Ons dochtertje van 3 maanden is al een maand veel bezig met haar knuistjes, vingers in haar mond. Ik hoop steeds dat ze haar duimpje te pakken krijgt, zodat de speen te vuilnisbak in kan, maar het lukt haar maar niet. Wanneer hadden jullie kinderen hun duim opeens te pakken, en hoe help je daarbij?
Mijn zoontje is ook continu met zijn vuisjes bezig, maar ik ga hem absoluut niet helpen om zijn duimpje te zoeken. Heel af en toe dan lukt het hem om zn duimpje in zijn mondje te stoppen, maar dan trekt hij een raar gezicht. Een speentje kan je gemakkelijker afleren dan een duim.
Ik deel je mening Dot! Hier ook een kindje van bijna 3 maanden oud! Hij stopt soms zijn hele handje in zijn mond! Meestal is het zijn duim in combinatie met zijn wijsvinger. Soms stopt hij ze zo diep in zijn mond dat hij ervan moet kokhalzen hahaha. Ik denk dat het vanzelf komt. Wij gebruiken de speen hier nauwelijks, alleen als hij 's nachts te vroeg wakker wordt, of als hij echt overstuur is. Verder heeft hij genoeg aan zijn knuisjes. Nu is het misschien zo dat de speen makkelijker af te leren is, maar dat hoeft per defenitie niet altijd zo te zijn! Bovendien heb ik zelf toch het idee dat jongetjes makkelijker stoppen met duimen dan meisjes...maar ik kan het fout hebben (ik zie nl op mijn werk, ik sta voor de klas, eigenlijk nooit jongetjes meer duimen in onze kleuterklassen, en meisjes soms bij mij in groep 7 nog wel!). En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel fijn vind dat ik niet 100x 's nachts mijn bed uit hoef om die speen weer in zijn mondje te doen!
Hier wordt volop geduimd ...speen hebben we 's nachts nooit gegeven, overdag wel eens. Hoor 'm 's morgens nu vaak smakken, z'n duimpje rekt zo z'n wakker-word-tijd nog een paar minuten
Bij ons had ie m ineens n keer gevonden, een paar weken geleden. Ging helemaal vanzelf. Vond t eigenlijk wel een heel schattig gezicht om te zien... We hebben hem een maand of 2 in de puckababy gehad, en toen zagen we hem wel zoeken naar zijn handjes. Gelukkig kan hij tegenwoordig prima zonder slapen en kan hij op zijn duimpje zuigen. In de puckababy hebben we een speentje geprobeerd, maar dat was niet altijd een succes en tegenwoordig wil hij hem helemaal niet meer. Scheelt wel een hoop heen en weer geloop 's nachts. En ik vind n duim wel wat natuurlijker dan een speen. Maar hoe het evt met afleren gaat straks, zien we dan wel weer. Hij duimt nu ook niet altijd, dus wie weet gaat dat vanzelf.
hier heeft hij zn duim nog steeds niet gevonden. Als ik vraag waar is je duim, wijst hij naar zn wijsvinger hahaha Hij heeft wel een speen, gaat hij ook wel weer een keer vanaf. Tenminste neem niet aan dta hij tot zn 18e met dat ding in zn mond zit Hij krijgt hem alleen in bed. Snapt dat ook en als we naar beneden gaan doet hij hem inz n bed en zwaait er naar. Overigens wil hij hem overdag ook niet meer... Vandaag was hij heel erg huilerig maar die speen moest hij niets van hebben, alleen toen hij ging slapen wilde hij hem wel (na hem 2x uit zn bed gegooid te hebben) xxx