Nou, hier dan eindelijk mijn bevallingsverhaal Op donderdag 10 maart opgenomen om op vrijdag ingeleid te worden. 's middags rond 13:00u de gel ingebracht en dit had verder weinig resultaat. 'Savonds rond 0:00u half 1 meer gel ingebracht en om 1u braken mijn vliezen spontaan. Ik zei 'ik lek volgens mij'. De vk zei, dat is de gel die eruit loopt. Ik zeg nog, nou volgens mij niet hoor. En ze loopt weg. Dus ik sta op van bed en je voelt hem aankomen, een zwembad Dus vk er weer bij en alles nagekeken, nou de nacht maar in. Toen begonnen ook de weeen. Man is naar huis gestuurd, want die mocht om een of andere vage reden verder niet blijven. De hele nacht weeen gehad, heel onregelmatig en infuus alvast ingebracht voor de volgende dag. Vrijdag ochtend om 9u naar de verlos afdeling gebracht, waar ze me een insuline infuus (zw suiker) en het infuus om alles op te wekken inbrachten. Toen begon vrij direct de weeen storm en zat ik aan het lachgas wat geen piep deed verder. Naar de verlos kamer gebracht en daar verder in de gaten gehouden. Ondertussen kreeg ik een hypo van de insuline en werd er glucose aangekoppelt. Ik had rond 13u ongever 4cm ontsluiting, en een ruggeprik (halleluja) en werd verder goed in de gaten gehouden. Ondertussen begon ik bloedproppen te verliezen en daalde de hartslag van de beeb een aantal keer, dus arts erbij. papieren ondertekent in geval voor keizersnee en een ander soort monitor werd er aangesloten op het hoofdje van de beeb. Ruggeprik werd weer bijgestelt en toen zagen ze ineens dat ik 10 cm had rond half 4, dus ik mocht gaan persen. Alleen voelde ik de weeen niet meer, dus dat was gokken. Na een uur persen werd de arts er weer bijgehaald om te kijken waarom de beeb geen aanstalten maakte. Het bleek dat hij op zijn zij lag gedraaid en vast zat. Toen moesten de verlos tangen erbij gehaald worden. Ik was op dat moment al helemaal uitgeput, maar toen ik die tangen zag werd ik toch een beetje nerveus hoor Bij de volgende wee (ondertussen voelde ik ze weer) moest ik weer persen en zou de arts de beeb eruit halen. Alleen kwam zijn hoofdje er wel uit, maar de rest zat hardstikke vast. Op dat moment ging het heel snel, ineens was er paniek en werd de verlos tafel naar achter geklapt zodat ik met mijn benen in de lucht lag, mijn man was spierwit en ik huilde alleen maar. Achteraf bleek dat ik dus een bloeding kreeg die niet stopte (mijn man zei dat hij dat vreselijk eng vond, dat de arts zei 'het bloed nog steeds! Het bloed nog steeds!) en ze de beeb er niet makkelijk uit kregen. Maar al met al, is onze Thomas om 16.45 op 11 maart doormiddel van verlos tangen en een heftige knip ter wereld gekomen! Ik was bont en blauw, mijn hechtingen zijn door een zware ontsteking na dag 3 al allemaal door mijn lichaam eruit gewerkt, ik zit nu 3 weken later nog aan de heftige pijnstilling en antibiotica en heb inprincipe een open wond daar beneden. Als je het me nu vraagt, doe ik dit nooit meer Maar wat een lekker ding is het toch!
Wat een verhaal meid.... Maar je hebt er een prachtige zoontje voor terug......... Van harte gefeliciteerd en geniet ervan........
Dank jullie wel het was inderdaad behoorlijk heftig, ik was ook erg van slag. Wat ik nog het ergste vond was dat Thomas direct naar de 'Special care' moest ivm suiker, en ze zijn waardes in de gaten moesten houden ivm kans op hypos (door mijn zw suiker). Dus ik mijn man meegestuurd en voor ik het wist lag ik helemaal alleen op de verlos kamer, met toast en thee, van paniek met 11 mensen in de kamer, ineens moederziel alleen, wat heb ik zitten huilen zeg haha
nou meis heel veel sterkte. ze zeggen je krijgt ze niet vor niks maar dit is ook niks en over tijdje haha komt er wel een 2e hoor hihi geniet hier maar van ondanks de pijn.
@Joel: ach vast wel! Al hoop ik dan wel dat het de volgende keer ietsie makkelijker zal gaan !! @Caruli: Dank je wel
Gefeliciteerd met jullie prachtige mannetje! Wat een verhaal, zeg, gelukkig heb je het allemaal achter de rug en kan je nu lekker gaan genieten
oooooh wat een schatje,maar wat heb je het zwaar gehad/nu....hopen dat je snel aansterkt! Geniet van jullie prachtige jochie.
wat een zware bevalling maar het was het zeker waard zo te zien op de foto. Gefeliciteerd. nu lekker genieten!