Zinloos geweld actie

Discussion in 'De lounge' started by Safraantje, Jul 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Safraantje

Safraantje Actief lid

Jul 26, 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    iemand op onze buurt is slachtoffer geworden van zinloos geweld
    Hij heeft een groot gat in zijn hoofd en een schedelbasisfractuur. Ik vond hem in het bloed en heb 112 gebeld
    Gelukkig was de politie er snel en vervolgens de ambulance.
    Nu wil ik graag iets liefs voor hem doen om hem een hart onder de riem te steken, doormiddel van een kaartjes actie of iets in die richting heeft iemand misschien een ander leuk idee?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Als je het lokaal wilt houden zou ik proberen te regelen dat er de komende weken iedere dag een warme (huisgemaakte) maaltijd voor hem is. Als je dat in de buurt onder verdeeld is het een hele kleine moeite en het levert zoveel praktisch winst op en geeft meteen een mentale oppepper om zulke steun te krijgen.

Louise11110 and Meca like this.
  3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het idee van manaolana wel heel erg mooi. Wij weten natuurlijk niet of het iemand is die alleen woont of dat er ook nog een partner / gezin bij betrokken is. En of het slachtoffer thuis is of nog in het ziekenhuis. Dus ik zou wel even goed kijken waar behoefte aan is. Het kan prettig zijn als er in deze situatie niet zelf gekookt hoeft te worden. Maar misschien is er wel andere hulp die net zo hard of harder nodig is.

Toen mijn schoonmoeder (járen geleden) in het ziekenhuis en later in het revalidatiecentrum lag, hadden mijn schoonvader, man (toen nog vriendje) en schoonbroertje inderdaad wel wat warme maaltijden kunnen gebruiken. Maar ook het vervoer van en naar het ziekenhuis was in die tijd voor hun een probleem. Ze hadden destijds geen auto. Dus iemand die ze eens kon halen en brengen was ook een geweldige steun, dan hoefden ze niet met het OV.
    En met al die reistijd toch nog elke dag, soms twee keer, op bezoek in het ziekenhuis deed op zijn zachts gezegd geen goed aan het huishouden. Dus ook daar was het fijn dat er wel eens praktische hulp aangeboden werd.

Ik zou dus goed kijken naar de situatie en ook gewoon vragen wat ècht nodig is. Zoals Manaolana al zegt doet dit soort ondersteuning veel meer dan alleen maar het praktische stukje. Het is juist dat stukje naastenliefde dat ontzettend goed voelt in een moeilijke tijd, dat biedt weer hoop en vertrouwen. En ik denk dat zeker ineen situatie van zinloos geweld juist dat gevoel onbetaalbaar is.

manaolana likes this.
  4. jupke

jupke Niet meer actief

Wat een mooie ideeën tupp.

Aan dat soort hulp hebben ze waarschijnlijk echt iets.

Het ligt er ook een beetje aan hoe ver of hoe dicht bij diegene van je staat.

Share This Page