Met 2,5 jaar nog in slaapzak?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Oct 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,976
    3,989
    113
    Ik heb voor mijn dochtertje van bijna 1,5 een slaapzak online gekocht bij C&A van Hello Kitty. Deze valt nogal breed uit en ook de armgaten en het hoofdgat zijn erg ruim, ik durf hem haar eigenlijk nu niet aan te doen. Het is een maat 110 dus qua lengte zou ze er volgend jaar ook nog zat in passen. Nou zit ik te twijfelen of ik hem terug zal sturen of bewaren tot volgend jaar, maar zou ze dan nog wel in een slaapzak slapen?
    Ik verwacht dat ze zeker volgende zomer nog in haar ledikant slaapt en dus in slaapzak, maar voor de winter weet ik het niet. Wie adviseert?

Of zou ik hem moeten ruilen voor een maat 90, wie heeft er toevallig ook een en weet of dat in breedte ook scheelt bij deze slaapzakken?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje is nu 2,5 en slaapt al zeker een half jaar niet meer in een slaapzak. Ik zou 'm dus terugsturen...
    Rond die leeftijd slapen ze vaak ook al in een gewoon bedje.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Zoon van 2,5 slaapt heerlijk in zijn slaapzak in zijn ledikantje.
    Lekker warm, zeker voor de winter :)
    Volgens mij is een dekbedje pas verstandig vanaf 3 jaar, en dat gedoe met lakentjes en dekentjes...
    Hier gingen de meiden toen ze 3 waren naar een gewoon bedje. Dat was het moment dat ze er echt aan toe waren.

Mijn zoon is een boefmans, die gaat waarschijnlijk ook te pas en te onpas op onderzoek uit :))

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden slaapt ook nog heerlijk in slaapzak in zijn ledikantje.
    Hij gaat volgend jaar over naar een groot bed en dan zonder slaapzak.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,743
    1,061
    113
    Hier nu ook nog lekker in zijn slaapzak hoor, tot 3 in dat het veiligst tenzij ze eerder al over gaan naar en groot bed. Mijn zoon klimt er nog niet uit en trekt ook zelf z'n slaapzak niet uit dus hier blijft hij voorlopig nog even. Ik denk dat we eind zomer 2014 aan z'n dreumes kamer gaan beginnen en dat hij dan als hij bijna 3 is naar een groot bed gaat incl dekbedje. Daarnaast word hij hier nog op z'n kop wakker (hoofd bij voeteneinde) dus heeft de slaapzak echt wel meerwaarde.

En zoontje slaapt hier al in een 110cm zak hoor! 90 is al snel te krap en 100 onvindbaar hier in de stad.

6. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Mijn dochter slaapt al een klein half jaar in een groot bed, sindsdien geen slaapzak meer aangehad maar lekker een dekbedje.
    Ik persoonlijk vind een kindje van 2,5 wel groot voor het gebruik van een slaapzak, ik zou het terugsturen

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Elise slaapt al 9 maand in een groter bed en ligt nu onder een dekbed en deken, ze kan er heerlijk onder wegkruipen en is nog geen 2,5

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier ruim 2 1/2 en voor de laatste keer een winterzak gekocht maat 110. Hij wordt eind feb 3 en gaat dan over naar een normaal bed. Tot die tijd in ledikant waar hij nog niet uitklimt maar nog net in past met zijn 99 cm...

Ik houd mijn kinderen altijd zo lang mogelijk in het ledikantje, denk dat die van mij, als ik nu over zou stappen op een groot bed, ook zeker er uit zou komen de hele tijd.

9. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ons mannetje van 2:8 slaap ook nog heerlijk in z'n slaapzak in het ledikant. Het geeft een veilig gevoel.
    Met de Kerst dan is hij 2:10 willen we het juniorbedje gaan neerzetten.

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochtertje slaapt met haar ruim 1m01 lengte en net 22 maanden ook nog in de slaapzak maat 110.
    Ze heeft nog zo'n 8 a 9 cm over.
    Dus zolang ze hem past doe ik haar erin.
    Ze schopt zich steeds bloot dus blijft niet onder haar deken liggen.

In de winter blijft ze lekker warm in haar slaapzak :)

Zij slaapt wel al in een gewoon bed vanaf 18 mnd oud.

11. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier had de oudste van de 2ling vorig winter nog een slaapzak aan, hij was toen 4jr en wilde gewoon daar nog mee slapen, was lekker warm volgens hem, moet er wel bij zeggen, wij hebben geen verwarming boven............... dus kon me wel voorstellen dat dat heerlijk was!

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,168
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon sliep vanaf ongeveer 2 jaar onder een dekbed. Maar naar de gastouder of als hij ging logere, ga ik nog wel een slaapzak mee. Maar dat was ook omdat we die nog hadden hoor. Nu ze niet meer passen, geef ik gewoon z'n ledikantdeken mee. Ik ga er geen slaapzak meer voor aanschaffen.

Ik zou zeggen: ruilen. Je weet zeker dat je nu wat aan een kleinere maat hebt. Het is maar afwachten of je deze grote maat nog gaat gebruiken.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er zijn zat kids die dan nog in slaapzak slapen, maar of de jouwe dat ook gaat doen, weet je nooit. Ik zou dus ruilen, want anders zit je straks met een slaapzak die je nooit gaat gebruiken :(

Share This Page