Moeder die op 63 jarige leeftijd beviel overleden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Vaasje, 10 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.631
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zeker sneu! Vind het dan ook enorm egoistisch op je 63e nog een kind te krijgen. Dit viel te verwachten...
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Als alleenstaande vrouw ook nog, als er een jongere vent of vrouw bij was had statistich gezien meer kans op nog 1 ouder in haar leven. Kindje is met 9 al wees :(
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Moet gewoon overal verboden worden. Had dan op 40 jarige leeftijd ervoor gekozen.
    Goed op iedere leeftijd kun je komen te overlijden, maar met een hogere leeftijd is er al een groter risico. Zo egoïstisch om een kind hiermee op te zadelen op zo'n jonge leeftijd, alleen omdat je zélf nog zo graag een kind wilde
     
  4. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Echt heel sneu om op die leeftijd op deze manier al wees te worden.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Wat ik helemaal naar voor het meisje vind is dat haar moeder gekozen heeft voor ivf op hoge leeftijd met onbekende donors, zowel eicel als zaadcel. Dan ben je als 9 jarige je moeder kwijt maar weet je ook niets van je biologische familie af. Lijkt me zo'n heftige situatie om je eigen identiteit te gaan ontwikkelen :(.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.184
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik hoop dat de ivf-arts uit dit verhaal zich nu realiseert wat voor grote fout hij/zij heeft gemaakt. Heel triest dat een kind de dupe wordt van zulk egoïstisch handelen.
     
    Gewooniemand en NiVa0230 vinden dit leuk.
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Weet iemand ook waaraan ze is overleden? Want 72 is nou niet bepaald heel oud ofzo... vind ik.

    Hoe dan ook ontzettend triest voor het meisje..
     
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ontzettend tries dit. En idd egoistisch van die moeder.

    In mijn omgeving is er ook zo'n (deels) vergelijkbare situatie.

    Moeder is 51, vader 83 en zoon is 9.

    Zo triest. Vader zit inmiddels zwaar dementerend in een verzorgingshuis. En zoon heeft jaren mee moeten helpen met de zorgen voor zijn vader.
    Die heeft flinke gedragsproblemen ontwikkeld.
     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat triest voor het gezin in kwestie die jij kent dat de vader zo dementerend is. Maar de moeder uit het nieuwsartikel is op haar 63e moeder geworden. De moeder uit jouw omgeving op haar 42e...
    Bovendien weet je niet of hij ook gedragsproblemen had gehad als hij een gezonde jonge vader had gehad.


    @topic: heel sneu voor het meisje uit het artikel. Ik hoop dat het meisje een meer dan voldoende fijn steunend netwerk heeft waar ze veilig mag opgroeien en het verdriet om het overlijden van haar moeder mag gaan verwerken zonder dat er oordelen en meningen haar ten ore zal komen.

    Wellicht was het wellicht ergens ‘te verwachten’ dat het meisje vroeg wees zou worden maar tegenwoordig worden de meeste mensen echt wel ouder dan begin zeventig. Ik begrijp het wel dat als mensen het egoïstisch vinden als iemand op de leeftijd van begin zestig nog moeder probeert te worden maaaaaaaaar kom op zeg: als je op deze leeftijd overlijd dan ‘ga je echt wel een soort van voor je beurt’ zeg maar. Het is nu makkelijk om van alles te gaan roepen terwijl die vrouw gewoon botte pech heeft gehad om op zo’n relatief jonge leeftijd al te komen overlijden. Ze had ook net zo goed 93 of 103 kunnen zijn geworden...

    Vriendinnetje van mij is moeder geworden op haar vijftigste. 13 jaar eerder dan de vrouw uit het artikel maar ik weet zeker dat er ook mensen zullen zijn die daar een mening over zullen kunnen gaan hebben. Mijn vriendin heeft een fantastisch steunend netwerk en ik ga er vanuit dat zij minstens 103 gaat worden en nog lang voor haar kindje mag gaan zorgen. Mocht dat toch anders gaan lopen, dan ben ik bereid haar kindje op te gaan vangen en allemaal mooie liefdevolle herinneringen levend te houden voor haar kindje...

    Maar heeejjj wie weet overlijdt mijn vriendin wel pas als ze 103 is en rijdt er morgen een bus over mij heen. Garanties krijg je in het leven nooit en ja moeder worden op je 63e is laat, heel erg laat. Maar het is gebeurt. Ik hoop maar dat die vrouw haar dochter een fijne basis heeft kunnen geven en dat ze nu in een fijn netwerkpleeggezin mag wonen en zich geliefd mag voelen.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  10. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Ik vind het erg dat er mensen profiteren van deze wanhoop. Er is dus een arts die financieel beter wordt van onethische praktijken ( geriatrische vrouw zwangerschap genereren + werken met dubbele anonieme donoren). Wanhoop doet rare dingen met de mens.
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.631
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat ook nog eens inderdaad. Zo'n arts zou zn licentie kwijt moeten raken voor zulke dingen.
     

Deel Deze Pagina