buik slaper

Discussie in 'Verzorging' gestart door sdeterink, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Ons zoontje draait zich sinds kort als hij in bed ligt gelijk op zijn buik. Hij wil dan niet op zijn rug liggen maar kan op zijn buik ook niet gelijk in slaap vallen. Hij huilt dan altijd even. Als ik hem dan terug draai op zijn rug huilt hij nog veel harder en duurt het nog veel langer voordat hij slaapt. Nou vind ik het best vervelend dat hij op zijn buik wil slapen ivm de veiligheid en kans op wiegedood. Wat kunnen we hieraan doen. heeft er iemand tips. Als hij slaapt dan draai ik hem wel weer om maar meestal draait hij zich in zijn slaap ook weer om.
    Dus wordt hij weer op zijn buik wakker.
    Gr. Suus

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gewoon lekker op zijn buik laten liggen. Dat is wat ik zou doen, waarom zou je hem perse op zijn rug willen hebben? Zelf slaap je toch ook niet plat op je rug? Om even aan te halen wat ik hier van de week nog in een ander topic zei, stel je voor je slaapt lekker op je zij of op je buik en steeds wanneer jij van je rug naaar een andere positie draait duwt je man je terug naar plat op je rug, zou jij dan lekker slapen?

Daarbij is hij de 12 maanden gepasseerd en dus echt wel meer dan sterk genoeg om zijn hoofdje te draaien enzo, kans op wiegendood door op de buik slapen is er mi met deze leeftijd al lang niet meer ;)!

Liefs, Hanneke!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt ook op zijn buik of zij. Die kan net als zijn moeder niet op zijn rug slapen. Hij heeft wel een aerosleep.
    Maar wat Hanneke al zegt; met deze leeftijd zou ik me er absoluut geen zorgen over maken, ze zijn sterk genoeg om terug te draaien mocht er wat gebeuren.

4. jonibra

jonibra Niet meer actief

Kan me je onzekerheid wel voorstellen maar pasgeleden bij een vraag aan de kraamverpleegkundige kreeg de persoon het antwoord dat het kindje best op dr /zn buik mocht slapen omdat t zelf het hoofdje al kon tillen. Dit kindje was 6 en halve maand.

Is het anders geen idee om n Aerosleep te kopen?
    Deze hebben wij ook voor ons dochtertje en het geeft een hoop rust.

Waarom AeroSleep? - AeroSleep

Liefs mij

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hi is zeker oud genoeg om op z'n buik te slapen; hij kan toch gewoon draaien / z'n hoofd optillen?? Gewoon lekker laten liggen dus.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn mannetje bedacht een maand geleden ook day op de buik slapen veel fijner is. Hij is sterk in zijn nekje en armpjes dus ik maak me er niet zo veelzorgen om.

7. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties.
    We zullen ons er dan maar bij neer leggen dat hij op zijn buikje wil liggen. Gelukkig hebben we wel een aerosleep in zijn bedje.
    En jullie hebben gelijk. Hij is sterk genoeg in zijn nekje en armpjes om zich op te richten en om zijn hoofd bij te draaien.
    Gr. Suus

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier een kleintje dat vanaf dat hij kan draaien alleen maar op zijn buik wil slapen. je kan hem omdraaien wat je wilt, maar binnen 2 tellen ligt hij weer op zijn buik.

ik heb me er maar bij neer moeten leggen het is anders geen doen. dan slaapt hij gewoon niet.

9. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Hebben jullie dan ook dat de luier maar half verzadigd is? Alleen de voorkant is helemaal nat of doorgelekt en de achterkant is dan nog droog? Kun je hier nog wat aan doen?

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb nog nooit een lekkende luier gehad ondanks buikslapen.

11. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    heeel herkenbaar, mijn kleintje slaapt ook op zijn buik... en ik heb ook altijd het probleem dat de luier alleen aan de voorkant helemaal vol is en soms idd doorgelekt. Ik doe nu 's nachts een maatje groter aan en dat gaat beter.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee wat je aan die lekkende luier kan doen, hier nog nooit last van gehad. (Ene dochter slaapt sinds ze 2-3 dagen is altijd op haar buik, andere dochter slaapt afwisselend buik/zij, zoontje slaapt op zijn zij).

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje slaapt vanaf 6 maanden op zijn buik. Prima, hij is sterk genoeg. Mijn man en ik zijn ook buikslapers, dus heeft het niet van vreemd.
    Mijn zoontje lekte ook weleens door. Eerst deed ik de luier aan de voorkant hoger, maar dat hielp niet. Nu zorg ik dat de luier ietsje lager is en de achterkant ook iets lager. Zo kan hij wat meer cm van zijn luier benutten (snap je hem nog? kan het niet zo duidelijk uitleggen). Nu is hij niet meer nat 's ochtends.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle sliep met 5a6 maand op de buik, vond het eerts wel erg eng

lekkende luiers heb ik nooit geen last van gehad

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ons mannetje slaapt ook op zijn buik, hij doet dan zijn knietjes optrekken tot onder zijn buikje en duwt zijn gezichtje in de matras.
    Omdat hij van het begin af aan al heel sterk is in zijn nekje draai ik 'm niet altijd op zijn rug.
    Vaak leg ik 'm op zijn zij, dat vind hij ook fijn....
    Maar dat hij zijn gezicht in de matras drukt vind ik wel eens eng hoor....

16. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    @ machtelt: ik snap hoe je de luier omdoet. Dat gaan we zeker proberen. Dan is er meer ruimte om in te plassen. :D

@ suze: Maatje groter van de luier kan ik ook altijd proberen maar ons mannetje is lang en smal, dus de luiers zijn hem altijd al wat te groot.

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik had dat dus ook, dat doorlekker dus
    2 tips

Bij de jumbo kan je inleggers voor de luiers kopen, 30stuks voor 1.50

tip2
    Ik had de pampers gebeld, en die gaven het advies om de luier om te draaien.
    Dus het buik gedeelte op de rug te doen
    Omdat de achterkant meer vocht opneemt als devoorkant

18. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de tip.
    Dan gaan we de pamper omdraaien vannacht.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    en heeft het gewerkt??

20. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Hij was nu helemaal nat. Maar hij had ook wel heel veel gedronken de avond ervoor. We gaan het gewoon nog een keer proberen.

Deel Deze Pagina