Signalen nét na bevruchting?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pella, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Hallow dames!

Vrijdag in de vroege avond sprong me eitje.... We hebben toen ook meteen geklust....:D

Nou ben ik hartstikke benieuwd naar jullie ervaringen net na de bevruchting? Hoe voelt het bv een dag later? Zijn er subtiele signalen waar te nemen?

Ik zelf voelde me een halve dag na de klusjob enorm ontspannen, maar ook licht euforisch! Super goed geluimd! (dit is heus geen wishfull thinking).
    Een hele dag later voelde ik dat me borsten licht gezwollen waren.
    Nu zijn we amper 1,5 dag verder en ik heb vannacht bijna niet geslapen! Nochthans voel ik me helemaal niet stressy of zo! Integendeel, ik voel me hartstikke ontspannen!
    Nog iets raar: me eileider voelt aan als een opgespannen spier.
    En ik heb zo veel zin in MELK, ook al ben ik licht lactose-intolerant!

wat jullie??

2. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Ow ja, het belangrijkste vergeten: Ik heb het zo WARM! Niet normaal! Net koorts! (maar voel me niet ziek!)
    Ook lijk ik geen druppel te zweten! Heeeeeel vreemd is dit!
    Mag ik hoopvol zijn?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Van de bevruchting kun je helaas niks merken.Was het maar zo!

Hoe weet je zo zeker dat je ei bevrucht is trouwens? Heb je het zaadje het eitje binnen voelen gaan?

Meestal merk je pas wat na innestelling (zo'n 5 tot 10 dagen na eisprong), want pas dan ga je het zwangerschapshormoon HCG aanmaken.

Hoop voor jou dat het inderdaad geen wishful thinking is meis, want anders ben je straks flink teleurgesteld als je niet zwanger blijkt te zijn.

Er staat trouwens dat je eind november voor het eerst kunt testen in je onderschrift....dan zit je nog maar maximaal 7 dagen na je eisprong. Dat is echt veel te vroeg om te testen.

Je kunt het beste wachten tot twee weken na je vermoedelijke eisprong.

4. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Nou met een testJE eind november bedoelde ik eigenlijk een ovutestje...... Als dat dan licht positief aangeeft, is er al wel aannemelijk dat er óf LH óf HCG in me lijf zit.... (maar dat eerste hormoon kan natuurlijk niet)

Neej, de bevruchting heb ik niet gevoeld, dat klopt! Maar omdat ik me zo raar voel heb ik het maar even opgezocht en wat blijkt: onmiddellijk na bevruchting produceert het celletje al HCG, weliswaar in minieme hoeveelheden.

De vraag is: kan je dit voelen?

Ik ben overtuigd dat het dat is dat ik voel.. Het zijn gewoon te veel rare symptomen... Me 'koorts', me 'trekkende' eileider, me slapeloze nacht, me ontspannen en high gevoel in het hoofd....

Ik beeld me dit heus niet in.....

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Dat eerste hormoon kan wel hoor, LH. Dat heb je altijd een beetje in je lichaam.. Dus een week je na je ei een ovutest doen is onzin.. Je kunt daar echt niet op aflezen of dan dan zwanger bent..

Ik hoop natuurlijk da je zwanger bent, maar ben niet te teleurgesteld als het niet zo is.. Want die kans zit er zeker ook in.

Kwaaltjes zeggen jammer genoeg ook niet altijd alles :( je lichaam kan gekke fratsen uithalen. Hopelijk betekend t bij jou dat je gewoon hartstikke zwanger bent!

6. Yris

Yris Niet meer actief

Je bent er wel zeker van zeg.. ik ben benieuwd, het kan best :D

Velen zeggen dat je vanaf de beruchting nog niets kunt voelen, er zijn ook meiden die het wel al voelden ;)
    Zelf viel me op (toen ik zwanger was) dat ik 1 dag na de eisprong nog steeds dat zeurende gevoel had aan mijn eierstok en het trok door naar mijn baarmoeder. Ook vond ik het vreemd dat ik op 1 dpo geen zin had in vlees en veel zin in melk ;)
    Dat was het tot 5 dpo voelde ik niets meer, toen een heftige steek in mijn baarmoeder, waardoor ik even niet meer rechtop kon en toen begon het zeurende (spierpijnachtige gevoel in mijn baarmoeder) en ook andere kwaaltjes :)
    Maar 2, 3 en 4 dpo heb ik dus niets vreemds gevoeld!

Succes met zwanger worden :D

7. Sakura

Sakura Niet meer actief

Och meid ik snap hoe je je voelt maar je kan het beste niet uitgaan van symptonen. Ik was vorige cyclus er ook van overtuigd dat ik zwanger was, zelfs toen ik ongesteld werd.. Natuurlijk echt een gigantisch rot gevoel als je dan een negatieve test in handen houdt terwijl je er zo van overtuigd was..
    Ik hoop voor je dat het raak is, maar alleen op de juiste tijd vrijen bied nog maar 20% kans, dus mocht het niet zo zijn, niet te teleurgesteld worden!

8. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    hoi dames,

Ik vind het onwijs lief van jullie dat jullie me voor een teleurstelling willen behoeden!! Wie weet misschien loop ik wat hard van stapel! ik probeer wat rustiger te worden maar het is sterker dan mezelf ;)

Maar...Yris geeft me weer hoop, want ik heb EXACT hetzelfde gevoel dat zij beschrijft: sinds me eitje sprong heb ik ook dat zeurende gevoel (ik gok eerder op eileider, niet eierstok).
    En ook het plots snakken naar melk (ik ben helemaal geen grote melkdrinker) heeft Yris ook gehad!!

Tjah je hebt gelijk, de ovutest is natuurlijk niet echt een referentie.. Maar ik heb er nog 2 over, dus voor om een echte test te lopen, doe ik (begin dec?) wel een ovutestje..

vangen jullie me op, lieverds, als het negatief is????

9. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    Oja, daarnet voelde ik ook een ferme stuiptrekking in me gespannen eileider! Alsof iemand er een klopje op geeft!
    Of zou dit gewoon nog een après-ovulatie iets kunnen zijn???

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zou het niet weten? Na mijn eisprong heb ik altijd 1 of dagen erna een trekkend gevoel aan de kant waar mijn eitje is gesprongen geloof ik. Iig deze ronde wel en ook na een aantal dagen steekjes in mijn baarmoeder, maar ik denk dan niet meteen aan een zwangerschap. Volgens mij heeft dit meer te maken met de eisprong, het klaarmaken van je baarmoeder voor het geval er een bevruchting heeft plaatsgevonden en het veranderen van je hormonen.

Ik geloof eigenlijk niet zo in het hebben van symptomen 1 dag na je eisprong. De "symptomen" die je dan eventueel voelt of hebt hebben m.i. te maken met het toenemen en afnemen van je hormonen die horen in die periode. En door het heel graag willen en er mee bezig zijn.
    Wel geloof ik dat sommige vrouwen het meteen "weten" wanneer het raak is, maar dat is omdat ze heel intiutief zijn ingesteld.

Iig ben ik zeer benieuwd of het raak bij jou is en je gevoel klopte. Dat zou wel heel leuk zijn!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

De innesteling voelt bij mij zo bijzonder dat ik bij beiden wist dat het raak was, 100% zeker zonder twijfel. :)

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Chaii, Ja een innesteling kan ik mij voorstellen, maar voelde jij meteen vanaf je eisprong: Het is raak?

14. Griekje

Griekje Actief lid

1 jul 2012
    284
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Pella ik weet niet of je onlangs gestopt bent met je anticonceptie maar ook daardoor kun je van alles voelen in je lichaam. Ik heb de eerste cyclussen nadat ik met mn pil was gestopt echt van ALLES gevoeld (nu nog steeds maar inmiddels weet ik dat ik me er niks van aan hoef te trekken ;)). Ik was er ook echt van overtuigd dat ik zwanger was omdat het allemaal dingen waren die ik eerder nooit had. Ook als ik het google-de dan duidde alles wel op een zwangerschap. Maar helaas werd ik toch steeds ongesteld. Inmiddels dus wel geleerd dat die kwaaltjes echt niets hoeven te betekenen. Hopelijk klopt jouw voorgevoel wel en ben je zwanger maar probeer er ook rekening mee te houden dat er van alles gebeurt in je lichaam als je net met anticonceptie bent gestopt, omdat je cyclus nu weer uit zichzelf op gang moet komen. En dat het dan dus een hele teleurstelling kan zijn als je niet zwanger blijkt.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik voelde elke maand van alles.. Ene maand verschrikkelijk warm dan weer pijn in mn borsten dan was ik weer misselijk etc etc etc..

En de maand dat het echt raak was... Voelde ik NIETS...

Owh en een ovutest doen tegen de tijd dat je ongesteld moet worden zou zonde van je ovutest zijn. Aangezien je altijd LH in je urine hebt kan deze gewoon een licht streepje geven.
    En een knallende ovutest duid ook niet altijd op een zwangerschap.

16. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan ik beamen, vorige ronde dacht ik ook dat het raak was, ik had heel gevoelige borsten, moe, hoofdpijn, kramp, ik dacht, dit is raak, niet dus (en inderdaad behoorlijk teleurgesteld omdat ik mijzelf al 'zwanger had gepraat'). Deze ronde voelde ik mij precies zoals ik mij voel als ik ongesteld moet worden, gister toch testje gedaan en - tot mijn grote verbazing - twee streepjes. Juist deze ronde waarin ik absoluut geen zwangerschapskwaaltjes gevoeld heb.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik voelde ook iedere maand van alles.. Misselijk tot overgeven aan toe, steekjes, gevoelige borsten..En dan toch niet zwanger zijn. Beide keren dat ik wel zwanger was: niks!

Het is je eerste ronde voor je eerste kindje en je enthousiasme is begrijpelijk :) :) je hebt echter maar 20% kans dat het raak is, mits jullie beiden normaal vruchtbaar zijn.

Veel succes met wachten, hopelijk ben je zwanger!
    En zoniet dan hier een tip: het meest vruchtbaar ben je de dag vóór je eisprong.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb je berichtjes nog eens gelezen en moet nog iets kwijt.. Je blijdschap is echt heel lief! Je wilt echt graag moeder worden en terecht natuurlijk :)
    Maar toch een waarschuwinkje, je moet er een jaar voor uittrekken meis.. Je kunt je wél zoveel inbeelden en symptomen zo snel kan eigenlijk niet. Zwanger worden kan heel moeilijk zijn (hoop het niet voor je) en stel dat het een paar maanden duurt kun je het heel zwaar krijgen als je er nu zo luchtig over denkt..

19. Pella

Pella Lid

21 nov 2012
    78
    0
    0
    den haag
    bedankt Griekje, Saja, Kitty en BEDANKT Marieke1983,
    Ik leer onwijs veel uit jullie ervaringen.
    Zoals jullie al door hadden ben ik nog wat groen achter de oren...
    Ik volg jullie advies, en zal het wat loslaten, en het scenario ernstiger nemen dat de kans dat het niets wordt heel reeel is...
    Echt hartstikke bedankt voor jullie wijsheid, en ik wens jullie allrmaal een snelle en vlotte zwangerschp xxx

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had 1 dag na de bevruchting reeds symptomen. Kan dus absoluut wel, niet elk lijf is hetzelfde. Mijn borsten deden pijn, ik kreeg blauwe aders en een donkere aureola. Vanaf dag 1. Ook levendige dromen, vermoeidheid etc. staken op na een dag of 3-4.

Deel Deze Pagina