Recht op aanvullende uitkering?

Discussie in 'De lounge' gestart door LoveXx, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik werk op een kinderdagverblijf, op een 0 uren contract.
    4 jaar lang heb ik gemiddeld 30 uur per week gewerkt. Maar de crisis slaat nu ook bij ons toe.
    Ik heb nu in 2 maanden gemiddeld 10 uurtjes per week gewerkt. Als het niet minder is...
    En het ziet er ook niet naar uit dat ik straks wel weer meer werk heb.
    Natuurlijk ben ik al druk opzoek naar een andere baan, maar dat is nogal moeilijk :(
    Heb ik in tussen tijd recht op een aanvullende uitkering? Heeft iemand hier daar verstand van? Ik heb al wat gezocht op i'net, maar wordt er niet echt wijzer van.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou eens navraag doen bij het UWV. Of je evt recht hebt op een WW-uitkering voor de uren die je hebt verloren.
    Wees wel duidelijk dat je een nulurencontract hebt, maar dat je dus de afgelopen twee jaar structureel veel meer hebt gewerkt en nu dus minder!

3. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Nou denk het niet?
    Je hebt een baan en contract wel op 0 uur basis,
    Dus zijn ze niet verplicht je in te plannen....
    Ik denk pas als ze je ontslaan dat je recht hebt op een uitkering.
    Anders zouden veel mensen met een 0 urencontract weinig kunnen werken en dan de rest laten aanvullen door uitkering??

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Als je van te voren meer hebt gewerkt heb je gewoon recht op aanvullende uitkering.

5. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Maar ik kan toch aantonen dat ik afgelopen 4 jaar gemiddeld 30 uur per week heb gewerkt?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Daarvoor is wetgeving uitgevonden... wanneer jij met een nulurencontract gedurende een bepaalde periode structureel meer uren hebt gewerkt, mag je zelfs je contract laten aanpassen naar het hogere aantal uren.
    Een 0-uren contract mag nl maar voor 3 of 6 maanden, daarna moeten de uren worden aangepast.

7. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Kijk, en dat wist ik dus ook niet...:) Zei laatst iemand ook al tegen me. Dat ik die uren had moeten claimen.
    Ik hou me daar nooit zo mee bezig..;) had ik dat maar wel gedaan..

8. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je samenwonend bent?? Als je zonder (werkende) partner woont heb je wellicht recht op aanvullende bijstand via de gemeente. Als jij nu minder dan de bijstandsnorm verdient kun je je tot dat bedrag laten aanvullen.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bel het uwv op en vertel ze gewoon wat er aan de hand is, hun kunnen je dan echt wel vertellen of je er recht op hebt.

Je kan dan gelijk vragen of je de uren + contract nog steeds kan claimen.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Volgens mij kun je dat niet laten aanvullen door de WW.

Als je in de WW zou zitten en je krijgt een baan met een 0-uren contract dan moeten ze je aanvullen tot aan 70% van je laatst verdiende loon (vorige werkgever) en dan ook maar voor maximaal 12 tot 15 maanden.
    Maar als je hier al eventjes werkt en dan naar de WW stapt zullen ze niks voor je doen ben ik bang.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je kunt gedeeltelijk ww aanvragen. Ze kijken wat je gemiddeld werkte, en wat je nu werkt.

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ja hoor, al meteen vanaf het moment dat je minder uren bent gaan werken, buiten jouw schuld om, dan dat je normaal gesproken deed, kan je al een ww-uitkering aanvragen. Het gaat erom of je urenverlies hebt. De details weet ik niet meer precies, die zou je even bij UWV na moeten vragen..

13. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk het wel als je de ww in komt en je hebt altijd overgewerkt nemen ze daar toch ook een gemiddelde van, en dat is ook niet vast, dus lijkt me met 0 uren contract ook zo. Hoop het voor je succes

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Klopt, de kans is wel erg groot dat het UWV zegt dat ze een contract moet gaan claimen nu. 4 jaar is een hele lange tijd voor zoveel uur op 0 uur contract.

Deel Deze Pagina