wat vinden jullie hiervan?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by naadje53, Jul 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    'Ex-vrouw Dutroux komt vrij'

AMSTERDAM - Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, wordt vrijgelaten.

Ze mag zich terugtrekken in een klooster met uitzondering van de provincies Luik en Luxemburg. Dit heeft de zogeheten strafuitvoeringsrechtbank in Mons (Bergen) dinsdag bepaald, melden Belgische media.
    Volgens het Belgische persbureau Belga zou een klooster van de Arme Klaren in Malonne bij Namen bereid zijn Martin onderdak te geven. In Nederland zijn de Arme Klaren beter bekend als clarissen, de vrouwelijke tak van de franciscanen.

Media-aandacht

Vorig jaar probeerde Martin al tevergeefs onderdak te regelen in een Frans klooster, maar de Fransen trokken die uitnodiging in na alle media-aandacht. De Belgische rechter besloot daarop dat Martin niet vrij zou komen.
    De 52-jarige Martin werd in 2004 tot dertig jaar cel veroordeeld voor medeplichtigheid aan de misdaden van haar voormalig echtgenoot. Ze kwam in aanmerking voor vrijlating omdat ze al sinds 1996 vastzit.
    Dutroux zelf zit een levenslange celstraf uit voor de ontvoering en verkrachting van zes meisjes en de moord op An Marchal en Eefje Lambrecks.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik weet niet precies in hoeverre ze erbij betrokken is maar tja... als je je straf hebt uitgezeten...dan is het klaar. ook als je de ex-vrouw van Marc Dutroux bent.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ze zit nu 16 jaar in de cel - terwijl ze tot 30 veroordeeld was...

4. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik heb gelezen dat ze twee gevangen genomen meisjes geen eten heeft gegeven toen Dutroux weg was en daardoor zijn die meisjes overleden. Staat in het boek "Ik was twaalf en ik fietste naar school." Wat een afschuwlijke dood moet dat zijn geweest voor die meisjes.

Ze wist wat haar man deed en deed daar niks aan en ze liet die meisjes verhongeren. Dus ik vind dat ze er makkelijk vanaf komt met haar 16 jaar.

5. Purk

Purk Niet meer actief

Ze keek niet alleen toe, maar was op veel vlakken zijn rechterhand. Deze vrouw had mijns inziens nooit meer vrij mgen komen. Ze hielp een beest om meisjes te ontvoeren, mishandelen, martelen, hoereren, verkrachten, doodhongeren en uiteindelijk wegmoffelen....de vleesgeworden angst van elke ouder. Deze mensen zijn door en door slecht en ziek.

6. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

Mar 27, 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    walgelijk ze moeten haar eens niet te eten geven en in een kelder stoppen kijken hoe ze dat vind

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik vind het te erg dat ze vrij komt...

Wat mij betreft had dat niet gemogen..tenminste de eerste 50 jaar niet.

Kinderen geen eten geven vind ik barbaars

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Deze vrouw heeft geen ziel en zouden ze eeuwig moeten opsluiten. Klooster zal geen vrij leven zijn maar vast een miljoen keer beter dan in de gevangenis, zeker met haar reputatie.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Snap niet dat zij ook geen levenslang heeft gekregen, de feeks :(

Denk dat de nabestaanden wel raad met haar zouden weten
    Daar zou ik op m'n oude dag best nog wel een aantal jaartjes voor willen zitten als ze dat mijn kind(eren) hadden aangedaan.
    Ik vind het boek " ik was 12 en fietste naar school" ook erg ingrijpend, heeft veel indruk op me gemaakt

Hier nog een nieuw bericht:

--------

Ex-vrouw Dutroux nog niet op vrije voeten
    Het Belgische Openbaar Ministerie gaat in beroep tegen de vervroegde vrijlating van Michelle Martin. In afwachting van de behandeling van dit beroep blijft Martin, de ex van Dutroux, vastzitten.

De ouders van de meisjes die door Marc Dutroux werden vermoord, reageerden vandaag met afschuw op de vervroegde vrijlating van Martin.

Wettelijke mogelijkheid tot vervroegde vrijlating
    Martin zou in een clarissenklooster in de buurt van Namen worden opgevangen na haar vrijlating. Het beroep moet binnen 30 dagen zijn behandeld. Het gaat alleen over mogelijke procedurefouten bij de behandeling van het verzoek tot vrijlating.
    De 52-jarige vrouw werd in 1996 aangehouden en in 2004 veroordeeld tot 30 jaar cel voor medeplichtigheid aan de moorden op vier meisjes. Martin poogt al langere tijd vrij te komen. Zij maakte gebruik van de wettelijke mogelijkheid tot vervroegde vrijlating na het uitzitten van een derde van de straf.

Vorig jaar had ze al vrij kunnen komen, maar dat ging uiteindelijk niet door omdat ze geen opvang kreeg. Dat kwam mede door protest van de nabestaanden. Die voorkwamen dat een Frans klooster Martin zou opvangen. Mogelijk gebruiken de nabestaanden de extra tijd van het beroep om ook het clarissenklooster ertoe te bewegen Martin geen onderdak te bieden.

Niet te dicht bij nabestaanden
    Een van de voorwaarden die aan Martins vrijlating was gesteld, had betrekking op de locatie van het klooster. Die mocht niet te dicht in de buurt van nabestaanden van de slachtoffers zijn. Het klooster in Malonne, bij Namen, bleek bereid Martin op te vangen.
    De abdis van het klooster zei dat de vraag om Martin op te vangen een uitdaging was. "Ook wij waren ondersteboven van het lijden van de slachtoffers en hun familie, die door een hel gegaan zijn." Het feit dat de vrouw geen familie heeft en nergens terecht kon, woog zwaar in het besluit van de zusters.
    Dutroux zit een levenslange gevangenisstraf uit, zonder uitzicht op vervroegde vrijlating.

10. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    ik ben een belg...en bij zulke dingen, schaam ik me om belg te zijn....

de slachtoffers kregen ook geen 2 de kans
    schandalig is het.

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Laat der maar lekker in dat klooster gaan zitten zou ik zeggen. ;)

12. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,867
    5,139
    113
    Home
    schandalig! nooit meer vrij laten zulke beesten.

echt erg voor de nabestaande.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Marc Dutroux: 'Ook ik kom eerder vrij'

Kindermoordenaar Marc Dutroux is er heilig van overtuigd dat ook hij vervroegd vrij komt. Dat heeft zijn advocaat tegen het Belgische Nieuwsblad gezegd.

Volgens zijn advocaat Ronny Baudewyn praat Dutroux geregeld over zijn vervroegde vrijlating. "Hij denkt echt dat hij nog vrijkomt", aldus Baudewyn.

Volgens de eigen berekening van Dutroux zou hij al in 2014 een aanvraag kunnen indienen voor vervroegde vrijlating. Maar zijn advocaat heeft daar grote twijfels over. "Ik kan onmogelijk zeggen of zijn berekeningen kloppen. De levenslange celstraf van Dutroux is nog altijd niet omgezet in een straf van een bepaald aantal jaren. Zolang dat niet is gebeurd, kun je niet berekenen wanneer je een derde van je straf hebt uitgezeten.'

Beroep tegen vrijlating
    Gisteren ging de rechtbank in Belgiƫ akkoord met de vervroegde vrijlating van de ex-vrouw van Dutroux. Zij werd tot 30 jaar cel veroordeeld wegens medeplichtigheid aan de misdaden van Dutroux die zes meisjes ontvoerde en verkrachtte. Vier van hen vonden daarbij de dood.
    De procureur-generaal Michaux heeft beroep aangetekend tegen de vrijlating van Michelle Martin. Op welke gronden hij beroep aantekent wil Michaux niet zeggen. Gevolg is wel dat Martin in de cel blijft. Het Hof van Cassatie moet binnen de dertig dagen een uitspraak doen in de zaak.

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Als ze die Marc vrijlaten zou ik dat wel heel dom vinden.
    Ik zie hem er echt voor aan gewoon weer hetzelfde te doen, die man is gekker dan gek... :(

15. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,657
    1,415
    113
    Van mij mogen ze die mensen onmiddelijk vrij laten maar dan wel even in alle kranten en tv's melden waar en wanneer ze hun vrij laten zonder bescherming, denk dat er nog wel wat mensen zijndie ze graag tegen willen komen en dan heeft nooit iemand meer last van ze :D

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Opgeruimt staat netjes... :p

17. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,657
    1,415
    113
    Juist;)

18. Jel

Jel Niet meer actief

Dat mens hoort levenslang in de cel. Door haar mede toedoen zijn er kinderen dood en gemarteld en weet ik het wat allemaal voor ellende.

Ik vraag me ook echt af of die vrouw nog wel 'veilig' is de rest van haar leven. Er zijn zat mensen die haar wel kunnen wurgen denk ik.

19. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    nou inderdaad, laat dat mens maar los maar wel dat mensen haar kunnen traceren. Denk dat ze geen paar dagen leeft. En kan er geen traan om laten. Dit kunnen je geen mensen noemen maar beesten!!!!

20. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

mocht marc dutroux ook vrij komen dan bind ik mijn kind voor de zekerheid met een handboei aan me vast en gooi de sleutel weg.

Share This Page