Wij hebben een zoontje Siem en zijn nu in verwachting van een meisje. We vinden de naam ‘Fien’ allebei heel mooi maar twijfelen over de combinatie met Siem. wat vinden jullie? En wie heeft er nog andere leuke inspiratie?
Ik vind dat echt te Jut en Jul. Ik denk ook dat het heel snel Fiem en Sien gaat worden. Heel verwarrend in ieder geval
Echt teveel van het zelfde. Misschien Siem en Fem Siem en Floor Siem en Fleur Siem en Flore Siem en Fiore Siem en Femke Siem en Fenna Siem en Maud Siem en Mare Siem en Minke Siem en Wende Siem en Febe Siem en Merle Siem en Vieve Siem en Rosa Siem en Maaike Siem en Jonne Siem en Lise Siem en Dana
Siem & Fiene klinkt denk al beter samen! Siem & Fien klinkt als een tekenfilm of een boekje Siem & Fien op de boerderij.
Ik vind Siem en Fien klinken als een entertainerduo op een camping oid. Zou er dus niet zo snel voor kiezen. De optie Siem en Fiene van hierboven vind ik een goede!
Ik snap dat de meeste mensen een bepaald iets mooi vinden in een naam. Dat kan een bijzondere letter zijn, of een lettercombinatie, of een klank, oid. In jullie geval denk ik dan: de ie-klank (in het midden) bij een (hollandse) naam met 1 lettergreep. Niks mis mee als je deze voorkeuren hebt, maar het wordt in dit geval wel een beetje té. Persoonlijk zou ik dan zo ongeveer dezelfde wensen aanhouden, maar er dan voor een meisje een -e achter plakken, zodat je op namen uit komt als: Fiene Liene Lieke Lieve Diese Wiese Wieke Mieke Dieke Lise/ Lize Elize Óf ik zou het wel bij een stoere, Hollandse naam met één lettergreep houden, maar dan compleet afwijken van een naam met de ie-klank willen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Siem en…: Lot Noor Roos Floor Door Bo Keet Eef Aaf Jet Fleur Maud Fem Suus Saar Nb. de laatste 3 zou ik zelf minder gauw kiezen (vanwege dezelfde begin- of eindletter).
Nee ik zou dit ook niet doen, maak er ook hele tijd siem en fiem van.. dan zou fiep nog enigszins kunnen maar ik zou ook eerder voor iets als keet of door oid gaan.
Nee, dit zou ik echt niet doen. Vind dit echt klinken als een komisch duo ofzo. Daarnaast verspreek ik me ook continu als ik deze namen achter elkaar uitspreek: Siem en Fiem, Sien en Fiem, Siem en Sien. Lijkt me zeer onpraktisch in één gezin. Andere suggesties: Wiep Kee Juul Pem Nouk Luus Nans Moon Pleun Loor Kaat Mo / Do Leen Sjors Stans Puck Juun Kris Joes Maj / Mai Flor Fen Kes Pip Flo
Andere suggesties met een ie-klank: Pia Yfke Yke / Ieke Edie Ida Lori / Nori Laurie Diede Mauri / Maudi Emmy Robie Fieke / Fiebe Nieke Felie Ise / Ize Kiki Bibi Niki
Vind zo'n combinatie wel heel erg jaren '50 (en dat bedoel ik dus niet per se positief), en ook nog eens jut en jul. Niet doen dus m.i.
wij hebben ook een Siem, privé wil ik je wel onze namen sturen. Ik weet namelijk niet hoe dat moet, maar reageren lukt vast wel. Ik vindt Fiene ook heel leuk, maar tis best veel ‘ie’ . Succes