Hallo, Wij waren afgelopen dinsdag bij de arts voor een controle. De arts heeft alles bij onze zoon nagekeken en toen hij naar de handjes keek reageerde hij wat verontwaardigd. Hij ging verder met de controle en zei er verder niks over. Door zijn reactie ging ik op internet speuren en zag dat onze zoon in beide handen een simiaanlijn heeft. Hij is gezond voor zover wij weten. Ik word niet echt vrolijk van internet (moet ik maar niet meer doen ), maar zijn hier meerdere mama's met baby's / kinderen die een simiaanlijn hebben? Groet Luna
1 op de 30 gezonde volwassenen heeft een viervingerlijn, mannen vaker dan vrouwen. Het komt vaker voor bij bv. het syndroom van Down of het syndroom van Russell-Silver, maar een viervingerlijn is daar nooit het enige symptoom van..
Mijn dochter heeft dit ook. Ziekenhuis vertelde ons dat niet alleen kinderen met down deze lijn hebben.
Dochter heeft het ook, maar heeft een achterliggende ziekte waar het ook bij past, geen down. Maar deze lijn is nooit het enige teken van een ziekte, want het komt ook bij gezonde mensen voor, dus als de kinderarts er niets over zegt is er echt niets aan de hand.