gezegd door arts géén vruchtwaterverlies, later bleek toch wel...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dawosuto, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dawosuto

dawosuto Lid

19 nov 2010
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

vraagje. Bij onze dochter werd tijdens zw. schap gezegd, nav verdénking gebroken vliezen, dat dit niet het geval was. Goed onderzocht etc. nee hoor het zou niet het geval zijn, dus namen wij dat aan. Maar toen, na haar geboorte is zij zéér ernstig ziek geworden (bijna niet overleefd en nu handicaps aan over gehouden) en is er gezegd, je had dus wel degelijk gebroken vliezen al, want ze is té snel té ziek geworden zeg maar. Dit was zo snel dat het niet kon komen door het geboorteproces, maar zij al eerder ziek was geweest (in baarmoeder dus al). Ik bleek drager van de e-coli bacterie waar zij zo ziek van is geworden.

Nu zwanger van derde kindje. Een nare zw. schap, er speelt veel, waaronder wéér draagster van een bacterie, nu de streptokok B bacterie, weer zo'n levensgevaarlijke bacterie (kán) voor baby. Sinds vandaag lijkt het erop dat ik vocht verlies én ik voel het babietje minder bewegen. Aangezien ik vandaag toch op controle moest bij gyn, heb ik het toen aangekaart. Eigenlijk overdag amper baby gevoeld. Gelijk een ctg gekregen, en via catheter urine afgenomen om te kijken of ik eiwitten in urine had, want ik had ook verhoogde bloeddruk, bloed afgenomen, echo gekregen. Dus grondig onderzoek. Nu leek het erop tijdens onderzoek (met eendenbek gekeken en onderwijl op mijn buik gedrukt) dat ik geen vruchtwater verloor. Wel bleek ik plots behoorlijk minder vruchtwater te hebben dan vorige week maandag. Waar er toen nog hele plassen vruchtwater waren, moest er nu om gezocht worden. Er zat nog wel maar heel weinig. Nu lag de baby ook in stuit, onverwacht nog niet eerder deze zw. schap, en gaf de gyn aan dat het kon dat het vruchtwater daardoor niet goed zichtbaar was??? Nou ja, al met al genoeg onduidelijkheid en onrust dus.

Ik mocht weer naar huis en moet morgen weer terugkomen om de ctg te herhalen. Nu is na dit lange verhaal mijn vraag. ZIjn er hier meer mensen waarbij gezegd werd dat ze géén vruchtwater verloren en het toch wel het geval bleek?? Ik ben bang, dat ik mét mijn nare bacterie, toch een scheurtje bovenin mijn baarmoeder heb, bijv. en we hetzelfde of nog erger mee gaan maken als met onze dochter.

Soms wordt er nl. wel erg makkelijk gedaan door artsen, maar daar kunnen wij niets mee zoals jullie vast wel snappen......
    Hoop dat er mensen reageren, want ik vind het heel lastig zoals het nu verloopt weer allemaal.

Trouwens net nog, ik heb al bedrust door andere zaken die spelen deze zw. schap, voel ik het zo weglopen, ga zonder te plassen "afvegen" en mijn papiertje is dus ook gewoon nat dan.

2. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Er is nog een andere test om te kijken of het vruchtwater is. Die heb ik bij mijn vorige zwangerschap gehad. Ik weet niet hoe die heet, maar wel dat hij duurder en betrouwbaarder is dan de eendebekmethode. Vanwege de kosten doen ze die niet standaard, maar in jouw geval zou ik er zeker om vragen. Ik geloof dat ze een monster vh vruchtwater nemen en dat testen, maar precies weet ik dat niet meer.

En als je het niet vertrouwt, ga dan desnoods vanavond nog terug.

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    heh bah vervelend, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk is er niks aan de hand en komt alles goed. Fijn dat ze morgen weer checken. Als je zwanger bent heb je mee afscheiding, dus het kan kloppen dat je meer afveegt tussen het plassen door. Blijf aan de bel trekken als je het niet vertrouwd, je hebt er alle reden toe!

sterkte
    liefs miek

4. dawosuto

dawosuto Lid

19 nov 2010
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja ik snap dat je door meer afscheiding met afvegen vocht op het papiertje hebt, maar dit was wel erg veel en ik voel het gewoon lopen zo nu en dan. Het voelt anders, maar ik weet ook dat afscheiding heel waterig kan zijn dus het is ook moeilijk te bepalen. Ik durf het nu nog wel aan te kijken want ik voel het kindje vanavond gelukkig weer goed.

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik zou toch om zo een dip-stick test vragen.
    bij ons doen ze die wel standaard en zit ook in je pakket als je gewoon standaard verzekerd bent voor vk/gyn.
    dit is een testje net zoiets als een zwangerschaps test.. maar dan voor vruchtwater.
    sterkte

6. dawosuto

dawosuto Lid

19 nov 2010
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou ze deden dat hier niet, met één of ander l*l verhaal erbij, maar niet gedaan dus. Ben nl. vanavond nog weer heen geweest ivm ook bloedverlies (komt ws. door catheter werd gezegd, zie ander topic van mij) en slijmverlies en dus toen is er ook weer gekeken of ze vruchtwater "weg zagen lopen" wat niet het geval was. Op mijn vraag waarom dna niet zo en zo'n testje, werd er dus wat omheen gel*lt; was niet betrouwbaar etc. etc....dus níet gedaan. Nu dus nog steeds geen zekerheid!!

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Toen mijn vliezen gebroken waren heb ik het eerst zelf gechecked voor hard op mn hand te blazen. Toen drupte er wat weg. Eenmaal in het ziekenhuis liep het in grote stralen weg, voelde alsof ik aan het plassen was, maar het niet tegen kon houden. Hele bed op de verloskamer was nat, ondanks zo'n celstofmatje. Werd direct opgenomen en mocht niet meer van de verdieping af ivm infectiegevaar. 2 dagen later is m'n dochter geboren.

Vind wel dat ze bij jou heel laks zijn hoor! Helemaal ook gezien je voorgeschiedenis! Hoop dat alles nog wel goed is..

8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zeg, wat heb jij voor vk/gyn? Ze weten je voorgeschiedenis, ze weten dat het de vorige keer ook fout is in geschat en ze weten ook de gevolgen van hun fouten. Tenminste, dat neem ik aan. Waarom doen ze er dan niks mee? Jij bent, terecht, onzeker/bang dat het wéér fout gaat. Waarom neemt men je dan in het ziekenhuis niet serieus? Zo komt het op mij over in ieder geval. Als je al zo'n voorgeschiedenis hebt en je gevoel zegt dat er iets niet klopt. En je wilt een betrouwbare test, waarom voeren ze die niet uit? Ok, hun geven aan dat die test niet betrouwbaar is. Maar kan je op internet vinden dat het wel betrouwbaar is? Kan je niet naar ander ziekenhuis gaan die de test wél uit wilt voeren? Weet niet of dit tot de mogelijkheden behoort. Kies wel zelf het ziekenhuis! Laat hun het niet uitkiezen, want dan kan ik je de uitslag van de test verklappen.

Over je dochter, vreselijk! Zou toch echt een klacht indienen. Weet niet of je er wat mee op schiet. We leven niet in Amerika, gelukkig.

Sterkte, en vecht er voor dat er meer zekerheid boven water komt.

9. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan ook online een zelftest voor vruchtwaterverlies kopen.
    AL-SENSE KIT VRUCHTWATERVERLIES ZELFTEST

Het is wel een rib uit je lijf, maar misschien dat het je iets van controle en daardoor wat meer zekerheid/rust oplevert?

Sterkte!

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Is inderdaad wel prijzig. maar inderdaad, als het daardoor wel zekerheid bied. Maar is het wel betrouwbaar?

11. MenM

MenM Actief lid

Ben het hier helemaal mee eens! Je moet echt voor jezelf opkomen nu! Sterkte en succes!

x M

Deel Deze Pagina