Simiaanlijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door luna1978, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij waren afgelopen dinsdag bij de arts voor een controle. De arts heeft alles bij onze zoon nagekeken en toen hij naar de handjes keek reageerde hij wat verontwaardigd. Hij ging verder met de controle en zei er verder niks over. Door zijn reactie ging ik op internet speuren en zag dat onze zoon in beide handen een simiaanlijn heeft. Hij is gezond voor zover wij weten. Ik word niet echt vrolijk van internet (moet ik maar niet meer doen ;)), maar zijn hier meerdere mama's met baby's / kinderen die een simiaanlijn hebben?

Groet Luna

2. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    1 op de 30 gezonde volwassenen heeft een viervingerlijn, mannen vaker dan vrouwen. Het komt vaker voor bij bv. het syndroom van Down of het syndroom van Russell-Silver, maar een viervingerlijn is daar nooit het enige symptoom van..

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn dochter heeft dit ook. Ziekenhuis vertelde ons dat niet alleen kinderen met down deze lijn hebben.

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik heb het ook aan 1 hand. Verder helemaal gezond.

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter heeft het ook, maar heeft een achterliggende ziekte waar het ook bij past, geen down.

Maar deze lijn is nooit het enige teken van een ziekte, want het komt ook bij gezonde mensen voor, dus als de kinderarts er niets over zegt is er echt niets aan de hand.

Deel Deze Pagina