Alternatief voor uitzwaaien groep 8

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door poema, 13 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.904
    393
    83
    Vrouw
    Mijn dochter zit in groep 8... precies dit jaar met corona... \We zijn dus druk bezig om voor sommige activiteiten alternatieven te vinden (musical is nog onzeker hoe we die door laten gaan, kamp kan niet doorgaan...)
    Maar wij hebben ook altijd op school een uitzwaaimoment van groep 8. Alle ouders en wie wil nemen dan op een ludieke afscheid van alle groep 8-ers die dan onder luid gejuich over jet schoolplein rennen. We zijn nu aan het kijken hoe we dit op een andere manier kunnen doen. Bijvoorbeeld door de buurt rijden op een open kar oid.
    Nu vroeg ik me af of iemand van jullie misschien nog een ludieke manier heeft? Dus een gaaf vervoermiddel of bijvoorbeeld een andere manier om ze toch een geweldig afscheid te geven? (het gaat dus echt puur en alleen om het uitzwaaimoment)
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Lees even mee. Hier ook een in groep 8. Overigens maken ze hier ipv een musical een film en gaan ze misschien (ze moeten nog kijken of het tzt mag) ipv op kamp in een nachtje in de school slapen.
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.904
    393
    83
    Vrouw
    Musical kan hier waarschijnlijk gewoon doorgaan maar dan net iets anders (deels live stream oid) en voor kamp willen we inderdaad ook nachtje in de school slapen. Maar dat uitzwaaimoment zijn we nog even iets leuks voor aan het bedenken.
    Echt zo jammer dat je laatste jaar op de basisschool zo anders loopt dan je had gehoopt...
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  4. Koekenbakker

    8 jun 2018
    60
    38
    18
    Vrouw
    Ik vind die van de platte kar en dan door de wijk rijden wel een top idee.

    Uit de school met een kabelbaan/tokkelbaan.
    Hebben ze hier ooit gedaan.
    De afscheid nemende geïnteresseerde kunnen dan op een langere lijn (1.5 m afstand) uitzwaaien.

    Verder lees ik even mee voor ideeën voor onze oudste die ook in groep 8 zit
     
  5. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Als het mooi weer is iedereen met een waterpistool in een rij gaan staan waar de kinderen van groep 8 langs moeten rennen
    Bij ons noemen ze dat uitspuiten
    Misschien kun je daar een 1,5 meter variant van maken ??
     
    poema en Roanna vinden dit leuk.
  6. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Hier sprongen ze met de trampoline van gym de school uit!
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Een platte kar zou ik absoluut niet doen, er gebeuren mij teveel ongelukken met dus dingen.


    Wat @Yellowsun schrijft klinkt super leuk! Zou bij een niet te grote school ook nog redelijk haalbaar kunnen zijn.

    Zo'n treintje op de weg is ook leuk maar weet niet of dat betaalbaar is
     
  8. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.904
    393
    83
    Vrouw
    ja er is hier ook een heel ritueel op het schoolplein elk jaar, maar daar kunnen denk ik niet alle ouders en anderen belangstellenden bij komen kijken op dat moment vanwege de corona. Vandaar mijn vraag naar iets anders, dus bijvoorbeeld iets door de wijk ofzo.
     
  9. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.904
    393
    83
    Vrouw
    Heel leuk, maar het gaat om 60 kids, dus dubbel aantal ouders en ook nog broertjes en zusjes... Wordt een hele lange rij dan... ;)
     
  10. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Misschien dan een tijdslot maken per klas ?
     
    poema vindt dit leuk.
  11. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Uitspringen is vooral belangrijk voor de leerlingen zelf, niet zozeer de ouders en familie.
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Valt wel mee toch? Je mag als gezin gewoon bij elkaar staan. Twee rijen tegen over elkaar. 3 meter ertussen. Kunnen de kinderen ertussendoor rennen.
    En dan dus 30 gezinnen op een rij, is maar 45 meter. Iets ruimer genomen omdat je per gezin wel wat ruimte inneemt. Maar dan zit je nog maar op zo’n 50-75 meter.
     
    poema vindt dit leuk.
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmmm daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Hier gaan de kinderen altijd onder 'de bogen' door.... kinderen die naar een andere bouw gaan of van school gaan en ook docenten die weggaan of naar een andere klas overstappen. Dus al met al gaat er hier 1/3 van de school onder de bogen (kleine school sowieso) ... Omringt door de rest van de school én de ouders. Voor de ouders is dat ook echt wel een momentje. Maar dat gaat 'm dus sowieso niet worden.
    Je kunt nu als ouders eigenlijk niet bij die momenten aanwezig zijn. Ik vind dat wel lastig. Er is best een grote ouderbetrokkenheid op school en dat is nu dus niet mogelijk. En op dit soort momenten vind ik dat toch weer heftig. Ik lees dus mee naar leuke alternatieven! Al is het alleen maar voor groep 8 (wat dit jaar een klein groepje is: 16 kinderen)
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nog mensen met ideeen?
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Op veel scholen is er iets van uitspuiten / uitvegen / uitglijden / uitspringen en dan door een erehaag van groep 1 t/m 7. En ook ouders op het plein.

    Mijn gedachten daarover nu:
    - erehaag verder uit elkaar (3,5 m) Dit jaar afzetten met lint, pylonen en / of tekenen met stoepkrijt.
    - van 1 klas mogen alle kinderen gewoon naast elkaar. Tussen 2 klassen een afstand van 1,5 meter.
    - Cirkels (stoepkrijt) op het plein waar de ouders van de groep 8 leerlingen mogen staan, 1,5 meter uit elkaar. Verder dit jaar helaas geen andere ouders op het plein.

    Voor de overgang van kleuter naar groep 3 doen we ook altijd iets. Daar zijn alleen groep 1 en 2 bij en de ouders van de toekomstige groep 3 leerlingen. Dat zouden we dit jaar zonder ouders in de klas kunnen doen (jammer) of verplaatsen naar het grote plein met ook weer cirkels voor ouders.
    Hopen dat het niet regent die week ;) hoeven we maar 1x cirkels te tekenen.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina