hoi allemaal, ik lees veel over voedingsschema's etc. maar ik ben erg benieuwd naar de rest van de dagindeling wanneer je start met bijvoeding. vandaar dat ik het topic hier plaats ipv bij voeding. we zijn nu langzaam aan het beginnen met wat fruit, als dat goed gaat met groente. Nu ziet de dag van florian er ongeveer zo uit: - tussen 7 en 8 fles - tussen 9 en 9.30 uur naar bed tot ongeveer 11.00 uur - 11.00 uur fles - ongeveer 12.30 uur naar bed tot ongeveer 14.30 uur - 15.00 uur fles - ongeveer 16.30 uur naar bed tot ongeveer 18.00 uur - 19.00 uur fles - 19.30 uur naar bed tot de volgende ochtend, met nog een laatste fles om 23.00 uur langer ophouden na de fles dan dat ik nu noem is niet echt een optie omdat hij dan erg moe is. Ik kom dan alleen volgens mij erg raar uit met het geven van fruit en groente als ik de meeste schema's bekijk. zijn jullie kids anders (later/eerder) gaan slapen bij het geven van bijvoeding en hoeveel tijd moet er zitten tussen het geven van bijvoeding en de fles? ik zou uitkomen om rond 9.00 uur fruit te geven en 16.00 uur groente, weet niet of dat gangbare tijden zijn.
Toen miijn dochter met 6 maanden bijvoeding kreeg, ging ze direct van de hele nacht doorslapen over op 2 nachtvoedingen, tot ze 11 maanden was. Helaas.
Elsa waarom wil je hem bijvoeding gaan geven als hij nog voldoende heeft aan de fles ? Ik ben zelf wel gestart met 4 maanden omdat onze dochter niet genoeg had aan haar fles en boven de liter voeding uitkwam. Als het bij jou niet nodig is zou ik gewoon wachten tot hij er zelf om gaat vragen.
hoi linda, ik laat hem nu voorzichtig wennen door hem een paar hapjes fruit te geven, groente wilde ik toch pas over een maand ofzo mee beginnen. het lastige bij florian is dat ik niet precies kan zien wat hij nodig heeft aan eten, wat ik hem aanbied eet hij op zeg maar. vandaar dat ik langzaam aan wilde gaan starten met steeds een beetje.
wij doen: 07.30 fles pap 09.30 fruit of niet (als ze slaapt) 11.30 fles 13.30 fruit (of niks als ze 's ochtends gehad heeft) 15.30 fles 17.30 groente + sap 19.30 fles ik doe t dus psies tussen 2 voedingen in.. na de bijvoeding slaapt ze pas tot de volgende fles.. dus misschien toch proberen om als die egenlijk naar bed gaat even eten te geven... waarschijnlijk vind ie t prima!
Ik ben met groente begonnen, is beter voor darmpjes van Noortje. Schijnt minder zuur te zijn. Noortje reageerde erg op fruit, dus na 3 dagen mee gestopt. Een week rust genomen en nu krijgt ze alleen groente. Waarom wil je nu al fruit en groente geven? Ik wacht daar mee tot ze 6 maanden is. Florian krijgt nu ook nog 5 flessen en dan nog 2x bijvoeding, lijkt me (mijn mening) een beetje veel. Ik zou beginnen met 1 voeding in de middag of avond te vervangen met half potje groente en dan nog halve fles. Dan als dat goed gaat die hele fles vervangen door 1 potje groente. Ik heb het zo gedaan en Noortje krijgt nu dus 4x fles en 1x groente (ze kreeg ook voor dat ze bijvoeding kreeg nog 5 flessen). De laatste fles krijgt ze rond 22 uur en dan slaapt ze door tot 6 uur - half 7. Dat doet ze inderdaad sinds ze bijvoeding krijgt.
Dankjewel allemaal, ik ga zeker geen 5 voedingen en fruit en groente doen. het is nu een paar hapjes wennen aan het fruit, mag geen naam hebben. en zo langzaam opbouwen. als hij 6 maanden is zal ik pas met allebei beginnen, dat is nu nog veel te vroeg inderdaad. florian is al erg veel wakker, alleen net niet tussen de voedingen in bedankt, het slaapritme zal zich nu nog niet veel aanpassen denk ik. hij slaapt overigens al erg goed 's avonds en 's nachts, dus dat is geweldig.
In dit geval zou ik om 16.00 uur paar hapjes fruit geven en wachten met de groente tot er een fles wegvalt en je dus meer ruimte in je tijdindeling krijgt om bijvoeding te geven. Meestal gaan ze met een maand of 5 over naar 4 flessen, dus is vanaf die tijd makkelijker om groente in te lassen...