt en geborduurd voor de babykamer.

17. Jules!

Jules! Bekend lid

Jun 26, 2017
    822
    1,065
    93
    Female
    Manque likes this.
  18. Blijdorp

#178 Blijdorp, Apr 25, 2018
    Last edited by a moderator: Apr 25, 2018
    Haha ja van je energie snap ik het echt helemaal. Het gaat alleen zoooo tegen mijn gevoel van milieubewust en verspillingsvrij leven in dat ik het niet snap. Maar goed dat doet kleding kopen bij Primark ook haha en dat doe ik ook.

19. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,184
    113
    Brabant
    Manque: je vraagt niet om tips hoor... Maar schoot wel door mijn hoofd,: zou je het niet willen doneren?
    Dan hoeft er alleen een label aan met leuke tekst(iets van dat het van jou is, onbetaalbaar en daarom voor hetbgoede doel ofzo)
    En laat je het eens in de zoveel tijd ophalen.m

DastyQueen likes this.
  20. Blijdorp

Manque likes this.

Share This Page