Vraagje over kraammand

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door PenK, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik ben een kraammand aan het maken voor een vriendin. Hierin wil ik eigenlijk ook een aardigheidje stoppen voor het zoontje en dochtertje die ze al heeft.
    Is het raar om op deze kadootjes de namen van haar kindjes te zetten?? Het is natuurlijk de bedoeling dat de kindjes deze zelf openmaken, en niet mama.:D

Daarnaast nog een algemene vraag; hoeveel kadootjes doe je er ongeveer in voor mama cq. de baby?
    En ook eentje voor papa, toch!? Moet daar dan ook opstaan dat het voor hem is? Of mag mama deze gewoon uitpakken?

Help, het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets maak. Ik vind het zo leuk, maar heb er geen kaas van gegeten, haha!

2. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Leuk idee!
    Ik zou er zeker namen opzetten. Wij kregen ook een kraammand cadeau en daar zaten 7 cadeautjes in, een voor elke dag van de kraamweek, heb ik echt van genoten!

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    En is die 7 stuks dan incl. het kadootje voor de papa??

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier van mijn zus zo'n mand gekregen, eefje's naam stond er gewoon op, kreeg stoepkrijt en belleblaas... mijn man kreeg redbull, oordoppen en de playboy hihi...

5. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ja, op 1 dag was er alleen een cadeautje voor papa. Ik zou ik jouw geval de cadeautjes voor de kindjes wel op dezelfde dag doen.
    Oh ja, en er stond bij ons dus ook een cijfer op de cadeautjes!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Leuk! Gewoon namen opzetten hoor als er iets specifiek voor iemand is..

Wij kregen toen ook iedere dag van de kraamweek een cadeautje. Meestal iedere dag eentje voor mama en/of baby en een paar voor papa er ook bij (hier eentje voor de eerste en laatste dag), maar ook een paar die voor zowel mama als papa waren. Is ook net wat je wilt natuurlijk! Maar voor de andere kindjes er iets in doen zou ikzelf wel heel attent vinden :)

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar nummer ik ze dan? Of maakt mama ze open en ziet dan vanzelf of het voor haar, de baby of voor papa is?

En wat betreft de kadootjes voor de kinderen; het lijkt me gewoon leuk. En weet je wat het is, het lijkt me zo 'sneu' dat er anders voor iedereen kadootjes zijn en voor hun niets. Ik haal wat leuks bij de Action om te knutselen voor ze. Kost haast niets en iedereen blij:)

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou ze dan nummeren en er dus als het nodig is ook namen bij zetten. Is niet haar eerste kindje en waarschijnlijk helpen de oudere kindjes in ieder geval wel met uitpakken. Tenminste hier worden cadeautjes die niet voor een van hen is meestal door de meiden samen uitgepakt. Kids zijn er gek op al is het cadeautje helemaal niet voor hun haha. Zou dus de cadeautjes voor papa en kids even duidelijk opschrijven 'papa' 'naam a' en 'naam b' en op de overige dan bijv mama of baby of net voor wie het is. Je zou er bijvoorbeeld ook ipv nummers een begeleidend briefje bij kunnen doen met uitleg. Zo kan je bijvoorbeeld zeggen dat er op dag 1 en de laatste dag een cadeautje is voor papa/kids en de overige dagen er iedere dag een cadeau is voor mama/baby: lijkt mij duidelijk genoeg.

En je hebt helemaal gelijk.. Kleine, goedkope dingetjes doen het vaak heel goed! Of zoals eerder al genoemd bijv een bellenblaasje/stoepkrijt er bij of een (kleur/sticker)boekje. Kost allemaal vrijwel niets bij oa de Action en kindjes ook helemaal blij ;)

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Bij mij op de slaapkamer stond een ooievaar met een luier met kadootjes in zn snavel en rondom zn poten. De kadootjes waren genummerd, dag 1, dag 2. Ook voor mn mn kadoos, daar stond papa op.
    Hij kreeg leuke boeken, doos milka chocola, zo'n lila hart waar oo staat i love milka, daar was i love papa van gemaakt.

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik was dus vergeten om iets voor de papa te kopen dus manlief heeft een goede fles bacardi (8 jaar oud) voor hem gehaald en erbij gedaan, die zat in doorzichtige folie dus was wel duidelijk.

Ik had de kadootjes niet genummerd, ze konden alles in 1x open maken, er zat wel een heleboel in en zo vonden het superleuk.

Hier waren nog geen andere kindjes maar het ik zou het er wel bijschrijven idd:).

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook genummerd. Mijn zoontje heeft alles uitgepakt, ook als ze niet voor hem waren. Superleuk, alleen hadden wij er 4 (!!!) want van beide fam's een mand voor de baby/mama en voor mijn zoontje, en dat was op een keer wel een beetje klaar als ik heel eerlijk ben.

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wat een leuk idee!
    Ik zou er inderdaad ook de namen op zetten, maar niet nummeren. Dan kunnen ze zelf kijken op welke dag het goed uitkomt dat broer en zus een cadeautje krijgen.

Nu hoop ik stiekem ook op een kraammand haha ;)

13. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoop dat ik dit keer ook weer een kraam mand krijg van mijn schoonmoeder. Vondt het zo leuk.

Hier was niks genummerd en alles was voor de baby..dus volgorde maakte ook niks uit :)

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Leuk idee! Lekker namen erop zetten, kunnen broertje en zusje alles openmaken en het dan aan de juiste persoon geven. Zo gaat het hier namelijk, onze dochter pakt alle kadootjes uit en geeft ze dan aan degene voor wie het kadootje bedoeld is. :D

Deel Deze Pagina