Hoeveel uur krijg je dan ? Staat me iets van bij dat dit anders is bij 2e kindje.. Bij de eerste kreeg ik 49 (volgens mij).... Krijg je dan nu meer? Of juist minder?
het precieze aantal weet ik niet meer, net zoveel als bij de eerste iig. Er ging beide keren wat af omdat ik geen bv geef.
49 uur bij BV en 44 uur bij KV. @Umm85, jij had geen mantelzorg toch? Dan krijg je bij 2 kinderen onder de 4 of 3 kinderen onder de 6 extra uren.
Ik kreeg gisteren tijdens de intake de keuze tussen 24 of 49 uur. Ik ga voor de 24 uur. Moeder en kindzorg, 3 uur per dag of (hopelijk) minder.
49 uur is de standaard. Ik had deze keer ook 6 uur vanwege nog 2 kinderen onder de 4 jaar. En ik kreeg een klap extra uren vanwege 'emotioneel onwelbevinden' omdat ik ooit een depressie heb gehad. Erik kreeg 10 uur extra vanwege een keizersnede. Ik had geloof ik iets van 72 uur of zo. Echt fijn, de eerste 2 dagen was ik in het ziekenhuis maar daarna nog gewoon 8 volle dagen hulp. Maar tussen een eerste en tweede zit geen verschil in uren.
Ik zou (helemaal bij een 1e) altijd kiezen voor het maximale aan uren. Wat ben ik blij geweest zeg met de kraamhulp toen.. en de uren/dagen vlogen voorbij, en voelde me absoluut niet ongemakkelijk met iemand in mn huis erbij. Heb de kraamzorg echt gemist toen ze weg was en had er niet aan moeten denken om maar 24 uur te hebben.
Bij de eerste het maximale aan uren. Bij de tweede heb ik gekozen voor 24 uur. Dus alleen moeder en kindzorg, 3 uurtjes per dag.
De basiszorg is bij een eerste of volgend kindje gelijk. 49 uur bij borstvoeding en 45 uur bij kunstvoeding. Als je twee kinderen onder de 4 jaar hebt, of drie onder de zes, krijg je 4 uur extra zorg. Bij het ontbreken van mantelzorg (partner gaat werken in de kraamperiode), krijg je bij een eerste kindje 1/2 uur extra zorg per dag en als je nog een kindje onder de 4 jaar thuis hebt, zelfs tot 5 keer 2 uur!
Is dat standaard bij elke organisatie? Daar hebben ze bij mij namelijk niks over gezegd bij de intake.... (Als de baby geboren wordt is de oudste en geen 3 namelijk)
Ik heb bij de tweede wel extra uren gekregen omdat de oudste op dat moment nog geen 5 jaar was. En vanwege een totaalruptuur (fysiek niet zelfredzaam) kwamen daar nog extra uren bij. Zat ongeveer op 55 uur dacht ik.
Ik kreeg bij mn eerste volledige uren en twee dagen extra (vanwege complicaties na bevalling) Bij omze tweede kreeg ik ook volledige uren en halverwege de week kreeg ik ook weer twee dagen extra vanwege langerin zhuis te moeten blijven en kleine complicatie
al die xtra uren zijn heel fijn maar kijk wel naar je verzekering. las je niet aanvullend verzekerd bent moet je ook van de extra uren de eigen bijdrage betalen (4 euro pu.) Dat is de reden waarom ik geen extra uren neem, waar ik wel recht op heb (ivm bekkenpijn en historie van PND) en die 2 kindjes onder 4 moeten dan wel 2 oudere kindjes zijn (de baby niet meegerekend dus)
@moradora,dat ligt er denk ook aan bij welk kraamzorgbureau je ingeschreven bent. Ik had er maar 1 rondlopen van net 2 en kreeg ook extra uren.