Psychische jeuk

Discussion in 'De lounge' started by sydneys, Aug 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wie heeft er nog meer last van?
    Ik heb altijd wel ergens jeuk, ik ken mezelf ook niet anders dus altijd al gehad. Mijn vriend word er gek van omdat ik niet kan stil zitten.
    Het is ook puur psychisch dus je ziet niks op mijn huid.

Dan zit ik lekker op de bank met mijn zoontje en dan krijg ik net jeuk op de plek waar hij met zijn been/arm/rug whatever zit.
    Ik kan ook geen seconde stil zitten en mijn zoontje ook niet. Als wij bij elkaar zitten vliegen we beiden alle kanten op :)

Maar ben ik de enige die dat heeft?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb dat alleen wanneer ik een mug heb zien rondvliegen. Ik ben serieus helemaal gefocust op die rotbeesten omdat 'ze' altijd mij moeten hebben. Ik ben vaak hun prooi en wanneer ik er eentje hoor of zie, dan gaat er bij mij een killerinstinct af met: het is hun of ik! Moet dood, moet moet dood. En dan krijg ik overal jeuk, net zolang de mug dood is.

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik ken het probleem helaas.... Ik zit eigenlijk ook altijd wel te kriebelen, of velletjes van mn lip te plukken of aan een korstje te krabbelen ed. Maar die jeuk..... Soms zit ik gewoon rustig op de bank en dan bedenk ik me opeens dat ik jeuk heb ofzo, vaak in mn gezicht. Maar het lijkt inmiddels voor mij een vorm van ontspanning ook ofzo. Vroeger heb ik heel veel jeuk gehad, door eczeem maar ook stressgerelateerd. Maar momenteel krijg ik het gewoon vanuit het niets. Ik sta er eigenlijk nooit zo bij stil, maar nu ik dit topic lees denk ik opeens van dat klinkt bekend. ;):)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mij valt het ook niet meer op tenzij mijn zoontje bij me zit. Mijn vriend zegt dat ik eens stil moet zitten (wat me niet lukt) of op het werk. Dan moet ik soms 2 knoppen in houden en altijd heb ik dan jeuk dus dat valt me dan op omdat ik een hand moet los laten :)
    Ik zit ook altijd te plukken en als ik niks heb om te plukken dan zorg ik er wel voor dat ik iets krijg om te plukken

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dit heb ik als ik probeer te slapen. Opeens overal jeuk en ik móét krabben. Dan hoor ik m'n man al eens zuchten en woelt hij wat, maar kan er ook niet aan doen, haha.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja ook heel bekend en dan denk ik van "het is geen jeuk, het is psychisch" maar dat werkt niet, van die gedachte krijg ik nog meer jeuk :p

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik heb dat alleen als ik sta af te wassen (gelukkig heb ik een vaatwasser, dus voornamelijk op de camping). Maar dan heb ik natte handen en kan ik eigenlijk dus niet krabben en dan krijg ik altijd jeuk aan m'n neus of gezicht. Echt zo raar.

8. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Ik heb nu jeuk, waarschijnlijk omdat ik er over lees. :p
    Verder heb ik inderdaad altijd jeuk wanneer ik net niet kan krabben, omdat mijn handen vies zijn bijvoorbeeld!
    Lijkt mij heel vervelend als je het zo erg hebt! Ik denk aan een soort dwang.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja ik denk inderdaad dat het een soort dwang is.
    Zou daar niks tegen zijn? Zo heb ik er geen last van maar ik vind het jammer dat ik niet een halfuur naar bumba kan kijken zonder me 100 keer te bewegen.
    Verder ben ik het gewend. Zo ben ik.
    Mijn vriend denk dat het een soort adhd is, ook omdat ik ook zo niet kan stil zitten. Er moet altijd iets in beweging zijn.
    Hoewel ik verder meer adhs heb :p

10. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Het is bij mij niet zo dat ik jeuk krijg op een moment dat ik niet zou kunnen krabbelen trouwens. Ok, soms wel maar ik denk dat veel mensen dat hebben. Bij mij komt de jeuk juist als ik bijvoorbeeld 's avonds rustig op de bank zit. Net alsof ik dan tot rust kom enzo en het opeens toe kan laten, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.

Share This Page