Hoi allemaal, Zit op zo'n punt dat ik er ff helemaal doorheen zit (wederom dacht ik zwanger te zijn, maar nu al twee keer negatief getest en bruinverlies....) en wil graag van me afschrijven en adviezen krijgen op basis van jullie ervaringen met gyneacoloog etc. Vier jaar geleden ben ik met een kregen wij een zoon. Het heeft twee jaar geduurd voordat ik zwanger raakte en ik testte positief de dag nadat ik mijn man zijn 'kwakje' had ingeleverd bij het ziekenhuis, als start van vruchtbaarheidsonderzoeken. De zwangerschap is op zich goed verlopen, op wat onzekerheid over een amiotic band na, die werd gezien op de 20 weken echo. Gelukkig bleek de gezondheid van onze zoon prima. Hij is geboren met een keizersnede, lag dwars. Heb hem ook altijd alleen maar op 1 plek in mijn buik voelen trappelen, hij heeft echt klem gelegen.... Tot zover niet veel bijzonders....wij dachten maar 1 kind te willen, maar toch ging het vorig jaar rond deze tijd weer kriebelen en heb ik 1 december mijn mirena er weer uit laten halen. 1 keer hevig gevloeid en daarna gelijk zwanger. We konden ons geluk niet op!! Helaas bleek bij de 12 weken echo dat het hartje met ongeveer 8 weken was gestopt met kloppen. Daarna weer opkrabbelen en er weer voor gaan, maar mijn menstruatie is sinds maart (miskraam) niet 1 keer meer regelmatig geweest. Soms 70 dagen, soms 25 dagen. Tevens vloei ik enorm met stolsels en heb ik veel meer buikpijn dan ik ooit had. Weer bij de gyneacoloog terecht gekomen en na vele echo's en een hysteroscopie is de diagnose: * Mogelijk lichte vorm van endometriose ( niet zozeer omdat de gyn dat zag op de echo;s, maar meer omdat ik al maanden met plassen een blaasontstekingsachtig gevoel heb en er in de urine niets te zien is) * Hartvormige baarmoeder met een tussenschot van 3 cm, dus niet over gehele baarmoeder (dit verklaart wel waarom mijn zoon zo klem heeft gelegen) * Ik heb wel een eisprong, die is 1 cyclus gevolgd met echo's. 5 dagen na eisprong was progesteron 21. Gyn zegt dat dat prima is, maar op internet lees ik dat dat aan de lage kant zou zijn??? Wisselt dit per eisprong of is dit dan ongeveer je eigen waarde?? * verder heeft de gyn gekeken naar de uitslag van het kwakje van mijn man van 4 jaar geleden: uitslag: Geen superzaad, maar zou voldoende moeten zijn....(daar heb je wat aan...!) Nu staat er verder geen afspraak met de gyn gepland. Hij zegt dat evt het tussen schot weggehaald kan worden, maar dat niet bewezen is dat je daardoor sneller zwanger raakt. Hij wil met ons verder kijken als er nog een miskraam komt of als het zwanger worden te lang duurt...Maarja, wat is dan te lang? Bij de eerste duurde het al twee jaar en nu na de miskraam inmiddels ook alweer 9 maanden. Ons geduld raakt op. Ik wil graag samen met mijn man een afspraak maken bij de gyn om over de mogelijkheden te praten, maar eigenlijk weet ik niet aan welke dingen ik kan of moet denken. Hormonen? IUI? of andere hulpmiddelen??? Ik heb verder nog nooit getemperatuurd oid, over zoiets heeft de gyn het nog nooit gehad... Kunnen jullie mij aub hierin adviseren??? Een hopeloze Mama7
Ik denk dat je man een nieuwe test moet laten doen want in 4 jaar toch kan de kwaliteit van sperma ook doen veranderen. Of kun jij misschien beginnen met ovulatie testen? Dan kun je zien of je een eisprong heb maar misschien is dat voor jou lastig op te sporen vanwege je onregelmatige cyclussen. Verder kan ik je denk ik niet helpen maar snap je frustraties. Ik zou wel een nieuwe afspraak maken bij je gyn. Succes meid.
geen idee hoeveel verschil het maakt, maar de Etos zwanger worden capsules schijnen een positieve bijdrage te leveren aan een regelmatige cyclus. Misschien kun je die in ieder geval gaan proberen? Verder zou ik sowieso temperaturen, omdat je daar zelf heel veel info uit haalt, maar de gyn ook. Is op zich niet zo'n moeite, gewoon thermometer en lijst naar je bed en voordat je opstaat je temp even opnemen. En belangrijk om bij gyn aan te geven hoe je je voelt, dat je onzeker bent, etc, dan kan hij daar (extra) rekening mee houden!
Bedankt voor de tips dames. Tempen kan inderdaad geen kwaad, had me al voorgenomen dat te gaan doen. En die capsules van de etos zijn een goede tip. Baat het niet dan schaadt het niet toch? Groetjes Mama7
Ik zou een afspraak maken bij je gyn en verder ook al onmiddellijk beginnen met temperaturen. Dat had mijn dokter ook zo gezegd. Die maand dat ik ben beginnen temperaturen ben ik zwanger geworden, dus uiteindelijk had het niet zo veel nut om naar de gyn te gaan enzo. Maar volgend de HA is temperaturen de beste methode, beter dan ovulatietesten en die uitslag of curve kan je dan meenemen telkens je naar de gyn gaat zodat die er een idee van kan krijgen.