Hebben jullie baat gehad bij een diëtiste?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 16 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik zit er over na te denken om contact op te nemen met een diëtiste. Ik ben al jaren te zwaar en ondanks dat ik me over het algemeen prima voel merk ik dat ik steeds meer begin te balen van mijn gewicht. Ik kan bijvoorbeeld er nu al tegenop zien dat ik in de vakantie in badkleding moet. Het probleem ligt denk ik grotendeels bij voeding, ik moet vaker sporten maar ik denk dat een gezond eetpatroon de belangrijkste stap is. Ik heb al vaker pogingen gewaagd van een crash dieet tot aan koolhydraatarm maar daarna verviel ik weer in mijn oude eetgewoontes. Op internet is natuurlijk genoeg te vinden, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

Dus vandaar mijn vraag, hebben jullie ervaring met een diëtiste? Hoe is dit bevallen en ben je ook blijvend afgevallen?

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Gewetensvraag voor mij, ik ben zelf dietist :rolleyes: ik ben zelf jaren te zwaar geweest, ook nadat ik al werkte en de opleiding had gedaan en alles.... uiteindelijk moet je zelf de knop omzetten.
    Ik zal je een dietist niet afraden, maar bedenk wel waarom je er heen wil. Een dietist kan je kennis geven, een hele goede dietist ook nog een stukje motivatie en gedragsverandering (maar dat zijn alleen de echt goede, eerlijk is eerlijk. De meeste lukt het niet) maar uiteindelijk moet je zelf de knop omzetten om anders te eten en dat ook vol te houden. Dat kan ene dietist niet voor je doen en sommige clienten lijken dat wel te verwachten.

Jingle en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Wat belangrijk voor mij was is dat je een klik hebtmet dietiste, eerste keer bij dietiste was t meer dat je een patiënt was niet een persoon. Het was wegen, adviezen en klaar maar er komt zoveel meer bij kijken.
    Ik ben een paar jaar later bij gewichtsconsulente terecht gekomen, ook ervaringsdeskundige, en zij luisterde echt naar je als persoon. Dit werkte voor mij veel beter. Er werd niet alleen naar voeding gekeken maar het is echt je leefwijze aanpassen.
    Helaas ben ik een emotie eter en door omstandigheden is t me niet gelukt om mn verloren kilo's eraf te houden....
    Nu ben ik in verwachting maar wil na mn bevalling toch wel weer de kilo's kwijt door n knop om te zetten en leefwijze te veranderen.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja, maar niet omdat ik te zwaar was. Ik heb veel moeite gehad met eten en de diëtiste heeft mij geholpen om een gezond voedingsplan op te stellen waarbij ik mij comfortabel voelde en genoeg binnen kreeg.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja, hier goeie ervaringen. Ik ben bij een dietiste geweest omdat ik na mijn zwangerschap zwaarder werd dan tijdens, en ik wilde weten hoe dat kon. Ze was erg aardig, we hebben samen mijn hele leefritme doorgenomen en ze had prima tips; er is blijvend het nodige afgegaan zonder inspanning. Ergens tussen drukte en slaaptekort in was ik vergeten dat je regelmatig (en gezond) moet eten.

Ze had ook goeie tips voor gezonde kindervoeding enzo.

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier wel maar dan om aan te komen..
    Je moet het zelf doen en zelf een gezonde leefstijl aan gaan nemen. Maar een dietist kan je wel bruikbaar advies en tips geven.

Wat je ook zou kunnen doen, is naar een sportschool gaan en begeleiding zoeken. Zij kunnen je naast het sportieve gedeelte ook vaak goede voedingstips geven.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb veel baat gehad bij de diëtist. Ben er goed mee afgevallen en ik vond een stok achter de deur erg prettig.
    Je kunt een eerste gesprek aangaan en bevalt het niet dan ga je niet meer toch? Wie weet helpt het je! Ik heb allerlei diëten gevolgd van kh arm tot Sonja bakker maar dit hielp toch echt het beste :)

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    Mocht je hulp willen, kan ik je evt ook helpen. Zie de link in mijn banner

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er vanaf morgen weer vol tegen aan en ga is even rondkijken naar een goede diëtiste!

@TinaTeenslipper : ik stuur je even een pb'tje!

TinaTeenslipper vindt dit leuk.
  10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Al eens gedacht aan een personal trainer? Die kan je ook helpen aan een goed schema :).

Je woont in Groningen toch? Ik ga 3x per week naar bodypump, je mag gerust een keer met mij mee voor proefles :).

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik heb heel veel dietistes gezien, maar alleen in ziekenhuizen. Ik heb er nooit echt iets aan gehad, behalve toen ik moest leren koolhydraten tellen. En toen ik supermisselijk was had ik een dietiste van Oncologie en die heeft me wel super geholpen met tips.

Maar qua afvallen geen goede ervaringen

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    is goed meid. weet niet of je het via hier hebt gedaan of via mn site. zie hier namelijk nog niets of ik kijk niet goed. snap nog niet zoveel van het nieuwe forum haha

13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @Lovely83: ik heb een sportschool abonnement en volg ook groepslessen. Heb het een tijdje laten versloffen, maar ben vandaag weer trouw aan de bak gegaan. Maar bedankt voor je aanbod!

@TinaTeenslipper: je hebt pb! Moest inderdaad even uitvogelen hoe het werkt op het nieuwe forum;)

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ah super! Goed bezig!

15. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik heb er veel aangehad. Was door medicatie aangekomen en zij heeft me geholpen dmv tips wat ik het beste kan laten staan en wat wel goede dingen zijn om te eten.

Deel Deze Pagina