Verdovingsinjectie in kies

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailief, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gisteren ben ik naar de tandarts geweest. Ik had een ontsteking bij mijn kies. Sinds een tijdje zit ik bij een nieuwe tandarts waar ik nu 2 ontstekingen bij heb laten behandelen. Nou spoot hij gisteren de verdoving in mijn kies, die naald ging dus mijn kies in. Dat doet echt gruwelijke pijn... dit was helaas mijn zoveelste wortelkanaalbehandeling en nooit heeft een tandarts mij in mijn kies verdooft, alleen deze tandarts. Zijn jullie hier bekend mee? Is het gek dat ik dit alleen bij hem meegemaakt heb of is het gek dat hij dit doet? Het gaat om de hele plaatselijke verdoving waar je dus geen verdoofd gevoel van krijgt in je gezicht.

De tandarts heeft al gezegd dat dit de volgende keer weer moet, ik heb nu een noodvulling. Ik ben echt doodsbang voor de volgende keer. Jaren geleden heb ik mijn tandarts angst overwonnen maar het lijkt nu helemaal terug te zijn.

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Ik weet niet precies met wat je bedoeld met 'in je kies'. Ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt. Ben wel bekend met wortelkanaalbehandelingen, heb er meerdere gehad en nog allerlei andere ellende. Kan je zeggen dat de verdovingen bij onze tandarts nooit erg pijn doet, nooit meer als 'even pijnlijk/naar'.
    Kan me voorstellen dat je er erg tegen op ziet.
    Bespreek dit met je tandarts of zoek een andere! Zo naar hoeft het echt niet te zijn!

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Snap het ook niet zo. In je kies kan toch geen naald in? Ik moet elkaar wel een verdoving hebben maar heb dat nog nooit gehad Wel rot dat je angst nu weer terug komt :(

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Echt letterlijk er in. Hij maakt de tand open en daar gaat de naald in. Eerst een paar injecties rondom de tand die hooguit wat vervelend zijn en daarna dus die er in. Hij zei dat hij dit doet omdat ik anders de vijltjes zou voelen, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Begon me al af te vragen of het een nieuwe werkwijze is ofzo.

Ik heb het na de behandeling gelijk besproken maar volgens hem is het dus nodig omdat ik het anders zou voelen.
    Misschien moet ik maar even rond gaan bellen ja..

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad. Rechtstreeks in de zenuw. Bij mij was het omdat de zenuw onstoken was. Hij is ook gestopt met de behandeling, ik mag morgen weer terug. Weer een afspraak van 50 min. 😢

6. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Dat is bij mij laatst ook gebeurd. Maar dat kwam omdat ik pijn had door die vijltjes. Op zich heel logisch dat ze dan in de kies verdoven. Maar dat het op voorhand gedaan wordt, ben ik niet bekend mee.

7. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Stomtoevallig gister een gehad wel met noodvulling en moet over een paar weken terug ook ik had een ontsteking! Komt omdat er ooit een diep gaatje gezeten heeft en een paar weken geleden met de controle geen gaatjes en afgelopen weekend wist ik niet waar ik het zoeken moest van de pijn! Ik heb een verdoving gekregen bij me wang haha of iig bovenin ergens maar dat was niet genoeg dus ook een in t tandvlees bij me kies die voelde ik ook erg! Volgende keer word ie weer opengemaakt en weer "gevijld" en dan een vaste vulling :) ik ben tot anderhalf jaar geleden 8 jaar lang niet naar de tandarts geweest een aantal gaatjes gemaakt waaronder dus dat diepe gaatje die is gaan ontsteken en waar ik nu dus een wortelkanaalbehandeling voor heb gehad. Dat ik vorige x 0 gaatjes had was zo'n heerlijk gevoel! Eindelijk weer eens! Ik besef me nu nog beter hoe gezond en belangrijk een goed gebit is! Me tanden stonden ook meerendeel op "3" en nu allemaal op "1" heeft met de staat van je tanden te maken dacht ik. Dus mijn advies is haak niet af blijven gaan! Wees trots op jezelf en laat je niet bang maken! Het is toch heerlijk om breeduit te kunnen lachen met mooie tanden? Liefs

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja dat heb ik ook eens gehad...alleen was bij mij de zenuw al dood dus ik voelde al niks meer.

Maar dat open maken deed hij bij mij ook.

Daarmee heeft hij mijn kies gered.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ahh Youtan... :( heel veel sterkte morgen! Ik hoop echt dat het je nu meevalt.

Als ik de verdere reacties lees is het dus ook weer niet zo gek. Ik zit te denken om hem voordat hij mij gaat behandelen, te vragen of het deze keer anders kan. Maar ik kan mezelf er nu al zo naar over maken. Puur de angst natuurlijk. Bah.

En Cupcake, bedankt voor je peptalk :). Je hebt gelijk, dat weet ik.

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Oh gosh....nu ik dit allemaal lees ben ik toch oprecht blij met mijn kunstgebit die ik in mei gekregen heb.
    Drama die tandarts behandelingen:(

11. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ja, heb ik ook gehad. De zenuw was ontstoken waardoor de verdoving niet werkte. Man man, mijn ergste ervaring ooit bij de tandarts. Was nooit fan, maar toen heb ik me echt heel klein en zielig gevoeld en in de wachtkamer heel stil maar heel hard gehuild. :)
    Kies open, naald erin en dan de zenuw platspuiten. Toen de vloeistof erin werd gespoten ging ik door de grond, een paar seconden later zakt de pijn helemaal weg. Heerlijk! :D
    Maar mijn tandarts deed dat pas toen bleek dat verdovingen van buitenaf niet gingen werken. Vraag het anders, waarom hij daar voor kiest.

OW ik zie dat je het al hebt gevraagd. Vind het antwoord vrij ontwijkend. Logisch dat hij er verdoving instopt om het niet meer te voelen, maar waarom op deze manier? Bij mijn tandarts is dat een noodgreep (zo ervaarde ik het tenminste)

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Nou, klinkt eerder als terug in de tijd.....

Heb vorige week nog een behandeling voor ontstoken wortelpunt gehad en had de pech dat die week ook een wortelkanaalbehandeling gedaan moest worden (de zoveelste:() en als klapper op de vuurpijl ook nog een apexresectie.
    Ik herken deze manier van behandelen totaal niet gelukkig!

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Iets wat ontstoken is is heel erg lastig te verdoven dus ik denk daarom dat hij kiest voor deze manier. Een ontstoken gebied verdoven gaat bijna niet.

14. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Als ik dit ooit krijg dan vraag ik een verwijsbrief voor de kaakchirurg voor algehele narcose. Dat kan ook als je angstpatiënt bent. (Wat ik dus ook ben)

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Jekil, je beschrijft precies hoe het voelt, vreselijk!

PenK, gelukkig ken je deze manier niet! Maar jij hebt dus ook al genoeg meegemaakt zo te lezen..

De eerste keer dat mijn tandarts dit deed dacht ik ook dat het een noodgreep was. Ik had toen een flinke ontsteking die echt niet te verdoven was. Maar nu dus op voorhand al en ik had niet echt last van de kies. Het zeurde alleen een beetje. Dan had het toch ook op een minder geweldadige manier verdooft kunnen worden? :)

Narcose vind ik nog geen optie. Heb het tenslotte eerder overleefd en zonder die nare injectie. Ik weet nu in ieder geval dat dit niet overal de gangbare manier is en dat het dus ook anders moet kunnen.

16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zeg trekken die handel... brrr wat een verhalen!!

17. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Oh gadver ik had dit niet moeten lezen. Ik heb een kies waar ik nog niet echt last van heb (alleen af en toe met warm/koud) maar de tandarts ziet wel steeds iets op foto's en wil deze week toch eens gaan kijken. Ik ben gelijk bang dat het dus zo gaat brrrr (en dat terwijl ik alleen toen ik 18 was één keer een gaatje heb gehad dus ik wil eigenlijk helemaal geen gedoe aan mijn gebit)

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Sorry Soulfood! Het was niet mijn bedoeling om je bang te maken. Maar dit is niet iets wat zomaar gebeurd als het goed is. En anders vraag je je tandarts om precies te vertellen wat hij gaat doen?

Ik zei gisteren tegen mijn vriend dat alles er maar uit moest en een kunstgebit erin. Weg met die angst. Maarja, ik ben 26... Wel een beetje vroeg voor een kunstgebit 😓

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als je er af en toe last van hebt, zou ik je tandarts niets laten doen..
    Je tandarts kan het wel willen maar het is jouw gebit! Dus afzeggen de afspraak, zeker als ik nu lees dat je nooit iets aan je gebit hebt.

20. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    pfff moet gelijk denken aan t trekken van mijn verstandskies ik kreeg 3 prikken en was dus al zwaar angstig voor naalden en die laatste die deed zeeeeer!! Ik kreeg complete paniekaanval. Rest heb ik onder narcose laten doen wat een verademing was dat. Ik was nooit echt bang voor de tandarts maar ben door die ervaring een stuk banger geworden helemaal als ik verhalen hoor over wortelkanaal behandeling. Mocht ik ooit een kunstgebit moeten gaat dat ook gewoon onder narcose!

Deel Deze Pagina