Hoi dames, Misschien een beetje dom hoor, maar k ben zo zenuwachtig voor de maand 9. Ik zie vaak dat andere kind met de maand 9 echt een groeispurt maken hahahah en allerlei dingen kunnen. Mijn dochter kan alleen nog zitten en papa en mama zeggen. Dansen zittend en zwaaien. Wat konden jullie kindjes allemaal?
Wauw! Zegt ze al bewust papa en mama? Wat knap van haar! Mijn zoon begon toen met staan, zwaaien, nee schudden handjes klappen, dat soort dingen. Ik vond het de heftigste sprong tot nu toe, vooral omdat ze een tijd niet lekker in hun vel zitten en moeilijk in slaap komen. Niet gek natuurlijk, ze moeten het allemaal verwerken. Maar wel heeeeel leuk hoor! Als je kleine zwaait enzo! Hihi
Ja mama zegt ze in ieder geval wel bewust. Vooral als ze in bed ligt en niet wil slapen mama hahahaha mam mama mam. en zwaaien doet ze sinds 4 dagen. Het is idd een hele heftige sprong en ik zit er nog in. Ze is ook zo eenkennig geworden sinds een week. Nou ben echt benieuwd wat zij hierna gaat kunnen
Mijn dochter is dezelfde dag geboren als narjis (als ik het goed schrijf) Ze kan best veel dingen zoals: zitten staan in de box, naast de bank, tv kast (soms laat ze haar handen los) lopen langs de tv kast of bank kruipen van zitstand naar kruipen van kruipstand naar zitten kan mama, papa, opa zeggen (in het turks) zegt / doet met haar handen kom (papa kom, mamma kom in het turks. soort van zwaaien
Je schrijft het goed hoor hahaha. Wauw zeg wat kan je dochter veel massalah. Mijnes kan wel staan maar niet uit haar Zefl. Maar je dochter is erg vlot hoor.
Hier één luiwammes tegenover de kindjes hierboven en hij is ruim 9,5 maand. Maar goed laat me niet gek maken Wat kan hij; - tijgeren; - zelf eten met vork - begrijpt één paar dingen (waar is papa, bal, Bumba) mijn zoon is slechthorend en draagt gehoorapparaten dus deze ontwikkeling is erg goed) - zitten voor vijf tellen; - zwaaien - Handjes klappen - mama zeggen maar niet gerelateerd aan mij - bal pakken en terug rollen; Weinig tot geen last van sprongen tot nu toe. Maar wie weet, komt het nog. Hoop het niet want ben toch wel blij dat die zo goed in zijn velletje zit. Aan de andere kant maak ik me dan ook weer zorgen (wel goed gehecht want hij wil niet terug naar zijn mama)... Kortom altijd reden voor ongerustheid
Echt schattig dat ze dat doet! Mijn zoon zegt mama maar naar mijn idee begint hij nu pas door te krijgen dat ik dat ben. Haha. En 3 dagen geleden wees hij naar mijn man en zei: daah papa. Echt cute.. Wat ze trouwens ook leren is traplopen (kruipend zeg maar) dus wees op je hoede! Lekker genieten hoor van deze fase. En neem haar gewoon serieus, ook als ze veel huilt. Ik vond dacht achteraf heel verklaarbaar.
Dankjewel meid. Alles is in 1 keer gegaan zo snel ging het bijna binnen een maand, dus wacht maar af, voor je het weet doet ze alles. Ik vind Narjis een hele mooie meid masallah, met hele leuke kleren.
Met 9 maanden tot nu toe: (11) Zelfstandig zitten Kruipen Optrekken Langs de tafel lopen Zwaaien Mama, papa, daaa (daag) bah zeggen. Gemiddeld dus en na 9 mnd ineens een spurtje ook qua eten.
Hier met 9 maanden: poging tot tijgeren. Rolde overal naartoe. Verder wel zelfstandig eten met d'r handjes, veel brabbelen, goede fijne motoriek, etc. Qua grove motoriek niet zo veel dus
Hij kan zitten en euhm,.... Kruipen? Ng niet misschien yep dat is het qua grove motoriek Hier dus gene snelle maar toch ben ik heel erg trots op hem. Hij kan heel goed alleen spelen, bestudeerd alles tot in de kleinste detail, hij is veel met zijn handjes bezig en hij heeft eergisteren zijn eerste woordje gezegd, namelijk : mama Hij kan staan als we hem ondersteunen. Hij komt er wel, elk kindje is anders he
@sydneys: mijn dochter kroop ook 'pas' met 9 maanden. We hadden cb-bezoek met 8 maanden en 3 weken. Ze waren bezorgd dat ze nog "niks" kon. Plots de 2 weken later kon ze dit: - mama, papa zeggen - zwaaien - kruipen - zichzelf optrekken - staan En dat allemaal in 2 weken....
Hihi nou dan mag de mijne ook wel opschieten. Over 10 dagen 9 maanden en ze kan rollen en tijgeren en dat was het wel zo'n beetje niet zitten, staan, kruipen, zwaaien, praten, zelf eten etc, MAAR wel al 7 tanden en ik voel ook al kiesjes zitten. En ze kan rustig 1,5 uur zelfstandig spelen zonder hulp en ze vindt qua eten alles lekker. Ach ja, ieder zijn tempo, ik vind het ook wel leuk dat ze nog beetje baby is. We hadden een lastige start met weinig genieten, dus we halen nog beetje in zo
Wat een leuke topic. MashaAllah, Narjis is echt een lekkere vlotte tante. Onze Yasmina kan zitten, kruipen, staan en optrekken aan alles, flink veel eten en heel veel verschillende geluidjes maken. hihi. Ze kan nog niet praten en tellen. Dat vind ik wel heel vlot hoor. Zij is van 30-01, dus wie weet komen we ook zo nog in de 9 maanden sprong.
Massaallah die van jou is ook erg vlot. Narjis kan zich nog niet verplaatsen hoor hahaha. Wij zitten nu in de 9 maanden sprong en ze is tot nu toe alleen huilerig maar ze begon wel 3 dagen erna met zwaaien hahah dus het doet wel wat.
Wuaw hoor 7 tandjes hahah narjis heeft er nog maar 2. Idd ieder zijn eigen tempo. Geniet nog van de babytijd meid