Retour niet geaccepteerd, hoe op te lossen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Olympia, 18 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik heb kortgeleden 2 kledingstukken besteld bij bol.com via een externe verkoper.
    De kleding kwam binnen zonder kaartjes en van één kledingstuk was het knoopje eraf. Ik heb ze beide retour gestuurd omdat ze niet pasten.

Nu is mijn retour echter geweigerd door de externe verkoper, want: er zitten geen kaartjes aan en er is een knoopje af, dus de kleding is gedragen.
    Dit is 100% niet waar, ik heb het precies zo geleverd gekregen. Ik heb contact opgenomen met bol.com, maar die staan achter de verkoper.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? :(
    Ik vind 60 euro echt een heel bedrag om terug te betalen voor iets wat niet mijn fout is!

maansneeuw vindt dit leuk.
  2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Je had het eerst moeten melden helaas. Ik heb het ook eens aan de hand gehad. Gelijk gemeld en ik mocht het wel retoursturen. Ik zou de bol nog eens bellen.

Huismuisie en Bailey07 vinden dit leuk.
  3. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Hoe had ik dit moeten melden?
    Er zat geen retourformulier bij en ik vond het ook zo wat om een handgeschreven briefje in de doos erbij te doen...

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Toen je dit ontdekte had je meteen bol moeten bellen dat je het zo geleverd had gekregen. Ben bang dat je hier weinig mee kan :(

Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.674
    113
    Vrouw
    Ai, ik ben bang dat je pech hebt.
    Je had eerst contact op moeten nemen met de klantenservice

6. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Vervelend maar wel logisch dat ze het niet accepteren. Bij zo iets meldt ik het altijd gelijk.
    Ik denk dat je hier weinig mee kan.

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Je had het inderdaad moeten melden bij bol. Ik had vorig jaar een elektrische tandenborstel via bol besteld. Toen ik hem binnenkreeg was de doos helemaal beschadigd en zaten er krassen op de tandenborstel zelf.
    Contact gehad via messenger, mocht hem retour sturen en kreeg een nieuwe.

chrystel73 vindt dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    De enige oplossing die ik zie: accepteren en er lering uit trekken voor de volgende keer.
    Altijd eerst melding maken als je een ondeugdelijk product ontvangt.

nizzie86, Zeebra en MotherPrincess vinden dit leuk.
  9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Waar ligt de bewijslast eigenlijk? ( dat vraag ik me zo even af)

Wat staat er in de voorwaarden van retour?

Zijn er meer mensen die bij die persoon hebben gekocht en een slechte ervaring hebben?

Wat ik zelf lees in de voorwaarden van Bol.com is dat je wel gewoon kunt retourneren. Er staat niks over wel of niet een kaartje eraan. Wat je wel had moeten doen is de reden ( knoopje mist) melden. Dat kan gewoon alsnog.

Knoopje miste bij levering.

Ik zou niet akkoord gaan met geen acceptatie en verwijzen naar de voorwaarden. Dat het mogelijk is gedragen kunnen ze helemaal niet bewijzen of hardmaken.

Nellie4 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Maar ze heeft het bij een externe verkoper gekocht en dan gelden de voorwaarden van Bol volgensmij niet. Ben niet helemaal zeker hoor maar volgensmij trekken ze dan bij Bol al snel de stekker eruit en moet je het oplossen bij de externe verkoper.

11. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Helaas zoals in bovenstaande reacties al gezegd, bij "defecten" altijd direct contact opnemen met de verkopende partij.

Voor nu los je er helaas niets mee op, en snap dat het ontzettend zuur is.
    Maar je kan helaas niets beginnen.

Overigens ook een slechte zaak van verkoper, gezien ze het dus al eerder retour hebben gehad en het op deze manier gewoon weer verkocht is.

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hoe heb je het dan geretourneerd? Daarvoor moet je toch zo’n webformulier invullen voor je een verzendlabel krijgt?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ben benieuwd hoe je dan kon retourneren.

Als je het terug kan sturen waarom niet bij ontvangst gelijk een melding van "ondeugdelijk" product?

14. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.866
    2.548
    113
    Ik had foto gemaakt en die gestuurd naar de verkoper voordat ik het terugstuurde. Ben bang dat je dit niet meer terugkrijgt. Het is natuurlijk nu jouw woord tegen die van de verkoper.

15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Gelijk melden als de bestelling niet goed is!
    Ik snap het wel van de verkoper, maar snap ook dat je baalt aangezien je het zo gekregen had.

16. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Volgens mij is het kaartje eraf halen geen geldige reden. Voor schade is de verzender aansprakelijk. Wie heeft voor de retour kosten betaald? Je kunt ook altijd nog de thuiswinkel contacteren

bosi333 vindt dit leuk.
  17. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat je nog kunt proberen is zeggen: prima als ik geen geld terug krijg, stuur de spullen dan maar weer terug (want je betaalt ervoor tenslotte).
    Zou zo eens kunnen dat je dan je geld wel krijgt zonder verder commentaar omdat dat dan de minste moeite is. Want de spullen liggen allang ergens in een afvalcontainer waarschijnlijk.

nizzie86, hummeltje5 en Vero0504 vinden dit leuk.
  18. Novi

Novi Niet meer actief

Lijkt me sterk eigenlijk. Je bestelt via hun website dus dan moeten hun voorwaarden gelden. Anders kan je net zo goed rechtstreeks bij de andere partij bestellen.

bosi333 vindt dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Iedere externe verkoper kan aanvullende voorwaarden hebben, naast de algemene voorwaarden van bol.com. Dit wordt ook bij iedere externe aanbieder weergegeven.

Olympia en tasje vinden dit leuk.
  20. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Helaas is het hele pakket teruggestuurd, op de buitenkant van het pakket is met pen geschreven "geen kaartjes, knoopje eraf, geen verpakking".
    Dat is het. Geen officiële melding of formulier, dus ik kwam er pas achter toen dit op de stoep lag.

Deel Deze Pagina