Zeer kort ongesteld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loes, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hallo,

    Ik ben donderdag 30 maart ongesteld geworden. Dit was al 4 dagen over tijd, dus ik hoopte natuurlijk dat ik zwanger kon zijn. Had veel kenmerken zoals, gevoelige borsten, misselijkheid in de ochtend en menstruatie buikpijn dagen voordat ik het moest worden. Maar het stopte gister in de middag alweer. En vanochtend is het niet meer op gang gekomen. Normaal ben ik wel 5 dagen ongesteld, maar nu slecht 1.5 dag?!

    Ik heb voor de zekerheid vanochtend een test gedaan, maar helaas niet zwanger. Ik vraag me af waarom ik dan toch zo kort bloed?

    Groetjes,
    Loes
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Loes,

    het kan gewoon een keer gebeuren dat je korter ongesteld bent dan anders. Dat is niet erg. Of je daadwerkelijk zwanger bent geweest of niet, zullen we nu nooit weten. Als je je toch zwanger blijft voelen kun je over een paar dagen nog eens testen. Als dat gevoel ook verdwijnt dan zou ik gewoon de volgende ongesteldheid afwachten. Het kan zijn dat die dan weer wat heftiger is, maar ook dat hoeft niet. Je kunt natuurlijk gewoon blijven proberen om zwanger te worden.
    Succes!
    Mirjam
     
  3. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor je reactie!

    Ik heb deze week toch maar voor de zekerheid een test gedaan. Mijn borsten blijven namelijk voller en gevoeliger dan normaal en ik voel met grote regelmaat rare kriebeltjes in mijn onderbuik :(: . Dus....ik blijf zelf een beetje twijfelen. Maar goed, ik moet ook opppassen dat ik mezelf niet gek maak :( .
    Maar.....er verscheen op de cb test een heel erg dun grijs lijntje. Gebeurd dat wel vaker? en kan dat aan de test liggen (fabrieksfoutje of zo). Want het was geen duidelijke streep, maar er verscheen zeker wel iets. Dus nu twijfel ik nog steeds......

    Liefs Loes
     
  4. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    o ja, nog een kleine aanvulling... heb vandaag nog een cb test gedaan (kan slecht tegen die onzekerheid..) vrij snel na het starten van de test vescheen er een een kruis, wat zwanegr betekent. Maar die verdween na een minuut weer...??? Is dat gebruikelijk, want de vorige keer is me dat niet opgevallen.

    Liefs Loes
     
  5. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor je reactie!

    Ik heb deze week toch maar voor de zekerheid een test gedaan. Mijn borsten blijven namelijk voller en gevoeliger dan normaal en ik voel met grote regelmaat rare kriebeltjes in mijn onderbuik :(: . Dus....ik blijf zelf een beetje twijfelen. Maar goed, ik moet ook opppassen dat ik mezelf niet gek maak :( .
    Maar.....er verscheen op de cb test een heel erg dun grijs lijntje. Gebeurd dat wel vaker? en kan dat aan de test liggen (fabrieksfoutje of zo). Want het was geen duidelijke streep, maar er verscheen zeker wel iets. Dus nu twijfel ik nog steeds......

    Liefs Loes
     
  6. Loes

    Loes Actief lid

    1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    o ja, nog een kleine aanvulling... heb vandaag nog een cb test gedaan (kan slecht tegen die onzekerheid..) vrij snel na het starten van de test vescheen er een een kruis, wat zwanegr betekent. Maar die verdween na een minuut weer...??? Is dat gebruikelijk, want de vorige keer is me dat niet opgevallen.

    Liefs Loes
     
  7. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Loes,

    als je eerst een dun streepje en dan een keer een kruis hebt gezien, ben je volgens mij toch echt zwanger. Over het verdwijnen van streepjes/kruisjes, staat daar niets over in de bijsluiter? Bij sommige testen staat dat je het resultaat na een minuut moet aflezen en daarna niet meer, dus het zou kunnen dat het weer vervaagt. Ik denk dat je toch zwanger bent, die testen spreken voor zich en jouw symptomen ook.
    Je kunt overwegen om nog een test van een ander merk te doen.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina