Siamese tweeling

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tascha, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    tweeling met twee hoofden
    Twingly blog zoekenJouw blog hier

AMSTERDAM - Een Britse vrouw is in verwachting van een zeldzame Siamese tweeling. De baby's hebben namelijk één lijf en twee hoofdjes.

Het kleine wonder in de buik van de 25-jarige Lisa Chamberlain uit Portsmouth werd ontdekt tijdens een echo. En hoewel de artsen de Siamese tweeling een overlevingskans van twintig procent toedichten, voelt de Britse zich zeer gezegend. Denken aan een abortus doet ze dan ook niet.

Aan The Sun vertelt de aanstaande moeder dat zij en haar vriend Mike al zeven jaar proberen een kind te krijgen en dit zien als een cadeau van God. Kort geleden had ze namelijk na talrijke onderzoeken te horen gekregen dat ze door een afwijking geen kinderen zou kunnen krijgenm

Een Siamese tweeling met maar één lichaam komt in slechts vier procent van de gevallen voor.

2. ikke23

ikke23 Actief lid

9 dec 2008
    230
    0
    0
    misschien ben ik wel heel hard hoor, en ik gun iedereen een wondertje.
    maar dit noem ik geen wonder maar een ramp!
    je moet niet alleen aan jezelf denken maar vooral wat voor leven deze kinderen krijgen!

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik vind het ook erg dubbel. Kinderen hebben zo goed als geen overlevingskans. Zou het wel een moeilijke keus vinden.

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

20% is altijd nog meer dan geen kans

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Gelukkig sta ik niet voor deze keus....

Ik bedoel... Het zijn wel je kinderen waar je een besluit over moet nemen...
    En stel dat je er heel voor voor hebt moeten doen om uberhaupt zwanger te kunnen raken...

Ik zou het heeeeeeel moeilijk vinden en ik ben blij dat ik een gezonde dochter heb en zoals ze nu kunnen zien een gezonde zoon op komst!

Wil over die mevrouw in Engeland dan ook geen oordeel vellen... kan ik ook niet....
    Heeeel erg voor haar, de vader van de kinderen en voor haar kinderen...

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het lijkt mij inderdaad verschrikkelijk als je zwanger bent en zo'n keus moet maken.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    @ikke23,

hoe jij het ziet kan ik niet over oordelen, maar ik vindt het nogal een uitspraak die je daar doet, dat je het een ramp vindt en vindt dat de moeder niet aaan zichzelf maar aan de kinderen moet denken.

weet niet of jij ze kent, maar pasgeleden nog is er een hele grote documentaire geweest over die 2 kinderen die 1 lichaam deelde geloof me die waren alles behalve ongelukkig hoor, tuurlijk ze hebben niet beide een eigen lichaam maar het zijn wel allebei ondanks 1 lichaam 2 verschillende persoonlijkheden met hun eigen normale kinderlijke nukken.

ik weet niet hoe ik zou hebben gereageerd als ik vroeger voor die keuze zou hebben moeten staan, maar nadat ik die tweeling heb gezien weet ik zeker dat ik nooit de keuze zou maken om abortus te laten plegen want ondanks die 20% overlevingskans kunnen die kinderen een redelijk normaal leven krijgen. ze hebben zelfs apart hun rijexamen af moeten leggen om auto te kunnen en mogen rijden, nee hoor, ik vond ze totaal niet zielig, vindt het eerder zielig dat mensen soms snel met dergelijke opmerkingen komen zonder ooit dingen te hebben gezien, meegemaakt te hebben of zelf voor een dergelijke keuze te hebben moeten staan. pas dan kun je een goed oordeel ergens over geven tot dan is het puur een gevoelsmatig iets waarvan je nooit kunt zeggen dat jij zeker weten abortus zou laten doen.

ze hebben 7 jaar gedaan om uiteindelijk gezegend te worden met dit kind of nee met deze kinderen ik hoop voor ze dat hun kinderen het zullen overleven en dat ze maar net zo mogen opgroeien als die 2 kinderen die al vaak genoeg op tv zijn geweest en die zoals gezegd een heel goed en normaal leven hebben met beide hun eigen hobbys hun eigen vriendjes kortom hun eigen leven terwijl ze er maar 1 delen. ;)

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Beter dan dit had ik het niet kunnen verwoorden.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tja, als je een kind wil ikke23, dan kunnen we ( gelukkig) nog steeds niet voor God spelen.
    Iedereen hoopt op een gezond kind,maar zelfs dat is geen enkele garantie.
    Als je kiest voor een kind, dan BEHOOR je te weten dat daar ook zieke kindjes bij kunnen zitten.

Ik vind het geweldig hoe de a.s. mama reageert, ze houdt overduidelijk nu al van haar kindjes. Kunnen veel anderen een voorbeeld aan nemen, want zo te lezen komen die kindjes in een heel warm nest terecht.

Een welkome afwisseling na alle ellende in de media over misbruikte/mishandelde kinderen.

10. Saaya

Saaya Niet meer actief

11. ikke23

ikke23 Actief lid

9 dec 2008
    230
    0
    0
    dat jou mening is dat ze moeten blijven leven hoef ik dat niet te delen.
    ik zou inderdaad een abortus doen omdat mijn mening daarin is dat ik het risico en alle ellende die zich mee brengt niet zou willen.
    als ik zou weten naar een combinatietest/punctie dat ik een grote kans heb op een lichaamelijk/geestelijk gehandicapt kind zou ik ook een abortus doen.
    mag iedereen zijn eigen mening over hebben.
    en als je moeilijk kinderen kan krijgen zijn er nog genoeg andere opties.
    en ik vind het zeker knap hoe die moeder reageert maar 20% is een kans maar voor mij nog steeds zeer weinig, en hoe zitten ze aan elkaar? welke organen zitten met elkaar verbonden, welke risico's brengt het met zich mee?
    je kan wel het positieve van een documantaire af kijken maar dat zegt niks over de sitiuatie waar deze kinderen in terecht komen.
    tuurlijk houd ze van haar kinderen daar valt niets eens een discusie over te voeren je houd al van je ongeboren kind als je 1 min weet dat je zwanger bent in het algemeen!
    ik persoonlijk vind dit een fout van de natuur en gelukkig reageert de natuur hier prima op 9/10 keer door het af te stoten.
    hoe erg dat ook is!
    de natuur heeft nu niet ingegrepen maar gelukkig heeft iedereen dan altijd nog een eigen keus hierin.

12. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

ikke23, ik ben het helemaal met je eens. En ik kan me echt niet voorstellen dat die kinderen gelukkig zullen zijn. Ik weet dat ik zoiets mijn eigen kind niet zou willen aandoen in elk geval.

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoe kan je nou weten dat die kinderen niet gelukkig zijn, kan jij gedachten lezen van die kinderen?

Het feit dat ze niet aan een bepaalde *norm* voldoen wil niet zeggen dat ongelukkig zijn, rare redenatie vind ik dat.

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Helemaal mee eens... Inderdaad als je het puur rationeel bekijkt zou het beter kunnen lijken. Maar dan zie je je buik groeien van die kindjes. En dan voel je ze schoppen.... Het is vast een ongelofelijke zorg, maar er zijn zo veel kindjes die in een veel slechtere omgeving ter wereld komen. Allebei mijn buurkindjes zijn blind, zijn echt zulke lieve mooie kindjes. Als mensen dat horen roepen ze ook aaaah wat erg dat wil je ook niet als ouders... Daar kan ik ook zo pissig om worden, al die vooroordelen!

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    die meiden waar ik het over had, weten niet beter, en zijn ondanks dat ze samen 1 lichaam delen ontzettend gelukkig, hebben beide voor zover je daarover kunt spreken een eigen leven, hun eigen vrienden, beide hun eigen hobbys, rijbewijs etc etc. tuurlijk zal hun handicap ze heus wel in bepaalde dingen beperken maar zijn er niet genoeg kinderen die ergens beperkt in zijn maar toch niet minder gelukkig zijn dan zij die geen beperkingen hebben, sommige zijn zelfs gelukkiger denk ik dan hen die geen beperkingen hebben omdat zij het leven vaak meer weten te waarderen.

en ja er zullen ongetwijfeld ook gevallen zijn waarbij het net even anders is dan bij deze 2 waar ik het over had, maar precies wat jingels aangeeft vindt ik het een rare redenatie om te denken dat ze ongelukkig zouden zijn omdat ze niet aan de standaard norm voldoen :(

daarbij heeft dit stel 7 jaar moeten wachten voor het eindelijk zover was, de liefde die zij nu al voelen voor dit kind, deze kinderen is al zoveel meer dan mening aanstaande moeder voelt nog voor ze het kind of kinderen in de armen kan houden, en is dat ook niet wat waard? lijkt mij van wel, ik vindt het in ieder geval bewonderingswaardig dat zij niet voor abortus hebben gekozen, hoe het straks zal verlopen is voor hen nog maar de vraag en de tijd zal het leren, net zo goed als dat jij een kindje op de wereld brengt en vooraf niet zal weten wat je allemaal nog tegen zult komen in zijn leventje.

16. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

En hoe kun je nu weten of ze gelukkig zijn :rolleyes: Het heeft niets met norm te maken,het heeft te maken met dat die kinderen 20% kans hebben en een vooruitzicht op een moeilijk leven. Als een kind blind zou zijn vind ik dat makkelijk te accepteren,een rolstoel ook,maar deze kinderen hebben zo te horen weinig kans op een gelukkig leven. Als ik zo die serie's erover heb gezien op Discovery hou ik mijn hart vast,vooral van de dames die met de hoofden aan elkaar zitten. Zoiets wil ik mijn kind niet aandoen. Maar dat is dus MIJN mening.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind het erg moedig van die vrouw en kan alleen maar zeggen dat ik denk dat ik t niet zou kunnen in dit geval.

Mee eens. Maar als ouder zijnde zou ik t niet willen zien hoe mijn kindjes er onder zouden lijden, zowel geestelijk als lichamelijk (denk alleen maar al aan die 20% overlevingskans).
    Want diegene die beweren dat deze kindjes een redelijk normaal leven kunnen krijgen vind ik niet reëel kijken naar de totale situatie. Ze zullen idd gelukkig geen liefde tekort komen maar een redelijk normaal leven is nl allesbehalve wat ze zullen krijgen.

Ben t met je eens als je zegt dat je pas met zekerheid kunt zeggen wat je zou doen als je zelf voor een dergelijke keuze zou komen te staan.
    Ik dénk dus dat ik in zo'n extreem geval mijn zwangerschap zou laten afbreken, maar zeker weten doe ik dat idd niet.
    Maar hetzelde geldt denk ik ook voor diegene die zeggen dat ze zeker nooit een abortus zouden laten plegen. Want ook voor deze mensen geldt:

'pas dan kun je een goed oordeel ergens over geven tot dan is het puur een gevoelsmatig iets waarvan je nooit kunt zeggen dat jij zeker weten GEEN abortus zou laten doen.'

Ik denk nl niet dat je zoiets kunt beslissen na het zien van een documentaire. Denk dat je ook dan pas zoiets kunt zeggen als het je zelf overkomt.

Maar goed, dit is mijn mening hierover. Hoop dat het allemaal goed uitpakt voor ze.

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, uiteindelijk gaat het erom wat voor keuze de ouders maken. Een keuze die je de rest van je leven mee moet dragen. En sommige keuzes, zijn geen keuzes.

Deel Deze Pagina