Spontaan solliciteren

Discussie in 'De lounge' gestart door mb90, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hallo iedereen,

Ik wil al een tijde veranderen van werk. Maar is niet gemakkelijk natuurlijk. Ook met mijn diploma kan ik niet veel richtingen uit....

Nu lijkt het me fantastisch om in een basisschool te kunnen werken. Niet als juf natuurlijk maar eventueel wel om daar de middagmalen enzo te maken. Administratief wil ik ook graag doen, maar hiervan dus ook geen diploma... (wil later wel nog gaan studeren hiervoor)

Vacatures hiervan vind ik niet. Heb er 1 gevonden en dat was een tijdelijke.
    Zou het iets zijn om gewoon bij wat schooltjes in de buurt spontaan te solliciteren?

En wat zet ik allemaal in die brief? En vooral hoe?
    Vind het zo moeilijk.

Werk sinds ik van school ben, nu 5 jaar, bij de zelfde werkgever, en ben daar via interim binnengeraakt als vervangende. Echt solliciteren heb ik dus nooit gedaan.

Wie kan mij helpen?

2. demi84

demi84 Actief lid

12 mei 2014
    245
    0
    0
    Je kunt altijd een open sollicitatie sturen, zoals je zelf aangeeft. Op scholen, zoals een ROC, maken vaak gebruik van een bureau die de catering verzorgt. Ik zou dus even zoeken naar vacatures bij bedrijven als sodexo of albron. Dit zijn de grotere cateringbedrijven. Je hebt meestal geen diploma nodig. Wel een haccp certificaat. Dit is een hygiëne certificaat die zelf kunt doen, via een bedrijf of school. Succes!

Deel Deze Pagina