Wij zijn een beetje uitgedronken op senseo en overwegen nu een koffiemachine met verse bonen te kopen. Wie heeft tips?
Deze hebben wij, het is wel een behoorlijk bakbeest maar wel een fijne machine Siemens TE503209RW kopen?
Wij hebben een Bauknecht inbouw.. Geen idee hoe die heet.. Zal foto bijvoegen! Lekkere koffie en maakt ook heerlijke cappuccino en latte. Zit een apart kannetje voorbij waarin hij de melk echt 'opstoomt'. Ook zit er een heet waterkraantje bij maar dat gebruiken we eigenlijk nooit.. Denk dat het apparaat belangrijk is maar vooral de bonen die je erin doet..
Deze hebben wij. Lekkere en warme koffie en hij staat zo leuk En hij is lekker compact, wilde niet zo'n log ding op het aanrecht.
Een tip; let op of er een keramische draaischijf in zit om de bonen te malen. Deze apparaten gaan een stuk langer mee. Wij hebben zelf een seaco.
Er is zeer recent een topic hierover geweest. Wij twijfelen nu tussen een jura of de philips saeco intellia evo plus. De jura is kwalitatief denk ik beter maar omdat wij vrij veel cappucino en latte drinken lijkt een losse stoompijp mij niet zo handig
Siemens - TE603201RW - EQ.6 series 300 TE603201RW Wij hebben pas geleden deze gekocht. Ideaal ding met geweldige melkschuim.
wij hebben deze: Espressomachine Magnifica S ECAM 22.110.SB | De'Longhi# schoonouders hebben ook een delonghi, echt al jaren, en werkt nog steeds prima. verder is het ideaal zo'n stoompijpje, anders moet je allerlei van die slangetjes e.d. schoonmaken. nu alleen het pijpje. Hij is overigens wel goedkoper te krijgen dan op de website van delonghi.
Wij hebben deze ook, al een paar jaar. Lekkere koffie en makkelijk in onderhoud (maak m schoon met schoonmaakazijn). Hij is niet zo groot (geen groot waterreservoir).
Hier hetzelfde. Toch gekozen voor de Jura, dat is echt een topapparaat. Ik gebruik er nu een losse elektrische melkopschuimer naast, werkt perfect en is heel makkelijk te reinigen en staat mooi op je aanrecht.
Bedankt voor alle reacties. We neigen naar delonghi, ook vanwege alle goede recensies en consumentenbond. Jura lijkt me ook fantastisch, maar ook erg prijzig.. En welke bonen zijn het lekkerst?
Mijn schoonouders hebben ook een Jura, idd een topapparaat. Als je het geld en plek ervoor hebt dan zou ik er ook voor gaan. Wij vonden m te duur en kozen toen voor een delonghi.
wij maken hem altijd schoon met het dure ontkalk spul, heb weleens gelezen dat het slecht zou zijn om Schoonmaak azijn te gebruiken omdat dit eventuele rubbers e.d. zou aantasten. en hiermee word de levenduur van je apparaat een stuk minder...
Ik probeer regelmatig iets uit als ik weer langs zo'n winkeltje met koffiebonen kom, maar ik kom altijd weer terug bij de Douwe Egberts 100% arabica espresso bonen. Zwarte verpakking. Ik geloof iets van 7,75 euro voor 500 gram.