Net zwanger, maar "het" niet voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lieflief, Oct 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hallo allemaal.

Ik zit met iets raars.
    Ik ben nu 4.2 weken zwanger, ik weet het al een paar dagen en heb wat lichte kwaaltjes. Toch kan ik maar niet beseffen dat het zo is. Het voelt zo "niet zwanger" dat ik bijna het gevoel heb dat ik alles heb verzonnen. Ik kan niet gelovem dat het zo is en vraag me af of ik mijn kwaaltjes in mijn hoofd haal ofzo.
    Ik klets mee in het bevallingstopic in de hoop dat het wat reëler wordt, maar dat is nog niet zo.
    Is dit normaal en/of herkennen mensen dit?

2. Arr

Arr Actief lid

Aug 24, 2012
    249
    3
    18
    Ik heb altijd het idee dat ik niet zwanger ben. Bij mijn eerste voelde ik het pas toen ik 19 weken zwanger was. Toen ik leven voelde, besefte ik dat ik zwanger was, maar meer niet. Had ook nooit kwaaltjes. Deze zwangerschap ook niet, voel me compleet mezelf, geen idee van een zwangerschap...

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Dat duurt even voordat dat doorgedrongen is ja.
    Dat had ik ook. Het is ook zoiets groots!

4. Siesa

Siesa Lid

May 15, 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 5.1 weken zwanger en heb precies het zelfde. Ik was vanavond met vriendinnen sushi eten... Ik moest er echt bij stil staan dat ik de verse vis hapjes oversloeg! Mijn moeder zegt dat ik juist blij moet zijn dat ik geen last heb... Maar soms denk ik ook inderdaad van klopt dit wel... Haha

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Klinkt herkenbaar, had ik ook in het begin!

6. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female
    Ik kan ieder moment bevallen en heb nog niet het gevoel dat dit echt is.
    Dus met 4 weken vind ik het helemaal niet raar dat het zo onwerkelijk is.

7. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    675
    43
    28
    Female
    Niks geks aan, al die prachtige verhalen over magische gevoelens, het al weten voor een positieve test etc gaan bij mij ook niet op. Hier pas sinds de 20 weken eigenlijk echt het besef, omdat vanaf toen de schopjes steeds harder werken en het ook langzaam van de buitenkant goed zichtbaar werd. Verder nooit nergens last van, geen hormonen die door m'n lijf gieren of wat dan ook. Ik vind het prima zo!

8. Jynn

Jynn Fanatiek lid

Nov 21, 2011
    1,054
    0
    0
    Haha, tja het is geen film hè? Dat gevoel moet groeien. Er zit niet voor niks een maand of 9 levertijd op. Het besef komt wel als je dingen gaat regelen. Bel vast moeders voor moeders op enzo (mits je daaraan mee wilt doen) dan voelt het al snel een stukje echter.

9. summer22

summer22 Fanatiek lid

May 24, 2014
    1,007
    130
    63
    Helemaal niet gek hoor!
    Ik heb zelfs nu soms nog tot ik opeens denk. Ojaa ik ben zwanger er groeit gewoon wat in mij.
    Blijft natuurlijk ook heel onwerkelijk.

10. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik ben 17 weken zwanger en heb wel allerlei kwaaltjes en nog steeds denk ik, oja ik ben gewoon ZWANGER! Ik denk als je zometeen bij de vk/gyn bent geweest en je krijgt echo's dat het allemaal een stukje echter word.

11. Elf12

Elf12 Lid

Oct 14, 2013
    88
    15
    8
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook, maar werd met 6/7 weken kotsmisselijk. Toen verlangde ik weer terug naar het niet voelen... haha
    ik vind het nu ook nog wel eens onwerkelijk. Met een dikke buik word je er wel steeds aan herinnerd, maar soms denk ik ook nog wel eens: o ja... ik ben zwanger!

12. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Bedankt voor de reacties tot zover.
    Ik wist voordat ik ging testen al wel dat het raak was qua gevoel.
    Ik merk dat ik er erg onzeker van wordt, door 3 eerdere mk die ik heb gehad en daardoor ben ik bang dat dit gevoel misschien betekent dat het niet goed is.
    Ik weet ook niet meer hoe ik me met zl voelde.

20 oktober heb ik de eerste echo. Nog iets meer als 2,5 week. Ik tel af, haha

13. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Ik heb dat precies hetzelfde maar heb geen symptomen meer en heb hiervoor een missed abortion gehad bij 9 weken dus heb nu ook zo gevoel er zit niets in.. as woensdag kan ik gelukkig terecht maar goed daarna is het nog een stuk onzekerheid of het voorbij de 9 weken komt.. maar goed ik had bij mij eerste zwangerschap ook niet zo heel veel last behalve veel koppijn en bandenpijn maar de laatste 2 helemaal niets bijna dat maakt het voor mij heel onzeker en voor ieder ander denk ik

14. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Geniet er maar van!
    Vanaf week 8 werd ik kotsmisselijk en kon absoluut niet meer genieten.
    Ik het tweede trimester was de misselijkheid weg en had ik verder geen kwalen. Ik vergat soms dat ik zwanger was.
    Nu begin ik het wel langzaam te merken. Ben ook bijna 31 weken, dus mag ook wel

15. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik heb het er vanmorgen met ml en hij begon allemaal dingen op te noemen waar ik bij zl last van had en nu ook alweer. Alleen had ik die zelf niet door. Ik zal gewoon geduld moeten hebben.

16. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Zelfs met een druk rondspartelende baby in mn buik vind ik het af en toe nog lastig te geloven ;) Zeker in het begin is het gewoon heel onwerkelijk: er gaat iets heel groots gebeuren, maar je merkt en ziet er nog niets van. Dit zijn niet de makkelijkste en leukste weken, ik hoop dat je snel een mooie echo hebt :)

17. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Tigra vraagje aan jou, zie dat jij zwanger van de 3de ben? Had jij bij de 2de en 3de ook minder bandenpijn en begon jou buik sneller te groeien? Lees sommige die van 2de zwanger zijn vanaf 6 weken al buik krijgen, nu ben ik zelf nog vrij plat en me buik is ook redelijk zacht :S

18. Iertje

Iertje Bekend lid

Aug 16, 2015
    632
    3
    18
    Ik heb het ook ben nu ruim 4 weken en vind het zo onwerkelijk en vreemd ik heb 2 november mijn eerste echo ik heb zoveel angsten en onzekerheden maar gestresst ben ik gelukkig niet maar wel veel mee bezig

19. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik heb wat bloedverlies. Nog niet veel. Ik ga zo testen halen om te kijken of ze nog wel goed positief zijn en anders me maar weer voorbereiden op mk nr 4.

20. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Aah! Hoop het niet voor je!

Share This Page