Verona of venetie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door owly, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.440
    10.364
    113
    Nog even en we gaan met onze uk van bijna 3.5 naar italie (garda meer peschiera)
    We twijfelen of verona wat dicht bij is mooi is of dat we 1.5 uur in de trein naar venetie gaan.

Wat is mooier? Onze uk is gek op rondlopen in een vreemde stad, wil graag dingen ontdekken.

Andere tips in de buurt van peschiera zijn ook welkom!! :D

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Verona is erg mooi! Wij hebben onze 5 jarige dochter zelfs een opera laten zien! Maar Verona is niet te vergelijken met Venetië, dat vond ik zoooo gaaf om doorheen te wandelen, de 'bus'bootjes te nemen overal heen, kerkjes in, straatjes uit, Venetië is groot hoor.
    Wij waten daar nog zonder kinderen.

Peschiera is een leuk dorpje/stadje voor de avond, Sirmione is mooi.

Park Cavour is echt een aanraden met een kleine jongen, een waterpretpark gerich op kinderen tot een jaar of 10.

Ik zou alleen even uitzoeken wat de kosten met de trein zijn, ik hoorde nl prijzen van €50 voor retour en tijden van 2,5 uur. Met de auto is het bijna 2 uur volgens mij al.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.479
    3.935
    113
    Vrouw
    Ik zou beide doen, allebei erg leuk! Venetië zou ik hoog zomer overslaan i.v.m. warmte en drukte, maar als je binnenkort gaat is het denk ik wel te doen.

Lazise en Sirmione zijn leuk. Bij slecht weer kun je je nog wel even vermaken bij Seaworld.
    In de buurt zit ook nog een dierentuin (naam ff kwijt, ska iig de autosafari over daar zeg je weinig).
    Met de kabelbaan kun je de monte Baldo op.
    Madonna della Corona vond ik ook bijzonder om te zien.
    Veel plezier!

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.440
    10.364
    113
    Zitten hele leuke dingen bij en we gaan de rest uitzoeken. We hebben al wat dingen in de planning, we hebben gratis kaartjes voor garda land, monte baldo stond op het programma, markt, sirmione lijkt ons ook heel mooi en daar willen we een geo cache doen.

We zijn geen types die voor de bungalow gaan zitten dus smorgens een activiteit, smiddags iets rustigs. Gelukkig wil onze uk ook graag dingen zien.

Naar venetie is 1.5 met de trein, zelf ben ik er jaren geleden ooit geweest maar als 20 jarige kijk je er toch anders tegen dan met een kind.
    Ik heb een jongeren kampeerreis gemaakt en verona stond niet op onze lijst maar konden we toch kort stoppen, we hebben alleen het balkon gezien.

Volgende keer toch langer dan een week op deze plek.

5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik vind Venetië mooier/leuker dan Verona.
    Maar is toch een persoonlijk dingetje denk ik.

Als je tijd hebt zeker allebei doen.
    Maar mijn eerste keuze zou Venetië zijn.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Hoe goed kan ie lopen? Een buggy en Venetie gaan bijna niet samen met al die trappetjes die ze daar hebben.
    Wat dan weer wel heel leuk is is een bootkaart van bv 12 uur te kopen dan kun je met de busboot door heel venetie varen. Kom je ook lang de hele grote cruiseschepen.

Bij Verona vond ik het leuk dat bij de arena van die romeinse soldate stonden waarmee je tegen betaling op de foto kon. Ook is het leuk om binnen te kijken. Helaas is er in het hoogseizoen vaak een podium opgebouwd waardoor je niet echt goed kunt rondlopen.

Het kasteel in Sirmione is ook een aanrader.

Peschiera zelf is ook leuk met de markt. Je kunt over de oude stadsmuren lopen.

7. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Ik zou met een kleintje eerder voor Verona kiezen dan voor Venetië, omdat Venetië echt overvol is met toeristen. Schouder aan schouder lopen vind ik zelf al niet leuk, en lijkt me helemaal rot als je ook nog eens kleiner bent dan alle anderen! Verona is nog net wat rustiger en gezelliger, vind ik.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.440
    10.364
    113
    Hij kan heel goed lopen, laatst een tocht door de bossen gedaan en was 6 kilometer, een deel rennen en de rest lopen.

We hadden al bedacht dat een buggy niet zou gaan maar ik vraag me af hoe de drukte is in september. Iemand ervaring in september?
    Zelf ben ik niet groot en wil ook niet schouder aan schouder lopen daar krijg ik het benauwd van.

Hij heeft ook nog nooit 1.5 uur in de trein gezeten dus dat is nog een uitdaging. Verona is 30 min met de trein. Lastig, venetie lijkt me mooier en anders dan een gemiddelde stad in italie. Weet alleen niet of het wel zo leuk is om 3 uur te reizen en dat zonder de wachttijden met een kind van bijna 3.5

iemand ervaring met een peuter in venetie of verona?

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.282
    23.405
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Verona vond ik echt verrassend leuk! Wij wilden 3 jaar geleden ook naar Venetie met trein, maar je moest dan of heel vroeg al gaan, of je kon pas laat terug ofzoiets. Uiteindelijk niet gegaan. De trein reed een paar uur niet. Of ik heb totaal verkeerd gekeken daar :roflmao: Ik dacht vantevoren ook leuk naar Venetie te gaan met ov daar, maar op een of andere manier lukte dat dus niet. Maar Verona erg leuk!
    Sirmione ook erg mooi. Dafne is daar zelfs verwekt, haha. Peschiera ook leuk. Ik vond Desenzano tegenvallen.
    Oooo, ik wil ook weer naar Italie!! Volgend jaar weer :D Hoewel Toscane 10x mooier is, maar dat is met een klein kind niet zo leuk.

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Waarom ga je niet naar Venetie. Kijk je of je via airbnb iets goedkoops kan vinden. Je overnacht in venetie en op de terugweg langs verona?

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @Liekje81 - waarom is toscane niet leuk met een klein kind? De trekpleisters zijn allemaal goed te doen lopend/per buggy / drager. Vaak is een ochtend rond wandelen prima om alles te zien. En ik kan mij nog herinneren dat ik veel kinderen heb gezien.

12. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Toen ik jaren geleden in Peschiera was, zijn we met de trein naar Milaan gegaan en met de auto naar Venetië (is wellicht ook een optie). Lazise en Sirmione zijn ook leuk en de markt van Peschiera ook!
    Zijn toen ook naar n natuurpark geweest, weet de naam even niet meer - deze volgens mij Parco delle Cascate. Was ongeveer een uurtje rijden.
    Verona vond ik ook leuk om door te lopen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.282
    23.405
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij zaten toen in Volterra en veel omhoog en naar beneden. Zoals in wel meer dorpjes. Wij hadden als we mensen zagen sjouwen met een kinderwagen zoiets van: poeh, liever niet, haha.
    Buiten dat is Dafne er nu nog geen kind naar om dat de hele dag leuk te vinden. Volgend jaar in een stacaravan ergens langs Gardameer. Lekker veel kinderen en zwemopties, haha. Niet zoals onze ideale vakantie eruit ziet, maar je wil dat je kind het ook leuk vind. Kijken we over een paar jaar weer verder.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.440
    10.364
    113
    We kunnen deze vakantie niet overnachten in venetie. We overnachten 1 nacht in duitsland, de volgende dag door naar peschiera. We blijven daar 7 nachten en gaan we door naar frankrijk, daar blijven we 5 nachten en weer naar huis. De reisdagen zijn zo niet te lang en we hebben een kleine rondreis :D

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind Verona veel leuker dan Venetie. Vond venetie een beetje tegenvallen eerlijk gezegd.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    verona is leuk.
    Als je toch aan die kant zit zou ik eerder voor milaan kiezen dan voor venetie.
    Zelf ben ik erg fan van lazise, echt mijn favoriete plekje om te eten

17. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Beiden erg leuk. Totaal niet met elkaar te vergelijken. Afgelopen vakantie naar beiden steden geweest. Onze zoon was bijna 4. Onze auto buiten Venetië geparkeerd , daar vandaan met een Ferry naar Venetië en daar gebruik gemaakt van de vaporetto. Ideaal en zo prima te doen voor onze zoon.

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.020
    6.763
    113
    zuid-holland zuid
    We zijn ooit vanuit Verona een dag naar Venetie geweest met de trein. Ik vond het wel een heel gedoe, treinvertraging, rennen naar ander perron, enorme drukte in Venetië...dan nog die vaporetto, ik zou het met een klein kind niet zo gauw doen. Het wordt een heel lange dag met veel lopen.
    Verona is veel minder indrukwekkend voor een volwassene, maar wel veel handiger om te doen met een kind. Gewoon parkeren in de parkeergarage bij de Arena, loop je zo het centrum in. Winkels kijken, pizza eten op het plein. Wij hebben dat nu 2x gedaan met onze kinderen, is een leuk dagje.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.440
    10.364
    113
    Bedankt, milaan vond ik persoonlijk niks aan. Ik denk dat we ook moeten kijken naar het weer. Als het te heet is zit ik liever dichterbij en kunnen we tenminste terug en dobberen in het zwembad.

Lazise zou ik ook op zoeken, pizza eten op het plein (of een plein) lijkt me heerlijk. Er zullen vast voldoende plekken zijn om heerlijk te eten

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Wij zijn vanuit peschiera gewoon met auto en boot naar venetie gegaan. Lijkt me rustiger dan met de trein?

Ook naar verona geweest.
    (Met de auto gewoon)

Vond venetie bijzonderder. Verona "gewoon" een mooie oude stad

Deel Deze Pagina