Ik heb hier al eens gevraagd naar jullie ideeën voor wat betreft de voornaam voor onze dochter. Ik was even bang dat we er niet uit zouden komen, maar heel gelukkig hebben we nu DE naam gevonden waar we beide heel tevreden mee zijn . Als alles goed gaat, dan weten jullie eind januari welke naam dat is geworden Nu echter het volgende. Mijn vriend wil heel graag dat we in een tweede naam ons meisje gaan vernoemen naar onze moeders. Ik heb daar niks op tegen, maar ik zou echt niet weeeeten wat voor leuke en niet te ouderwetse naam je kan maken van de namen van onze moeders. Misschien hebben jullie een idee? Mijn moeder heet Inge Zijn moeder heet Sietske Leef jullie uit zou ik zeggen 8)
inge en sietske inke? geeske? ik heb eigenlijk geen idee verder... zit zelf met bijna het zelfde probleem, probeer ook te mixen met bepaalde namen... zie http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=123076
Het enige waar ik op kom is Ines (ken het zelf alleen als Inez) Maar als tweede naam vond ik de geopperde Ineke ook wel mogelijk. Het zijn wel echt moeilijke namen om te combineren hoor. Heel veel succes
als je gelovig bent kun je de namen die lijken op bijbelse personen, jan wordt dan johannes bijv. of je moeder en schoonmoeder hebben geboortenamen kun je die misschien gebruiken. Ik gebruik wel de doopnamen van mijn moeder, els- Elisabeth.
Misschien een rare vraag, maar waarom doe je niet gewoon: jullie naam Inge Sietske? Dus totaal 3 namen? Vind Inge sowieso een leuke naam en Sietske vind ik zelf ook wel leuk.
Ja, of met een streepje ertussen: Inge-Sietske. Klinkt ook leuk! Of: Inger Engel Ines/z Sieteke Ingrid Diana (verbastering Inge) Inga Tjitske (verbastering Sietske) Succes ermee!