Hier word ook niet bij de kleine gerookt! Ook mijn moeder doet dit niet en ook schoonouders en schoonzussen gaan buiten staan als Giovanna er is. Giovanna is dan wel ernstig ziek geweest, misschien dat ze er daarom rekening mee houden. Maar hoe dan ook zolang ik bij haar kan zorgen dat ze er niet in hoeft te zitten doe ik me best. En ja ik rook zelf ook.
Wij roken allebei, maar we gaan altijd naar buiten om te roken.. Alle vrienden roken ook gewoon buiten en vinden dit geen probleem. Als wij op visite gaan houd eigenlijk iedereen er rekening mee, zelf vrienden van ons die zelf wel gewoon hebben gerookt in huis toen de kids nog wat kleiner waren gaan nu voor demi gewoon naar buiten.Ben ik ook erg blij mee dat iedereen onze mening respecteert!
toen noa heel klein was en we gingen ergens heen dan werd er niet gerookt gelukkig deden mensen dat uit zichzelf niet. vanaf dat noa 6 maanden is wordt er bij de opa's en oma's thuis wel gerookt bij beiden 1 persoon maar ook niet heel veel en ze gaan aan de andere kant van de kamer zitten. bij ons thuis werd er in het begin niet gerookt en later mochten mensen s'avonds wel roken en overdag al het 1 iemand is ofzo. maandag was noa jarig en waren er zoveel rokers dan moeten ze toch echt naar buiten, vind het zelf ook vies zo'n rookhol. zelf rook ik alleen in het weekend af en toe of met feestjes.
Natuurlijk kan het kwaad voor je kindje! Eigenlijk zou je niet eens horen te vragen of mensen niet in de omgeving van je kind willen roken, omdat iedereen toch al weet dat het slecht is? Maar ik zou niet met een kindje van 5 maanden naar een huis gaan waar gerookt wordt als het kindje er is. Ook niet met een kind dat ouder is trouwens.
Wij roken niet. Waren laasts op een feestje toen iedereen massaal een sigaret opstak. Wij zijn toen weg gegaan. Als diegene weer een feestje geeft zorg ik voor oppas voor ons kleintje en ga dus zonder hem.
wij roken niet en we gaan ook niet ergens heen waar gerookt word. vind roken zo ontzettend goor. mijn vriend en ik hebben beide last gehad van astma in onze kinderjaren en het komt ook in onze familie's voor,dus wil de kans zo klein mogelijk maken voor onze en als iemand dat niet begrijpt dan hebben ze vette pech!
Wij zijn er heel duidelijk in. We gaan niet met Sanne op visite waar wordt gerookt. Bij mijn ouders thuis roken ze ook, we gaan daar dus niet heen op visite. Ik heb zoiets van... als jullie roken belangrijker vinden, oké.
Wat schijnheilig van je vrienden en je ouders dat hun wel roken waar de kleine bij is. Ik zou er wat van zeggen, of anders daar niet heen gaan. Die mensen die ik ken, roken nooit bij hun thuis waar Steven bij is. Uitgezonderd van openbare plekken, maar daar blijf ik niet lang. Gelukkig dat per 1 july overal een rook verbod is.
Wij roken niet meer en de meeste mensen in onze omgving niet. als mensen hier komen en willen roken, prima maar dan wel buiten. Nu is mijn moeder volgende week jarig en ik weet dat er mensen komen die roken. Ik vraag wel of ze niet willen roken als Jesse beneden is.. ik leg hem 's avonds boven te slapen bij mijn ouders ( die ook niet roken dus boven is het sowieso rookvrij) en als ik dan weer beneden kom met Jesse als we naar huis gaan tja dan zal er wel wat rook zijn van de hele avond maar ik zorg dan ook dat we zo snel mogelijk weer weg zijn...
Ook wij zorgen ervoor dat ze niet in de rook zit. Gelukkig roken er veel mensen in onze omgeving niet meer. Mijn schoonzus en broer roken wel en daar komen we dan ook nooit. Ze vroeg laatst al of we een keerje langs komen, maar had het druk dus had meteen een goede smoes. Stom he, vind het zo lullig om te zeggen dat wij graag een rookvrije omgevind willen voor ons kindje. Ze hebben zelf een dochtertje van 3 jaar en die zit dus altijd in de rook! Vraag me af hoelang mensen er rekening mee houden als er een kleine in de buurt is. Nu ze nog een baby is roken mensen als wij ergens op visite zijn en er zijn rokende mensen, gaan ze uit zich zelf buiten staan. Maar hoe lang blijven ze dit doen? Tot Eva 1 jaar oud is ofzo?
Ik zelf moet er ook niks van hebben , ik heb ook gerookt en ik ben nu 3 jr gestopt omdat ik toch wel aan me gezondheid dacht! Ja en nu met een kleintje erbij , moet ik er al helemaal niet meer aan denken! Want er zal maar is iets met de gezondheid van je kind zijn , door het roken! Vriend lief weet gelukkig hoe ik er over denk en zelf wilt hij ook het beste voor de kleine , dus rookt hij buiten-hal. Weet je er zijn zelfs vrouwen die zwanger zijn en gewoon door gaan met roken , dat vindt ik niet kunnen.
tja dat is dus ieder zijn eigen mening! als iemand zo gestresst is omdat die zijn sigaretje niet heeft is dat ook schadelijk voor het kind. ikzelf heb niet gerookt tijdens mijn zwangerschap mijn zus is nu zwanger en die heeft dat ene sigaretje naar het eten gewoon nodig anders is ze echt gestrest en chagerijnig.
Tja laatst toch meegemaakt hoe verschillend mensen hier over kunnen denken......Ik werk achter de bar en er was een toernooi.....komt er een kennis binnen met haar 11 maanden oude baby(60 man binnen bijna allemaal roken,in krappe ruimte dus stond blauw)Dus ik vraag haar of dit wel een goed idee is,want echt gezond leek het me niet....Heel suptiel,maar toch gezegd....Krijg ik een preek over me heen dat die kinderen daar aan moeten wennen,en het echt geen kwaad kan(2 uur lang is ze binnen geweest) dat hun ook zo groot zijn geworden,en voorral dat ik niet moest denken alles te weten omdat ik nou toevallig 2 kids heb ........nou vraag ik je,zie ik het dan zo verkeerd?
Nee dat zie je niet verkeerd hoor, ik vin dhet belachelijk als mensen zoiets doen. De longetjes zijn nog zo klein...
dat vind ik ook niet kunnen je moet het natuurlijk niet gaan opzoeken zo'n rookruimte! slecht inderdaad voor die kleine longetjes.
Vreselijk dat roken in het bijzijn van Jasmijn. Gelukkig gebeurd dat nauwelijks. Haar oma rookt ook flink en uit gewoonte wilde ze een sigaret opsteken, terwijl Jasmijn naast haar zat. Ik floepte er meteen uit dat ik liever niet had dat ze rookte in het bijzijn van Jasmijn. Meteen stopte ze de sigaret weg. Ik voelde me wel opgelaten, aangezien ik nooit iets zou zeggen daarover, maar als het om de kleine gaat doe ik alles. Ook stond van de week haar man over de maxi-cosi met een sigaret in zijn hand. Ik heb de maxi-cosi meteen weggehaald. Maar dit zijn eigenlijk de enige keren dat zoiets gebeurd. Maar ik zal Jasmijn niet snel daar alleen achter laten.
Mijn man en ik roken beiden wel. Mijn schoonvader rookt ook. Maar hier in huis wordt niet gerookt! Toen ik tegen m'n schoonvader vertelde dat hij niet mocht roken heb ik hem 4 weken niet gezien. Hij was boos. Jammer dan... Ons huis, onze kinderen!
In ons huis wordt zowiezo niet gerookt en naar feestjes gaat 1 van ons en blijven de kids thuis. Moeten we echt beide op komen draven, dan zoeken we een oppas. Wij kiezen ervoor om de kinderen zowiezo tot schoolleeftijd rookvrij te houden. Onze families houden (hielden) daar ook altijd rekening mee en als we met de kids komen (kwamen), dan wordt (werd) er gewoon buiten gerookt. Vorige week zondag vierde echter mijn neefje en mijn zwager hun verjaardag en mijn schoonzus vertelde van te voren dat er wel gerookt ging worden. Dus ben ik 's middags geweest (kreeg wel een opmerking van, 'ai, heb je ze echt niet mee?") en René 's avonds. Ik kan tegen hun niet zeggen dat er niet gerookt mag worden, het is hun eigen huis en ik begrijp het ook dat ze hun visite niet buiten willen zetten met het slechte weer van vorige week zondag. Maar ik kan er wel voor kiezen om mijn kinderen niet mee te nemen! De nicht van mijn man had haar kinderen wel mee en 1 daarvan (jongetje is 1 jaar en 3 maanden en gevoelig op zijn luchtwegen) moest de volgende dag aan de puffer. Tja, dan denk ik echt bij me eigen, "Stommeling, blijf dan thuis met je kind als je weet dat er gerookt gaat worden"....Gezondheid van mijn kinderen weegt gewoon zwaarder dan mijn eigen vermaak... Als ze wat ouder zijn (dus schoolleeftijd) zal ik gerust wat minder spastisch reageren en ze wss weleens meenemen naar een feestje waar gerookt wordt, maar zal er dan zeker geen uren blijven plakken, hooguit 1 tot 2 uurtjes...
Ik , als ex-rookster, en dus verslaafde, weet ( net als de rest van Nederland) hoe slecht roken is. Na jarenlang een pakje per dag te hebben gerookt, en ook wel eens in het bijzijn van kinderen heb gerookt, ben er nu zo'n 6 jaar vanaf. Nu ik zelf moeder ben, schaam ik mij diep dat ik dat gedaan heb. Ik zie het zo: ik ben verantwoordelijk voor mijn kind en dus ook voor zijn gezondheid, een rokerige omgeving past daar niet bij. Ik heb aan mijn schoonvader gevraagd of hij ,in zijn eigen huis, niet wil roken als mijn zoon daar is. En dat doet hij niet. Voor de rest gaan wij dus nergens naar toe als er gerookt wordt , en als er wel gerookt wordt ga ik, of weg, of vraag of ze niet willen roken binnen. Longkanker wordt ook mede veroorzaakt door de blootstelling aan rook in de kinderjaren. En als je dan weet dat de longen tot het 10e jaar groeien........ lijkt mij de keus niet zo moeilijk.