Ik wilde eerst Ferre zeggen maar dat vind ik wat half copy-paste naast Jurre Gaat een volgend meisje zeker Mirre heten, of een jongen Borre. (En ik hoor er ook het bijwoord / bijvoeglijk naamwoord 'verre' in) Dan ga ik toch voor Simme. Ik vind Simmer trouwens persoonlijk echt te gek, zowel voor een jongen als voor een meisje en zowel voor een mens als een dier. Maar denk dat dat wat te apart is voor jullie? (Van het werkwoord simmen heb ik overigens nog nooit gehoord. Ik denk eerder aan The Sims. En aan simmer dus) Ik zou zelf overigens niet zo snel kiezen voor een naam die weer op een -e eindigt. Andere ideetjes eventueel: Otto Tom / Thom Bob Toon (Deze namen hebben elk ook hun eigen letters, net als J. en L. dat hebben - geen enkele letter die in de ene naam zit komt in de andere naam voor. Deze namen bestaan dus uit letters die zowel niet in de naam van J. als in de naam van L. zitten) Friese ideetjes: Alger Helmer Rink Bent Aldrik Roan Rienk Sierd, Sier Hedser Roemer Onno, Ollo Rien, Rients Wybren / Wiebren Wessel Rein, Reint Wibo Fen Sil Fedde Hidde Teije / Tije Pelle Nanne Tibbe, Tiebe Feie Nisse Tidde Ronne Siebe Abbe, Abe Onne Sibbe Ynse Halle Seppe, Sepke Seije / Sije Hebe Sietse / Sytse / Sietze / Sytze Wiebe Wietse / Wytse / Wietze / Wytze
Simme! Origineel en niet veel voorkomend. (Daar hou ik wel van, er zijn al zoveel Ferre's/Fedde's) Ik vind Simme wel stoer klinken! (Kom ook uit friesland ) Van 'simmen' heb ik nog nooit gehoord.. Zou dus die associatie niet leggen. Ik zou vooral lekker doen wat jullie zelf mooi vinden
Hier een Fries en ik zou absoluut niet voor Simme gaan (Sim kaart, Slimme, etc). Geen mooie naam, dus dan Ferre.
Simme! Vond ik ook erg leuk.. Vooral door.mijn Friese roots.. Maar manlief was er ook absoluut niet voor de te porren whaha..
Ik heb een Friese achtergrond en familie, maar ik vind beide namen niet mooi. Er zijn wel mooie Friese namen, maar ik zou niet voor deze kiezen. Zowel Simme als Ferre hebt ik nog nooit van gehoord.. Wel Simmer en Fedde. Simme, vind ik de afgeleide van meisjesnaam Simmer (wat zomer betekend voor de niet-Friezen). Daarom vind ik hem voor een jongen niet mooi. Ferre, lijkt inderdaad wel veel op Jurre, terwijl de naam van jullie dochter er niet heel erg op lijkt. Ook Simme heeft dezelfde opbouw als Jurre, maar wel met andere letters. Hier in de familie, de suggesties/ ideeën die ik je wil geven: Ynze Wytze Nanne
Ik heb dit topic nu een paar keer voorblij zien komen en ik lees telkens Slimme . Ik kies dus voor Ferre. Maar vind Fedde of Hidde leuker