Silinde naar bestemming

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Silinde, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb maar even een eigen topic aangemaakt.

Korte geschiedenis:
    onze nummer 1 heeft verscheidene jaren op zich laten wachten. We zijn na een aantal jaren naar het ZKH gestapt, en waren nog in de eerste reeks testen ginder toen Meneer toch van zich liet horen. Zaadkwaliteit van mijn schatje was voldoende en binnen de huidige (gewijzigde) normen normaal. Ik ben in die periode wel vermagerd m.b.h. dieet, 6 keer sport per week en metformine.
    Na onze Meneer wilden we niet te veel tussen voor een nummer 2, dus ditmaal eerder naar de dokter gestapt. Ik had zelf al gegoogled op die metformine omdat ik moeilijk afviel en omdat ik ook wilde weten waarvoor die destijds voorgescheven was (mijn suikergehalte was ok zei mijn huisarts) en kwam op PCOS. Dit is niet officieel bevestigd in het ziekenhuis maar ze zagen wel veel cystes op de echo, ik heb ook ditmaal metformine voorgeschreven gekregen maar kan er voorlopig nog niet mee beginnen (en weet nu dat het te maken heeft met een verhouding tussen testresultaten die op zich binnen de grenzen liggen maar niet met elkaar in evenwicht zijn), en ik heb gezien dat mijn vrij testosteron te hoog is (ook iets dat op PCOS duidt). Vermits dat PCOS op zich meestal niet behandeld schijnt te worden heb ik gehoord (behalve dus de metformine als je insulineresistentie hebt wat er vaak mee samengaat), ga ik er ook niet verder op in.
    Tijdens de reeks onderzoeken ditmaal hebben ze ook gezien dat er slijmvlies groeit in mijn baarmoederspier en dit wijst vaak op endometriose. Ik heb in Leuven de papieren getekend voor de wachtlijst voor een operatie hieraan, en was dus de afgelopen maanden aan het wachten op mijn inplanning. Omdat ik gehoord had dat dit _ tenzij je urgentie hebt _ een jaar kan duren, vond ik het niet raar dat die papieren nog steeds niet aangekomen zijn eigenlijk, maar vermits ik al een paar jaren onverklaarde buikpijn heb en ik gelezen heb dat dit ook een gevolg kan zijn van endometriose, had ik geen zin om nog zo lang te moeten wachten. Mijn huisarts had gezegd dat het in Bonheiden gewoonlijk sneller gaat, dus had ik voor vandaag een afspraak in het Imelda ziekenhuis.
    Ik ben er daarstraks naartoe geweest en had er een raar gevoel bij. Het ging in elk geval veel vlotter dan in Leuven (geen uren in de wachtzaal) en de dokter nam de tijd voor me, maar ze was duidelijk niet zo pro-borstvoeding (Meneer drinkt 's avonds nog een slokje en ik probeer af te bouwen om dus die metformine te kunnen nemen voor mijn gewicht maar het lukt tot nu toe nog niet, heb dat maar niet aan haar neus gehangen dat het afbouwen niet lukt); ze zei me wel dat ook als je al langer bv geeft, dat dit een zwangerschap tegengaat, hoewel ik elders gelezen had dat het geen bescherming meer is tegen zwangerschap als je niet frequent genoeg voedt en als je al een langere periode bv geeft. Vooraleer ze echt wil behandelen, moet ik dus stoppen van haar; de operatie wilde ze eigenlijk ook pas nadien zetten tot ik aanbracht dat ik eigenlijk ook last heb van onverklaarde buikpijn die eraan gerelateerd kan zijn, maar na de operatie mag ik in geen geval de eerste dag voeden i.v.m. narcose die in de melk overgaat.
    Nu werkt de dokter die ik had, toevallig ook in Leuven en kon ze dus mijn dossier van ginder inkijken, en blijkbaar staat daar in dat het inplannen van mijn operatie ginder (die ik dus in Bonheiden ga hebben eind deze/begin volgende maand) pas vanaf januari mag! Dit is zeker niet zo afgesproken, misschien dat het in de papieren stond die ik de laatste keer getekend heb, maar toen was ik door het lange wachten echt zo gehaast dat ik die niet gelezen en gewoon getekend heb (moest Meneer ook tijdig afhalen in de creche etc en in Leuven heb ik nog nooit geweten op fertiliteit dat je op tijd op je afspraak binnen mag - andere afdelingen overigens wel hoor). Nu had ik graag max. 2 jaar tussen Meneer en nummer 2, dus wat dat betreft zijn we de geens al serieus aan het oprekken, maar ook als die er niet komt, moet de endometriose dus behandeld worden wegens andere klachten die hierdoor kunnen komen dus.
    Iemand die ik ken, was heel tevreden van Bonheiden, ik had over vandaag een beetje een raar gevoel maar toch wel beter dan bij Leuven. Binnenkort meer nieuws wat dat betreft waarschijnlijk. :) Oh ja, en ik had uit voorzorg voor tijdsproblemen Meneer vandaag wel gewoon meegenomen, was uiteindelijk niet nodig maar soit. Voormiddag ook thuis gewerkt om Meneer te kunnen ophalen voor vertrek, anders ging dat niet meer in te plannen zijn. Gelukkig werd daar geen probleem van gemaakt. Kleine Vriend had een winkelkar vol speelgoed en pamperspul mee zodat hij zich kon amuseren ook. ;)

Het schiet me ineens te binnen, dat er nog in mijn verhaal ontbreekt dat ik volgens de gyn die een echo deed eerder, een vergrote baarmoeder heb (maar dit zou volgens haar normaal zijn omdat ik nogal wat extra kilootjes meesleep), en vandaag zag de dokter (die dus alles zelf deed!) vocht in mijn baarmoeder wat volgens haar erop wees dat ik recent een eisprong gehad had.

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Volgende week vrijdag laparoscopie / HSG. Ik ben best wel zenuwachtig nu al. Mijn pijngrens is nogal laag en ik zie dus ook op tegen de week erna (ik vermoed dat ik enkel de dag van de operatie ziekteverlof ga krijgen, het weekend is uiteraard vrij maar erna... en ik heb ook geen verlofdagen dit jaar).

Deel Deze Pagina