Sigarettenrook in kinderkleding

Discussion in 'De lounge' started by Sam86, Aug 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Ik zou ook zeggen azijn als wasverzachter. Heb je maar een klein beetje van nodig en alle gore luchtjes verdwijnen.. Ik gebruik inmiddels geen gewone wasverzachter meer

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Nou, ik zou er met een astmatisch kind ook niet gelukkig van worden hoor. De prikkelende stoffen in een sigaret trekken ook in kleding. Daarom is buiten roken eigenlijk nog steeds niet ideaal als je kind astma heeft. Als die kleren nog steeds naar rook ruiken, heb je dan de garantie dat de prikkelende stoffen eruit zijn? Dat zou ik mij afvragen.
    Hoe dankbaar ook, ik zou mijn (niet astmatische) kind geen kleding aantrekken die naar rook stinkt.
    Daarbij vind ik TS niet ondankbaar, want ze vraagt toch gewoon om tips?

3. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Wel gek dat je het na zoveel wasbeurten de geur er nog niet uit hebt. Eerlijk gezegd, ook al zou ik het gekregen hebben, dan zou ik nog geen kleertjes aan doen die naar rook stinken. Of naar welke vieze geur dan ook ;) Alles wat ik zou doen, is hiervoor al genoemd. Maar terug geven zou ik echt niet doen, dat komt wel ondankbaar en zeikerig over, dan zou ik het dus eerder weggooien als je de geur er echt niet uit krijgt.

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou het even laten weken in azijn en daarna wassen met een beetje azijn als wasverzachter.

5. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Ik ben een hoop hoor, maar niet ondankbaar!

Inderdaad als ik had geweten dat er binnen gerookt werd had ik de kleding niet opgehaald. Ik zeg gekregen, omdat de ruilwaarde 3,50 was. Ik ga het inderdaad niet teruggeven. Zijn hele lieve mensen, maar wist echt niet dat er gerookt werd.

En ja als mensen willen dat wij op visite komen word er 24 tot 72 uur voor ons bezoek niet gerookt. Helaas moet dat wel anders zitten we diezelfde avond/nacht in een ambulance...

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben een roker of tja, nu een damper maar ik vind je niet ondankbaar overkomen.
    Hopelijk krijg je de geur en nog uit. De schadelijke stoffen zullen er wel uit zijn maar naar sigaretten ruiken is niet leuk nee. Zeker niet bij een kindje.

7. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

Sep 11, 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Denk dat je het er moeilijk uitkrijgt, ook na veel wassen, nicotine is hardnekkig en gaat als je binnen rookt over al inzitten. zelf in kleding.

Als je de kleertjes niet door je kleine wil laten dragen omdat dat ze naar rook ruiken vind ik dit niet ondankbaar.
    Ik zou ze gewoon weer terug geven,en eerlijk zeggen dat je ze tig keer heb gewassen en de geur er niet uitkrijgt, en dat je dacht dat dat wel zou lukken. (omdat je zelf niet rookt!) en dan kan degene waarvan je ze hebt gekregen ze misschien aan een ander geven waarvan mensen ook roken die het niet erg vinden dat ze naar rook ruiken.
    En als ze je ondankbaar vinden, dan zij het zo! wand ze kunnen anders ook je eerlijkheid waarderen, eerlijk zijn is beter dan achterom de rug van een ander het weggooien dat vind ik ondankbaar.

Maar ik rook zelf ook, maar dan niet binnen, en als ik binnen zou roken en ik zou een zak geven aan iemand die niet rookt, zou ik dit zeggen en als ze het niet zouden willen hebben zou ik dit niet erg vinden. wand ik vind rook zelf ook stinken.
    En ik rook en weet dat een ander die niet rookt dit vies vind ruiken.

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Zooooo heb jij last van je hormonen???

Ik zou het ook ontzettend vervelend vinden als mij zoiets zou overkomen!
    Misschien heter wassen? Ik heb echt geen idee!
    Maar aandoen terwijl het stinkt naar de rook no way!

Enne wij gaan niet op bezoek bij mensen die geen rekening houden met onze kids (dus stug doorblijven roken). Zelfs oma bleef binnen roken, nou dan zie je ons niet meer tenzij het mooi weer is, zodat we buiten kunnen zitten. Nou toen kon het opeens wel hoor!
    Gelukkig was zij de enige die nog rookte binnen!
    Ik laat mijn kids niet in de rook zitten.

Maar blijf vooral ontopic, hoe krijg je de rookgeur uit de kleertjes!

9. seepje

seepje Fanatiek lid

Mar 23, 2014
    1,559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik zou de kleertjes even wassen in een combi van wasmiddel met een scheut azijn + wasverzachter.

Hier wordt binnen niet gerookt, bij moeder thuis wel. Als ze daar weg komt mag ze wat mij betreft direct onder de douche. Met kleren en al. En ik heb zelf gerookt maar ben al even gestopt en nu ik zwanger ben kan ik de lucht al helemaal niet meer hebben.

10. Chrissiej

Chrissiej Actief lid

May 9, 2012
    128
    0
    0
    Ik zou het idd proberen met een scheut azijn.
    Azijn trekt veel weg en hopelijk kan je dan de kleren nog gebruiken.
    Het klinkt mij alsof de kleren in de rookruimte gelegen hebben en dan blijft de geur er hardnekkig in.
    Mijn opa en oma zijn kettingrokers en die lieten kleren voor ons ook altijd in de rook liggen maar met azijn erbij ging hier de geur eruit.
    Succes iig

11. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Uit mijn werk dus even azijn halen :)

Werkt dat niet dan voorzichtig vragen of ze het terug wilt hebben en of ze het de volgende keer wilt vermelden?
    Ben daar dus geen held in haha

12. genaio22

genaio22 Actief lid

Dec 15, 2013
    320
    189
    43
    sorry heb niet alle reacties gelezen maar voor dit soort dingen heb je toch oude trucjes als azijn ossengalzeep en groene zeep? en misschien waspoeder dat schijnt beter schoon te maken dan vloeibaar

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nou ja tuurlijk mag ze daar wel over 'zeuren'. Helemaal als haar kindje er last van kan krijgen.

Ts; Misschien nog een keer wassen? Net zo lang tot het eruit is?

14. sjak

sjak Niet meer actief

Ik zag het al staan, maar ook mijn tip is wassen met een scheutje azijn!

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Als je er goed bij meld dat je dochter er serieus last van kan krijgen denk ik dat je dat best kan maken. Maar als zij rookt thuis hoef je er dus niet op te rekenen dat je nog een keer kleertjes van haar over kunt nemen toch?

16. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    voorwas doe ik spul van hg, hoofdwas en dan lekker wasverzachter...

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    apart dat die geur erin blijft zitten. mijn moeder geeft me ook vaak kleding mee wat zwaar naar de rook ruikt. kort wasje met 1/3 wasmiddel en het ruikt weer lekker fris hoor.

18. jetje86

jetje86 Actief lid

Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien al genoemd maar Hg heeft speciaal wasmiddel voor sportkleding. Een ander luchtje maar lijkt mij wel een middel voor stinkende was die het niet redt met gewoon wasmiddel.

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Waarom was je het niet nog een keer? Of anders buiten hangen.
    Het is gratis dus waarom weggooien.
    En anders de wasverzachter van robijn met extra parfum?

HG heeft overigens ook een poeder die je er bij kan gooien wat de geur er uit haalt.

20. misa

misa Niet meer actief

Misschien een paar uur in azijn zetten? Of wassen met groene biotex?
    Ik hou er ook echt niet van.

Share This Page