Koopsubsidie en starterslening.

Discussion in 'De lounge' started by Mams136, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.
    Van veel mensen die we vertellen dat we niet genoeg hypotheek kunnen krijgen om een huis te kopen krijgen we te horen over koopsubsidie en een starterslening.
    Heb er al een beetje naar gekeken en het zou allemaal erg goed uit kunnen pakken.
    Maaaaaar, ik hoorde laatst ergens dat je deze beiden kunt combineren???
    Klopt dit??

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Volgens mij wel, hoor :) Maar misschien is het het handigst als je een keertje een afspraak maakt bij een onafhankelijk hypotheekadviseur? (hypotheekshop, hypotheker, huis&hyoptheek, van bruggen, etc.) Als je hier dan specifiek naar vraagt, kunnen ze je als het goed is alles vertellen en nauwkeurig voorrekenen :)

Succes!

3. koala28

koala28 Niet meer actief

4. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Dank je Koala.

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Combineren kan idd niet, ook is het maximale leenbedrag bij de koopsubsidie aanmerkelijk lager! (daarmee hadden we hier niet eens een huis kunnen kopen ;) )

En de starterslening is gemeente afhankelijk, ook de voorwaardes hiervoor.

Ik weet wel dat als t potje bijv. in oktober al op is je mooi pech hebt tot t jaar erop wanneer er een nieuw potje komt! ;) dus er vroeg in t jaar gebruik van maken zal op sommige plaatsen een must zijn!

Ik ben heel blij met deze hulpmiddelen en kan ze zeker aanraden!

(wel een tipje, bij de starterslening wordt deze gezien als tweede hypotheek.. dus heb je ook meer notariskosten. dat waren ze bij ons vergeten en kan voor een flinke tegenvaller zorgen! ;) )

Share This Page