Hoi, Zijn er meer vrouwen hier bekend met recidiverende cystitis (telkens terugkerende blaasontstekingen)? Zo ja, wat heeft jullie echt geholpen? Alle tips mbt cranberry, vit c, d-mannose, veegrichting, soort ondergoed, plassen na seks etc zijn bekend. Ik ben het zo zat om telkens antibiotica te moeten slikken, maar dat is het enige wat helpt als ik het eenmaal te pakken heb. Ik heb nu voor woensdag een afspraak met een osteopaat, hopelijk kan hij mij verder helpen in het voorkomen voor in de toekomst. Ik vind het echt een heel vervelend. Hopelijk kan ik hier ervaringen/steun/tips etc vinden.
Ik zou de huisarts om een verwijzing naar de gynaecoloog vragen, dan kan die verder kijken. Sterkte ermee.
Is je bekkenbodem wel eens nagekeken? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij is er ook nog zoiets als een plasonderzoek (plastechniek).
Wat naar! Ik had dit alleen tijdens de zwangerschap. Bij mij was het hormonaal. Als je het zo vaak hebt zou ik vragen om een doorverwijzing
Ik had het vroeger best vaak een blaasontsteking. Bij mij hielp het wisselen van partner uiteindelijk Maar dat is vast niet het antwoord dat je zoekt. Ik zou ook een bezoekje aan de gyn of uroloog brengen.
Ook gehad. Bij mij werkt het om dagelijks een cranberry capsule te nemen van de Etos. Verder onderzoek gehad bij uroloog. Ik heb een vernauwing in mijn urinebuis. Daardoor blijven bacterien makkelijk "hangen" en krijg ik snel ontstekingen. Ze hebben ook in mijn blaas zelf gekeken. Die bleek vol met littekenweefsel door alle ontstekingen. Maar sinds ik elke dag of een glas cranberrysap drink, of een capsule neem. Trouw, elke dag, nergens meer last van.
Ik heb een cliënt die dit vaak heeft. Zij heeft nu klysma's gekregen omdat te volle darmen tegen haar blaas aan drukte.
Bij mij bleek een spiraaltje de oorzaak. Eruit laten halen en daarna geen blaasontstekingen meer gehad.
Herkenbaar. Ik heb uiteindelijk een urologisch onderzoek gehad en daar kwam helaas niks uit. Heb dit al zeker 12 jaar. Zelfs in tijden van vrijgezel zijn en geen sex hebben ,een preventie kuur,kreeg ik nog blaasontstekingen. Slik nu al jaren een combinatie van C1000 en D-mannose,maar het heeft eigelijk geen zin. Al moet ik het voor dit jaar even afkloppen Tijdens de zwangerschap heb ik 3x een blaasontsteking gehad.
Ja klopt, je moet op een wc gaan zitten en daar meten ze dan hoe hard je plasstraal is. Ook krijg je dan een inwendig onderzoek. En dan een echo. Ook gaan ze met een camera je urineleider in,en vullen ze met een ander buisje je blaas
Ik heb er ook last van. Maar de oorzaak hier is dagelijks katheteriseren. Zou een verwijzing naar de uroloog vragen. Ohja en hou van te voren een week lang bij hoeveel je plast en wat je drinkt op een dag. Dit vroegen ze bij mij toen ook. Met tijden erbij. Succes! Weet hoe vervelend het is.
Naar de uroloog. Kan zijn dat je bijvoorbeeld moeite hebt met het laatste beetje uitplassen. Dit hoef je niet te voelen. Dan blijft er een beetje urine in een richeltje staan waarin bacteriën zich lekker kunnen nestelen.
Haha geen idee. Maar het viel wel op dat toen ik mijn huidige vriend kreeg. Die is echt heel proper dat het nooit meer is voorgekomen. Net als die schimmelinfecties. Nergens meer last van. Tussen de relatie heeft wel een aantal jaar gezeten zonder sex met andere mannen hoor.
Mijn urine buis Ooh ja de horror.. Dit onderzoek heb ik ook gehad..the hell Ik heb ook een vernauwde urinebuis..