buren

Discussie in 'De lounge' gestart door hollandsenieuwe, 29 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Het contact met onze buurvrouw loopt niet zo lekker.
    Nu heb ik even jullie advies nodig i.v.m. herkenbaarheid wil ik niet teveel in detail treden, maar hoe kan ik
    ervoor zorgen dat ik het contact op een laag pitje zet zonder de relatie te verslechteren.
    Dingen waar ik tegen aanloop zijn: mij verplicht voelen tot een praatje, overal verantwoording vanaf moeten leggen en ze houdt ons ontzettend in de gaten.
    Als de kinderen ruzie maken of huilen moet ik daar al verantwoording vanaf leggen. Het werkt mij iig behoorlijk op de zenuwen ;)

2. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Op welke manier bevraagt ze je dan? Je hoeft je toch niet verplicht te voelen om op al haar vragen antwoord te geven?

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Kort en duidelijk antwoord geven.

Goh hadden ze ruzie? Waarover? . Tja broer/zus he.

Huilde ze nu al weer? Ja.

4. hollandsenieuwe

Misschien ben ik daar te beleeft voor en ben ik te bang voor ruzie.. Haar vraagstelling komt vaak verwijtend op mij over..

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Verantwoording af moeten leggen?! Je moet helemaal niets!
    Als je een opmerking krijgt dat ze weer ruzie hadden oid en ze vraagt waarom, dan zou je kunnen zeggen dat je zelf ook wel weet dat ze ruzie maken en dat je nu snel naar binnen moet voordat ze weer beginnen.
    Of je zou kunnen vragen of ze er soms last van heeft omdat ze het elke keer tegen je zegt, vertel dat jij je daar wat ongemakkelijk bij voelt omdat je zelf ook wel weet dat ze ruzie hadden, iets wat in ieder gezin voor komt. Op die manier kan zij het kwijt als het haar stoort en geef jij subtiel aan dat al dat gevraag irritant wordt.

Manque, fanona, Chocolat en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Ik zou ook kort en duidelijk zijn. Dan hoop ik dat ze op een gegeven moment afhaakt. Maar het lijkt me ook erg vervelend. Zeker het in de gaten houden.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Herkenbaar hier ook. Wij kunnen niet eens in de tuin zitten zonder te moeten praten. Altijd het zelfde riedeltje over vroeger etc. Okee deze vrouw heeft veel mee gemaakt maar soms heb ik geen zin in t zwaarmoedige gedoe.
    Als wij op zolder aan t opruimen zijn is het ook: wat deden jullie op zolder? Toen hebben wij een opmerking gemaakt in de trend van een sm kamer :p was er zo klaar mee.
    Maar ik zou op een nette manier zeggen: buuf nu even niet. Of kinderen huilen nu eenmaal.
    Kom op hoor. Succes :)

8. hollandsenieuwe

Bedankt voor jullie reacties! Toch maar eens proberen duidelijk te zijn dan..

Deel Deze Pagina