O, wat moeilijk is dat he? Ik heb last van luchtwegallergieën, de buren en hun 3 kinderen roken. In de tuin, het waait altijd mijn slaapkamer in. En nee, na al die jaren...nooit een oplossing kunnen vinden. Hoog tijd voor rookvrije sigaretten of zo...
Herkenbaar probleem dit! Wat lastig! Wil eerst even zeggen dat ik het super van je vind dat je zelf gestopt bent met roken omwille van de gezondheid van je baby Top! Zou fijn zijn als alle rokende moeders dit voorbeeld volgden. Ik heb buren die aan de lopende band zware shag roken. Al naar gelang het weer voor of achter het huis. Ik houd dus altijd in de gaten wat voor weer het is en weet dan waar ik het raam open kan zetten. Bij wisselvallig weer blijft alles dicht anders loopt het ongemerkt vol stank en dat is er niet zomaar weer uit. Enige tip die ik nog kan geven is in de gaten houden wanneer je buurvrouw weg is. Als ze werkt kun je tijdens haar werktijd luchten. Of als je ziet dat ze net gerookt heeft even snel luchten. Ik doe dat bij de babykamer in de zomer. De babykamer is boven de plek waar de buren in de zomer roken. Ik ga dan ondertussen even was opvouwen in die kamer zodat ik kan zien wanneer ze weer gaan roken. En dan doe ik snel het raam dicht. Ik heb altijd de tuindeur dicht en ik kan niet in de tuin zitten vanwege de stank. Soms als ze boodschappen aan het doen zijn (ze werken niet, zijn al ouder) dan kan ik even heerlijk genieten van de tuin. M'n jongste wil nu ook graag lekker de tuin in en ik bedenk dus van alles om zo weinig mogelijk last van de stank en rook te hebben. Ik vind het eigenlijk absurd dat het zo moet. Het is toch een vorm van burenoverlast maar je doet er niets tegen. En dan te bedenken dat ik nooit barbecue want dat vinden de buren zo stinken. Ik heb de naden van de grote slaapkamer dichtgekit omdat de stank daar ook doorheen glipte. Sindsdien word ik niet meer wakker met opgezette branderige ogen. Ik vrees dus dat er wel degelijk schadelijke stoffen blijven hangen (fijnstof uit de rook). Ik hoop dat de buurvrouw meer rekening met jullie wil houden of dat jullie binnenkort een leuk nieuw huis vinden zonder rokende buren.