Hoi, misschien een domme en brutale vraag...maar waarom kiezen zoveel mensen voor een kinderwagen met 3 wielen i.p.v. 4?
Haha...dat is mij idd ook een raadsel. Vind een 4 wieler veel prettiger lopen en steekt ook niet zo ver uit naar voren. Vind em ook op de een of andere manier mooier om te zien. Ben dus ook wel benieuwd...
Ik heb er zelf nooit mee gereden, maar ik geloof dat ze wendbaarder zijn. Overigens vind ik ze gewoon niet mooi.
Ze rijden gewoon erg lekker en zijn inderdaad wat wendbaarder dan een 4-wieler. Ik vind persoonlijk een 3-wieler juist stoerder en leuker uitzien! en verder is een 3-wieler wel iets minder stabiel dan een 4-wieler, maar niet ON-stabiel. Verder wilde wij heel graag de Quinny Speedi sx en deze is er niet in 4-wieler uitvoering, dacht ik... Gr. Niki
Maar wat mij idd opviel is dat 3-wielers minder stabiel zijn en bijna geen 'laadruimte' onderin hebben vergeleken met een 4- wieler. Ik geloof dat Quinny niet eens meer 4-wielers maakt! Omdat er geen vraag meer naar is? Ik weet het niet...
ik heb nog de kinderwagen van mijn dochter, dus het ouderwetse model 8) 4 wielen, ruime reiswieg, veel laadruimte onderin en doet lekker knus aan. ik vind die nieuwe modellen super mooi en modern, maar vind persoonlijk die grote reiswieg wat comfortabeler en ze kunnen er wat langer in. heb ook nog een driewieler (easywalker met een bambam zitzak erin) hartstikke leuk en makkelijk, voor als ze wat groter zijn, maar kan niet zeggen welke ik makkelijker vond lopen, vond alleen de easywalker niet easy wat inklappen etc betreft en achterin de auto doen, wielen etc moesten er allemaal af voor het paste anders was ie te lang, wdb vind ik de "gewone"kinderwagen erg gebruiksvriendelijk. maar weet niet hoe dat nu is tegenwoordig met die nieuwe modellen, maar het is zeker een aanrader om ook naar het inklappen etc te kijken in de winkel voor je voor een bepaald model gaat....
Vind een driewieler ook stoerder. Heb een vierwieler gehad (wel zonder zwenkwielen) en vond het een onding. Dus nu een driewieler; vind ze makkelijk en wendbaar. Silly
Veel wendbaarder dan een vierwieler. Probeer met een vierwieler maar eens een krappe bocht in een supermarkt te maken..... Met drie wielen kun je op 1 plek 360 graden draaien. groetjes Suusje
ik vind 4 wielen mooier en steviger en die wagen die ik heb is ook met 2 zwenkwielen voor dus net zo endbaar als een 3 wieler
Ik vind 4 wielen ook veel mooier. Ik heb de Mutsaerts Transaction gekocht en die heeft ook 2 zwenkwielen aan de voorkant.
Ik vond de driewieler praktischer ...makkelijker wendbaar en ook voor als ik met de honden weg ben....
een drielwieler is abosluut niet praktischer! Als je juist op ruiger teruin komt als bospaatjes kiep een driewieler veel makkelijker om dan een 4 wieler,,,, maar een aantekening, een 3 wieler hoeft geen 3 wieler te zijn.... wij zijn nog aan het twijfelen tussen de mutsy urban jungle of mutsy 3rider! de 3rider heeft namelijk ook 4 wielen maar heeft het model van een driewieler! Sup stevig, kiept niet om! Nog een aantekening, een quinny is 1 van de 3wielers die ook niet makkelijk omkiept! Probeer een xadventure maar eens.... dan merk je het verschil! En als we het hebben over comfort moeten we eens niet alleen aan onszelf denken, maar wat denk je aan het kindje wat erin ligt? Die moet het ook als comfortabel ervaren! Bv grote luchtbanden helpen mee daaraan. Over de wenbaarheid ben ik het wel degelijk eens, een 3 wieler {lees bv mutsy 3rider} is makkelijker als een 4 wieler {lees urban jungle ook al kun je het op "zwenken" zetten} Kijk goed naar wat je met de wagen wil! das heel belangrijk! denk hierbij juist eens aan het comfort voor de kleine! wil je veel in de stad lopen, lekker over van die kinderkopjes, koop dan svp geen wagen met plastice wielen! het kindje schut heen en weer! suc6! en laat je goed informeren!
Wij hebben de quinny buzz gekocht. die heeft 2 wieltjes voor ipv 1, maar in de trent van de 3wieler. Dat is al een stuk stabieler dan een wiel. Ik snap wat er bedoeld wordt met de 3 of 4 wielers stabiliteit. De verkoper vertelde ons dat je NOOIT alleen op de voorwielen mag rijden, bijvoorbeeld stoepje op en dan omhaaog tillen. Ten eerste ben je je stabiliteit dan kwijt en het is niet goed voor je rug en armen. En ik las ook iets ergens over dat comfort voor je kindje. Als je kleine wielen voor hebt en luchtbanden achter is de zachtheid van het rijden zo goed mogelijk. 4 luchtbanden zijn uiteraard zachter en stabieler. Jammer dat de 4 wielers niet in een panda passen, anders had ik het wel geweten.
Ik vindt een driewieler mooier en makkelijker lopen... dus het is heel persoonlijk. opzich vindt ik die 4 wielers met allemaal grote banden wel mooi maar die met 2 kleine bandjes voor niet...
IK Heb een driewieler, en toen ik zwanger was zei ik dat ik absoluut geen nieuwewetse wagen wilde Maar nu ik hem heb ben ik er heel blij mij. Hij is super wentbaar, makkelijk met 1 hand te besturen. Alleen jammer dat deze niet makkelijk in de oude trams in Amsterdam kunnn
Het blijft heel persoonlijk zo'n wagen...de een vind dit makkelijk en de ander dat... Ik ben uitermate blij met mijn quinny 3 wieler....en ja een vierwielers is voor mij gewoon niks....
Wij hebben een 4wieler een Quinny.. ik weet niet of deze nog gemaakt wordt, maar wij hebben m vorig jaar juli gekocht en toen konden ze deze nog gewoon bestellen. Ach het is denk ik meer een kwestie van smaak alle kinderwagens moeten immers aan een keurmerk voldoen dus echt onveilige wagens zullen er niet gemaakt worden, hooguit meer of minder comfortabel/luxe maar t moet ook maar bij je portemonnee passen
Hoi hoi Ik heb eerste een driewieler gehad maar had hem al snel weer verkcoht vond hem echt niet fijn. Heb nu lekker meer een 4 wieler en dat bevalt me prima en vind het persoonlijk veiliger