De rook/tabak trekt zowiezo de muur in. In een huis waar veel gerookt is zul je veel moeten witten omdat elke keer de tabakzooi naar de oppervlakte komt. Bij slecht geïsoleerde muren denk ik zeker dat het er wel doorheen kan komen op zwakke plekken in de muur. Eventueel via vloerplinten zo onder de muur door ( bijv oude huizen met houten vloer. Je doet er helaas weinig aan. Misschien een geurbrander om het te neutraliseren
He bah, ik heb het ook in het verleden meegemaakt. Ik woonde toen naast een man die de hele dag thuis zat te roken. Hij deed nooit zn ramen of deur open, en regelmatig konden we zijn sigarettenlucht in onze gang en wc ruiken. En behoorlijk hoor! Woningbouw is toen ook langsgekomen, roken het ook, maar wisten niet wat het kon zijn. Erg vies als je zelf niet rookt! Bij ons leek het meer via de onderkant van het huis te komen (woonhuis), maar nooit een oplossing voor gevonden.
Dus... Je wordt r niet bepaald vrolijker op hè Een beetje relativeren, je hebt zelf je topic titel ' sigarettenrook door de muren heen ' genoemd, had je t anders moeten noemen had je ook geen opmerkingen erover gekregen. Ik probeer met je mee te denken en je geeft zelf aan niet te weten wat er bv boven t plafond zit. Dat zou dus gewoon een open verbinding kunnen zijn. En ik zeg niet dat je van plan bent je buurvrouw er mee lastig te vallen, ik geef alleen aan dat ik vind dat ik dat niet iets vind wat je kan gaan doen mocht je geen oplossing vinden. Beetje die lange tenen intrekken hoor...
Oh, dan kan het goed hoor! Wij hebben destijds iemand van de woningbouw laten komen. Het kwam door het ventilatierooster in de douche! Bloemkoollucht van linksonder, wietlucht van rechtsboven, allemaal meegemaakt en dat kan dus gewoon. Er viel alleen niks aan te doen.
Onze buren roken altijd buiten. En als ik het raam/ deur open heb staan. Stinkt mijn huis ook. Ik doe dan de deur/ raam dicht.
Wij hadden het in een vorig huis omdat een tussenmuur verzakt was. Er stond gyproc voor die muur dus was van binnen niet direct te zien. Meerdere keren dichtgespoten met bouwschuim en 't was opgelost (zolang we dus inderdaad geen ramen openden).
Dit lijkt mij ook het meest voor de hand liggend. Hebben wij hier ookgehad met de buren. Alle kieren goed met purschuim in gespoten en nu is het over. Zo vies hé.....:x
Wel ruik ik het altijd duidelijk als de buren weer eens gefrituurd hebben maar zou er niet aan moeten denken om continu ''rooklucht'' te moeten ruiken. Succes hoop dat je het opgelost krijgt!
Hier in ons appartement hebben wij helaas hetzelfde probleem van de onderburen. 's Ochtends is het in het toilet niet uit te houden van de rooklucht en als je de voorraadkast (inbouw) open doet, komt de lucht je ook tegemoet... In het toilet komt het (volgens mij) door het automatische ventilatiesysteem
zit die lucht van je eigen rook niet gewoon in de muur.. kan me haast niet voorstellen dat het door beton heen gaat
nee sorry wij roken absoluut niet binnen al sinds de dag dat we het huis betrokken hebben en vorige bewoners hebben niet gerookt maar sinds ik thuis ben is zij er niet en heb het dus al even niet geroken omdat ze dus niet thuis is dus het is toch echt wel overduidelijk