ons zoontje is nu 5 maanden oud. Mijn man en ik roken niet en wij willen dan ook niet dat er bij ons in huis word gerookt. Maar als wij bij vrienden of familieleden op bezoek gaan dan word er wel gerookt helaas. Mijn ouders roken beiden en als wij op visite komen wod er dan ook gerookt. Dit is ook zo als wij dus bij vrienden of familie op visie gaan of naar een vejaardag doopfeest bruiloft enz. hoe doen jullie dit en kan dit kwaad voor de kleine ?
Wij gaan niet veel weg met Dax. We roken zelf niet en in ons huis wordt dan ook niet door anderen gerookt. Als mijn moeder en schoonmoeder hier zijn, zoals met Pasen, gaan ze buiten of in het soutterrain roken. En als we eens ergens naartoe gaan zoals laatst een verjaardag 's middags, dan zij het zo. Ik ga dan niet naast iemand zitten die veel rookt. Af en toe zal niet zoveel kwaad kunnen. Je kunt het kind ook niet overal voor afsluiten. Als het maar niet heel vaak is denk ik.
ik ben het met suzanne eens, je kiest natuurlijk voor een rookvrije omgeving, maar als je een keertje ergens naartoe gaat waar je niet kan verwachten dat er niet gerookt wordt, bijv een restaurant, bruiloft etc. Nou dan zoek je een plekje op waar het het meest "rookvrij" is. Maar van familie en vrienden verwacht ik eigenlijk dat ze dan voor die ene keer even in een andere ruimte willen roken en niet bij hem in de buurt. Ookal komen we dan bij hun op visite. Daar kunnen ze toch best rekening mee houden vind ik. De meeste mensen doen het uit zichzelf al.
WIj gaan enkel naar mensen toe die niet roken in het bijzijn van mij of onze zoon. Ik kan er niet tegen en ik wil mijn kind niet in een rokershol zetten. Als mijn ouders (schoonouders roken niet) daar geen rekening mee willen houden zijn ze hier niet welkom en kom ik dus ook niet naar hun toe.
bij ons in de familie rookt ook bijna niemand! en ben zelf niet voor niks gestopt dus vermijd het ook voor zover het kan! familie als wij komen roken dan ook niet als we er zijn... gaan ze gewoon voor dat even buiten staan.. kijk in een restaurant ed kan je er niks aan doen.. maar wij gaan wel atijd bij niet roken zitten.. en praat er anders eens over met je ouders? en de rest.. als jij zegt dat je het niet fijn vind misschien doen ze er dan wat mee?
hir in huis willen wij absoluut niet hebben dat er word gerookt en als er mensen komen die roken moeten ze dit dan ook buiten doen maar familie rookt eigenlijk allemaal en als ik dan zeg dat ik niet kom omdat ik niet in de rook ga zitten met mijn kind dan zegt wel eens iemand van daar gaat die heus niet dood van hoor en je kind hem niet uit de rook blijven houden als hij naar school gaat en daar vriendjes krijgt en bij hun gaat spelen en daar word gerookt heb je precies hetzelfde. dit vind ik dus een belachelijk antwoord. laatst waren we op een feestje van een baby en al de visite rookte gewoon inclusief de ouders.
zo echt bizar allemaal zeg... tuurlijk hou je niet alle rook tegen later staan ze inderdaad ook wel bij vrienden enz.. maar longetjes zijn nu nog zo kwetsbaar... jammer zeg dat je familie zo reageerde.. sorry weet dan ook niet hoe en wat veel succes in ieder geval
bij ons in huis wordt er niet gerookt, en waar ik met de kinderen naar toe ga wordt ook niet gerookt. ik ben zo brutaal geweest om te vragen of ze niet wilden roken als wij met de kinderen kwamen. ik zie het zo, willen ze niet even naar buiten voor een sigaretje, dan verkiezen ze blijkbaar de sigaret boven de kinderen (zal wel weer een reactie op komen, maar zo zie ik het kleine moeite toch om even naar buiten te gaan. voor mijn oudste dochter is het ook helemaal niet goed maar die heeft diabetes. en restaurants enzo, tja daar kun je dan weinig aan veranderen, maar bij familie kun je het altijd vragen toch?
ja precies die longetjes zijn heel kwetsbaar hy is nog maar 5 maanden. en als ze hun sigaret belangrijker vinden dan zien ze mij niet meer. als we bij mijn moeder op visite gaan gaat ze altijd in de garage roken
aiai dat is ook mijn dilemma als ik ergens heen ga... Wij roken wel (ik sinds kort af en toe weer) maar niet in huis en ook niet bij anderen. Mijn ouders weten hoe ik erover denk en zij roken dan ook niet bij haar in de buurt. We hadden een keer een feestje en toen is me wel gevraagd of ze mochten roken. Ymke lag toen in een andere ruimte te slapen en ik zei dat het wel mocht, maar liever niet als Ymke in de ruimte was. (ik kon het niet over mijn hart krijgen om nee te zeggen). Toen Ymke wakker was heb ik haar in een lekkere deken gewikkeld en ben in een hoekje gaan zitten met frisse lucht. Ben ook heel blij dat de horeca binnenkort rookvrij is zeg, al ben ik heel lang een roker geweest, voor mijn kindje graag schone lucht!
Ik vind dat mensen er gewoon rekening mee moeten houden. Gelukkig doen de meeste dit al uit zichzelf door ergens anders (buiten of in de keuken) te roken. Helaas hou je het niet altijd tegen maar ik vind het niet meer dan normaal dat je niet je kind in de rook wilt hebben.
Ik ga nergens heen met Jesper als er gerookt wordt. Kan er zelf al niet tegen en wil jesper er dan zeker niet aan blootstellen. Een oom en tante van mij willen niet buiten roken als we op visite komen bij hun, want het is hun huis. Nou prima hoor, maar dan komen we dus gewoon niet meer op visite, net zo makkelijk. Jespers gezondheid gaat voor.
Mijn man rookt, in de keuken met de deur dicht en de tuindeur open. En heel soms pak ik ook nog wel eens een sigaretje. Maar dan wel echt net na de borstvoedig. Ga niet roken en dan vervolgens stinkend naar rook mijn kind voeden.. Zo'n lekker fris baby'tje en dan daar die stoffen inproppen.. nee dat staat me erg tegen. Reden genoeg om het niet te doen. Ik snap niet dat mensen bij kleine kindjes roken. iedereen mag van mij roken, maar dan wel rekening houden met baby'tjes. Okee, als je weet dat er een verjaardag is bij mensen die roken, of je gaat naar een druk cafe waar gerookt wordt, dan zoek je het wel zelf op en kan je niet van de hele zaal verwachten dat iedereen rekening houdt met je kindje. Je hebt natuurlijk de keus om ze weg te houden. We hadden laatst een verjaardag, toen is ons meisje wel meegeweest, en zijn we even 10 min met haar beneden geweest zodat iedereen ze kon zien. En toen is ze weer lekker naar boven gegaan, in een fris kamertje slapen. maar dat kan alleen maar nu ze nog zo klein is en veel slaapt. Straks als ze rondloopt, gaat dat niet meer.
Ik kom nergens met Stijn waar gerookt word en iedereen weet dat ook, de meeste mensen hier willen stijn graag zien dus hebben ze het er wel voor over om even buiten te gaan roken. Mijn vriend heeft van baby af aan tot dat ik 2 jaar geleden stopte met roken altijd in de rook gezeten en was zwaar asmatisch en allergies voor honden en katten en sinds dat ik gestopt ben met roken,dus een rookvrij huis hebben, heeft hij geen last meer van zijn honden en katten allergie en zijn astma is ook stukken minder.
Ik ben overigens ook een echte anti-roker hoor, ik vind het zwaar goor maar ja je kunt niet altijd alles vermijden. Het komt ook maar sporadisch voor dat we Dax ergens mee naar toe nemen (of zelf ergens komen tegenwoordig... hihi) waar gerookt wordt.
hier word niet gerookt... bij de opa en oma ook niet en als het even kan bij de familie en vrienden ook niet zowel ben ik foetsie met de kleine! hou er helemaal niet van
Ik ben zelf erg anti rook, bah wat een stank. Maar ja ik vind niet dat ik anderen in hun eigen huis kan vragen om niet te roken waar Jesper bij is. Ik zorg dat ik een beetje uit de buurt ben en dat hij in ieder geval niet in de rook zit. Thuis wordt er niet meer gerookt sinds Jesper er is en gaat iedereen heel braaf buiten staan roken. Ja en op een verjaardag is het lastig....dan gaat ie maar lekker boven slapen en dan ja is ie er niet te veel bij. Ik kan m daar toch niet voor altijd van afsluiten denk ik.
Op je vraag of het kwaad kan: JA! Absoluut. Natuurlijk kun je het nooit geheel vermijden (hoewel?), maar ik zorg ervoor dat als mijn kind niet in de rook hoeft te zitten, dat het dan ook niet gebeurt. Komt er op neer dat ze nooit in de rook zit. Amber
bij ons houd eigenlijk iedereen er rekening mee, mijn ouders en broer gaan buiten roken als we bij hun op visite gaan. ik heb zelf ook altijd gerookt en weet hoe moeilijk het kan zijn niet te roken, maar ik heb toen ook altijd rekening gehouden met anderen dus nu zijn zij aan de beurt. ik kan het niemand verbieden maar tot nu toe hoeft dat ook niet.
Bij ons thuis wordt er door niemand gerookt. En bij andere mensen thuis ga ik gewoon niet in de rook zitten maar de meeste mensen gaan uit zichzelf wel ergens anders roken als we met de kleine komen.