Hallo allemaal, Vandaag een test gedaan ivm pijnlijke borsten. Binnen 1 seconde stond er een dikke streep. Donkerder dan de controle streep. Ik heb gelijk een cb indicator gehaald en deze geeft 3+ aan. Ik ben in juli voor het laatst ongesteld geweest. 17 dagen geleden was ik bij de gynaecoloog voor een waterecho. Ze dachten aan poliepen. Die had ik gelukkig niet maar het bleek wel dat mijn eitje op springen stond. Ik kan toch niet meer dan 3 weken zwanger zijn nu? De gynaecoloog heeft toen nog gekeken of er geen zwangerschap was maar ze kon niets vinden. Geeft de cb indicator het dan toch verkeerd aan of heeft de gynaecoloog iets over het hoofd gezien? Hoop dat iemand me kan helpen. Word er onzeker van. Bedankt alvast!
Van harte! Wanneer in juli was je ongesteld? Als dit eind juli is geweest dan zou dit toch wel kunnen... was je 17 dagen geleden, een week of 5 zwanger... Hebben ze toen nog niks gezien... Hoor je wel vaker op dat termijn hoor.. Zou zo snel mogelijk contact opnemen en vragen of je kunt komen voor een termijnecho..
In het begin is het heel lastig een zwangerschap te zien. Maar kan zijn dat je een heel hoog HCG percentage hebt in je bloed en in dat geval kan de cb test een langere duur aangeven. Heb je medicatie gehad om een eisprong te beïnvloedden? Edit: en van harte gefeliciteerd!
Bedankt voor alle reacties! Mijn laatste menstruatie was op 15 juli. Bij een waterecho mag je absoluut niet zwanger zijn vandaar dat ze er toen nog extra naar gekeken heeft. Ze was er van overtuigd dat er geen zwangerschap was. Maar dit zou ze dus to H over het hoofd gezien kunnen hebben? Ik heb geen medicatie geslikt. Zou volgende maand met clomid beginnen maar dit blijkt dus niet nodig! Zo onverwachts dit en zo blij! Mag eind volgende week langskomen in het ziekenhuis.
De cb geeft altijd de tijd na de bevruchting aan. Dus ongeveer 3 weken. Hier tel je nog twee weken kado bij op en dan ben je 5 weken zwanger. Proficiat!
Als 17 dagen geleden je ei op springen stond, zou ik denken bijvoorbeeld 16 of 17 dagen en dan de 2 weken voor de eisprong erbij.. 4weken en nog wat dagen denk ik
Op basis van de CB kun je je zwangerschapsduur niet nauwkeurig berekenen. Daarvoor zijn de marges voor het hCG te ruim en bovendien verschilt hCG echt enorm per zwangerschap. Ik ben het dus met Jes12 eens. Je zit waarschijnlijk 16 dagen na eisprong. 16 dagen + 14 dagen die je standaard cadeau krijgt = 30 dagen = 4 weken en 2 dagen.
Als je 17 dagen geleden had gezien dat je eitje op springen stond, kan het juist heel goed zijn dat je nu zwanger bent! Gefeliciteerd meid!! De gyn had dit niet kunnen zien, en ik vind het ook raar dat ze een echo hebben gemaakt op het moment dat je het vruchtbaarst bent en op basis daarvan een water echo gaan bespreken. Bij mij deden ze de echo op de 4/5 dag van de menstruatie om er zeker van te zijn dat ik niet zwanger was én dat er geen eitje op springen stond.
Wat bijzonder! Dan ben je zwanger sinds 8 aug en was je eisprong dus rond 22 aug. Wat betekent dat je én zwanger was tijdens de waterecho (maar 'pas' 3w3d) én dat er dus nooit een eitje op springen kon staan... Waarom mag je eigenlijk absoluut niet zwanger zijn tijdens een waterecho? Is dat ivm risico op wegspoelen ofzo? Want dan heb je wel gigantische mazzel gehad! En hoe groot was het vruchtje op de echo?
Ja heel bijzonder maar ook wel beangstend toen ze zei dat ik al 6 weken en 6 dagen zwanger blijk te zijn. Het eitje was waarschijnlijk al bevrucht maar hij zit eerst nog een aantal weken in je eileider om later naar je baarmoeder af te reizen. De vloeistof van de waterecho kon er gelukkig nog niet bij. Dat had namelijk betekend dat ik dan een miskraam gehad zou hebben. Ik heb enorm veel geluk gehad en hoop dat het goed blijft gaan. Vruchtje was 8,9 mm gister. Heb ook een mooi kloppend hartje gezien.
Dat is inderdaad een mooie lengte voor 6w en een paar dagen. Keurig! En, zoals Beepje zegt, het vruchtje blijft een paar dagen in de eileider, voordat het afdaalt naar de baarmoeder en in gaat nestelen. Wat hebben jullie ongelooflijk mazzel gehad met die waterecho!