Je kent het wel,dan heb je wat,bijvoorbeeld als meisje van 13 een blokjesbeugel en dan gaan anderen tegen je zeggen dat dat onwijs veel pijn doet als ze die aandraaien... Of als je je kiezen moet laten trekken dat je daar erg veel pijn van krijgt en ziek van wordt... Dat soort dingetjes dus... Nu dus bijna 23 weken zwanger en dan krijg je natuurlijk ineens vaak de vraag ofdat je nog niet bang ben voor de bevalling! Ofdat je er al over na aan het denken bent! Nou,ik denk daar helemaal nog niet over na,want ik zie het wel als het zover is.Ieder mens is toch verschillend en het moet er toch strakjes uit.Neem aan dat als het ECHT zo ontzettend erg zou zijn,de mensheid allang uitgestorven zou zijn! Maak me er dus totaal niet druk om,maar vind het zo vreselijk dat er dan mensen met van die spookverhalen komen. Pff,moest er ff uit...
hehe same here.. met 27 weken denk je daar oo nog niet echt aan ben eerder verbaasd dat het over 3 maanden al zo ver is en maak me druk over vanalles.. maar niet daarover dat gebeurd toch wel enige waar ik me een klein beetje druk over maak (en dan ook echt verrassend weinig) is de echo van over 3 weken die moet gaan uitwijzen of ik natuurlijk mag bevallen of niet. want hoe nasty een bevalling me ook l ijkt.. een keizersnee lijkt me nog veel vervelender :/
Ja,erg hè die mensen... Er zijn genoeg andere dingetjes waar je aan moet denken.Maar meid,zodra je die kleine in je armen hebt,dan vergeet je zo'n bevalling toch.Hoe makkelijk of hoe zwaar het ook is.Ik zie het ook wel tegen die tijd.Nu lekker nog genieten van de zwangerschap! Komt ook bij jou allemaal goed!
mja ik heb gneoeg om me druk over te maken hoor zitten nu midden in een verhuizing ook en bovendien vandeweek gehoord dat mijn contract niet verlengd word. dus na mn verlof sta ik op straat. (eigenlijk al 3 dagen nadat mijn verlof in gaat overigens.. maar voor het cwi ben je dan pas na je verlof officieel werkeloos blijkt... geluk bij een ongelukje noemen ze dat) huis schiet ook niet zo goed op als geplanned per saldo ben ik dus 2 avonden in de week in het huis en in he tweekend.. en de rest ben ik gaar vandaag niet geweest.. maarja wel thuis stuff ingepakt en bovendien opgeruimd en de was ik heb heel geen tijd om aan bevallen te denken *lach* per saldo ben ik wel blij en tevreden hoor alleen ook vaak moe en gaar en leef ik op het moment meer van dag naar dag.. dan naar een bevalling schrok vandeweek ineens dat ik nog maar 3 maandjes hoef gaat snel joh maar alle babystuff is zo'n beetje geregeld nu nu het huis nog en dan is het tijd voor rust in de tent
jeetje inderdaad, heb tegen een paar mensen verteld dat we gestopt zijn met de pil meeste zeiden gewoon SUPERRRRRR maar je hebt er altijd bij zitten die je dan gaan vertellen hoe lang het allemaal niet kan duren, jeetje alsof ik uit een ei kom en dat zelf niet weet.... pff we zien wel hoe het allemaal loopt. Ja toch?
@roshi: je zal het toch moeten afwachten bij de een duurt het lang.. en bij de ander niet daarom stop je oo nu.. en niet exact 9 maanden voor de gewenste geboortedatum toch? tja... leuk dat ze je waarschuwen.. maar echt nuttig?
ja idd! Bij ons was er ook een vrouwtje dat ver over tijd liep. Gingen mensen ineens allemaal verhalen tegen haar vertellen dat het zo ook wel eens mis is gegaan, omdat het kind te lang gezeten heeft in de buik. Sorry hoor, maar dan ben je toch niet goed wijs om dat te melden aan iemand die ook zwanger is en overtijd loopt! Mensen echt, daar word ik dus niet goed van! :x
Ene oor erin andere oor eruit. Onthouden welke mensen zoiets zeiden.Hebben hun ook een keer wat, kun je ook tegen hun zeggen dat het heeeel naar was. Vragen dit soort mensen je na de bevalling hoe het ging? Dan zeg je gewoon doodleuk, het ging heel makkelijk, super bevalling! Moet je ze dan eens zien kijken!
over iets waarvan je niet weet wat het is of kun je je nog geen zorgen maken.... (kan wel natuurlijk, maar je weet nog niet waarover je je druk moet maken....) gewoon allemaal lekker op je af laten komen!
ik snap je helemaal! mijn schoonmoeder begon direct over hoe je daar ging liggen met je benen wijd en gehecht moest worden, dat dat zo zeer ed. Nou, dat zal allemaal best, maar ik hoef het niet te horen. Mijn moeder zegt zelf dat het best wel meevalt, ja, het is niet leuk, maar je krijt er iets moois voor terug ja.
Oh bah, al die negatieve verhalen en opmerkingen! Doen die mensen dat expres? Wat is er toch mis met een complimentje of iemand even succes wensen of in ieder geval iets leuks te zeggen ipv altijd maar praatjes waar je dus echt niet op zit t wachten? Sommigen moeten echt eerst even nadenken voordat ze hun mond opendoen...... Zucht.. denk dat het ene oor in en het andere oor uit toch wel t beste is in zo'n situatie
Als iemand z'n mond opdoet denk je al; OOHH NEEE, niet weer zo'n "goed-bedoeld-advies".. En ja, ook ik was r eentje (welgeteld 2x geadviseerd).. Je wilde je verhaal zo graag kwijt.. Maar voor wie doe je dat... Voor jezelf of voor die ander? Eigenlijk jezelf dan he.. In mijn geval dus voor mij eigenlijk... Dus ik heb mezelf al heel lang geleden beloofd; niet meer doen... Is ook geen beginnen meer aan nu in mijn omgeving.. 4 vriendinnen zijn zwanger!
Toen ik net wist dat ik zwanger was en het aan de eersten vertelde kreeg ik gelijk een hoop gezeur over waarom ik het al zo vroeg vertelde tegen iedereen. Ze kenden ook allemaal wel iemand die een of meerdere miskramen had gehad en die verhalen werden je dan fijn verteld. Heb dus ook absoluut niet kunnen genieten van de eerste tijd. Pas met 11 weken toen ik de echo had gehad viel er een soort last van me af. Waarom doen mensen dat?
Kan ik me zeker voorstellen.. Legt zo'n domper op het geheel.. Dat hoort leuk & spannend & verassend te zijn... En dan dit soort verhalen.. Had het ook helaas... Zal me nu zeker bedenken voordat ik het van de daken ga schreeuwen...
@louska: leuk onderschrift en met vast meer waarheid dan een hoop mensen lief is. denk dat mensen het vooral doen uit een soort goedbedoeld oogpunt. maarja.. het zou toch fijner zijn als ze gewoon blij waren voor je he
hou op.. ik ben nu bijna 21 weken en wat zien ho maar.. dus dan krijg je reacties.. joh.. ben je nog zwanger? of.. is alles wel goed? grrrrr
@gwendolyne: niet de neiging om dan te gaan "slaan" ? niet letterlijk natuurlijk.. maar kan me voorstellen dat iemand er een ietwat beduusde of onvriendelijk antwoorrd op krijgt bij mij zie je het ook pas net hoor geloof tot 24 weken normale broeken gedragen enzo en NOG zien soms mensen het gewoon niet erg apart.. want voor mn gevoel is het nu toch echt niet meer te missen. gaat erg hard ineens
In principe wel, maar meestal sla ik dicht.. heb gelukkig deze week echo gehad en weet nu in ieder geval dat alles goed is