Si gewricht

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Weet je zeker dat het je SI gewricht is?

    Ik heb mijn hele leven lang al rugklachten (laag in de rug) inderdaad meestal mijn SI gewricht. Nu kreeg ik na mijn tweede bevalling helse klachten, echt spit, stuk of 5 keer per jaar. Ik ging weer naar mijn manueel therapeut en we dachten weer mijn SI gewricht. Ik had alleen al het idee dat het veel dieper zat. Lang verhaal kort, mijn manueel kon er niets meer mee, ik ben bij een bekkenfysio terecht gekomen en het bleek dat ik een hele gespannen bekkenbodem had EN het bleek dus mijn piriformis (diepe bilspier) te zijn die helemaal gespannen was. Deze staat ook in contact met je rug/bekken alles. Toen de bekkenfysio hier letterlijk haar vinger op wist te leggen ging ik door de grond van de pijn want dat was het! Ik heb toen een paar bekken behandelingen gehad en toen was het goed. Ik kan je in PB wel meer vertellen hoor. Ik heb nu nog wel regelmatig last en train een keer per week met fysio pilates om mijn core te versterken en dat helpt al iets!
     
  2. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik ben dus naar de therapeut geweest en het is echt mijn si gewricht. Heb een oefening gekregen waardoor ik hem zelf kan terug zetten en oefeningen om m'n buikspieren sterker te maken en m'n si gewricht te ontspannen. Verder zag ze niks geks, waa eigenlijk allemaal wel goed.. Heb ook niet altijd pijn. Bedankt voor je reactie!
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  3. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook al jaren, na de zwangerschap van de oudste is het erger geworden. Zoek een goede bekkenfysio en laat die oefeningen uitleggen. Bij mij gaat het met vlagen goed en dan weer shit. Ik denk zelf dat het door bewegen beter gaat maar soms doet het zo'n pijn dat ik amper rechtop kan lopen.
    Sterkte, dit is echt nare pijn.
     
  4. Pinac

    Pinac Fanatiek lid

    13 jul 2014
    1.131
    417
    83
    Dit! Na alle therapeuten zowat gehad te hebben ben ik naar een orthomanueel arts gegaan, zelfde wat jij bedoeld denk ik. Dit heeft mij veel geholpen, al zal het nooit over gaan in mijn geval.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    In mijn geval gaat het ook nooit over en ik moet elk jaar terug voor 3 behandelingen omdat mijn wervelkolom scheef groeit maar wauw wat een verlichting heeft het gegeven. Ik had ook al elke denkbare therapie hiervoor gedaan dus ging erheen met de insteek baat het niet dan schaad het ook niet.
    Tekende die van jou ook eerst op de rug/nek af waar het scheef stond en deed hij door middel van hele lichte druk de werfels weer recht duwen en tikken, waarbij jij telkens van houding wisselt? Het is dat ik het zelf ervaren heb want als ik dit had gezien en niet had ondergaan had ik er heel hard om gelachen en er niet in geloofd.
     
  6. Pinac

    Pinac Fanatiek lid

    13 jul 2014
    1.131
    417
    83
    ja, heb soms hele plattegronden op mijn rug staan haha. En idd heel veel houding wisselen, vond het eerste keer ook best raar. Soms tikt ie met soort pennetje en hamertje mijn heupen recht. Ben na behandeling altijd kapot en erg moe, maar op termijn helpt het echt. Ik ga meestal 4x per jaar.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zelfde behandeling dan inderdaad.
    Waar ga jij als ik vragen mag? Die van mij was eerst huisarts en is overgestapt naar dit beroep omdat het hem tegen stond dat hij maar medicijnen voor moest schrijven als lapmiddel en vaak de oorzaak niet aan kon pakken.
    Hij is er ook van overtuigt dat het lichaam zelf genezend is als je maar je lichaam geeft wat het nodig heeft en zorgt dat alles in balans is.Door hem gebruik ik nu dagelijks keltisch zeezout omdat dat heel veel essentiele mineralen bevat.
     
  8. Pinac

    Pinac Fanatiek lid

    13 jul 2014
    1.131
    417
    83
    In Sneek (Friesland)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina